Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har i de siste 5 årene hatt symptomer som: - Vektøkning - Fettet leggers eg på magen - Kraftig hårvekst - Oppsvulmet i ansiket, hendene og føttene - Ujevn og korte sykluser - Vi blir ikke gravide - En uimotståelig sukkertrang - Husker mindre og mindre - Deprimert - Trøtt og sliten - Lite energi. - Kort lunte og sur og sint på mange rundt meg - Dypere stemme - Manne preg på en måte... jeg er mer maskulin en feminin. Jeg synes dette er flaut og vil helst ikke snakke med legen om det.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Først vil jeg påpeke at jeg aldeles ikke er noen ekspert på kvinnehelse, men mange av de symptomene du beskriver likner på et syndrom som heter PCOS (Polysystisk ovarie-syndrom) (eller noe i den duren). Det er et eget forum for det her inne på BIM, så hør med de der inne! Så vidt jeg vet så har de med dette syndromet en hormonforstyrrelse som hindrer eggløsning, pga. syster på eggstokkene. Ei venninne av meg har det, og hun ble gravid nokså fort med litt legehjelp (fikk noen hormonpiller som heter Pergotime som setter fortgang i eggløsningen igjen). Det er IKKE noe du trenger å være flau over, for det er en vanlig problemstilling for legene! Håper du får den hjelpen du behøver, og lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 jeg ville fått legen til å ta et par tester på deg, både for diabetes og for å sjekke hormonene dine. (Du sier ikke hvor gammel du er, men noen av symptomene dine ligner litt på overgangsalder..) Uansett, du burde ikke være flau for å snakke med legen din om dette! Dette er jobben hans/hennes! De har fått lignende spørsmål mange ganger! Du trenger ikke pine deg gjennom dette! Lykke til!
viny Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Kan du ha problemer med stoffskiftet? Nå vet jo ikke jeg om du tar noen medisiner, men hvis ikke det er årsaken hadde jeg tatt en tur til legen og bedt om en blodprøve på stoffskifte. Det er en enkel analyse og jeg vet at stoffskifte problemer har stort sett alle dine symptomer. Bare et lite tips Lykke til hilsen Viny
FØDEKLAR ks.20.12 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Dette kan skyldes mange forskjellige ting, men kjenner meg igjen i mye av det du beskriver. For å min egen del hadde dette noe å gjøre med stoffskifte som ikke var som det skulle. Vet at det kan kureres med noen tabletter. Snakk med legen din du, så kan det hende at alt endrer seg med en gang. Kostholdet har stor påvirkning på energi, trøtthet, vektøkning. Spis sunt og få overskuddet tilbake. Sørg fort nok søvn og fyll dagene dine med det du liker. Men legen først, dersom du ikke er konfortabel med din egen lege kan du få konsultasjon på privatklinikk eller hos en annen lege:) Lykke til!!
Tussa og Sofie Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Mange av symptomene dine kan passe med for lavt stoffskifte, få sjekket det hos legen med blodprøve. Har du for lavt stoffskifte behandles du med tabletter. Ingen skam å gå til legen med dette, de er godt vant med disse tingene vet du ) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 hehe.. var vist flere som hadde tipset om det,jaja=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå