Gå til innhold

Smerter oppunder høyre ribbein

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt veldig mye vondt oppunder høyre ribbein siden februar. Er nå i uke 32. Jeg har snakket med jordmora mi om det, men ho mener at det ikke er noe tegn på at det er noe galt med leveren min. Jeg har verken egghvite i urinen eller høyt blodtrykk. Er det noen flere her inne som plages veldig av dette? Jeg har så mye vondt oppunder høyre ribbein at jeg ikke orker å sove på høyre side, men må legge meg på venstre side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff sann... det høres ikke deilig ut.. Jeg er i uke 36 og av og til så stikker det i høyre ribbein, men jeg tror bare at h*n sparker meg akkurat der..

Skrevet

Gallestein??Mer vanlig i svangerskap enn ellers.Hør med legen du.

Skrevet

Jeg har også veldig vondt oppunder høyre ribbein! Har hatt det i noen mnd og det har blitt verre med tiden. Kan ikke ligge med høyre side opp i det hele tatt. Kjenner det til tider sittende også. Har lurt på om det er fordi babyen "presser" oppover, men det er min egen lille, ufarlige teori. Noenganger sprer det seg bakover ribbena, av og til litt foran. Kjenner et meget smertefullt "press". Men jeg føler at alle vondter en har som gravid er "bare" gravidevondter, og noe som en liksom bare skal takle selv om ingen har noen forklaring på hvorfor en har det slik. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å orke å gå m disse smertene, noen dager er det nærmest uutholdelig! Er i uke 30.

Skrevet

ps. Min smerte sitter mer på siden på høyre side av ribbena.

Skrevet

Jeg har også slike smerter og har lurt lenge på hva det kan være, legene aner ikke! sier bare at de ikke ser noe galt på ul og gynundersøkelsene!

Så virker som det er ganske normalt? Jeg sliter samtidig med ubehagelig nedpress allerde i uke 20, starta noen uker tidligere.

Men legene finner heldigvis ikke noe galt!

Skrevet

Hei. Jeg merket dette når jeh har lagt meg. Virker som om høyre siden rett under brystet på en måte dovner/sovner. Er helt øm hvis jeg trykker der. En venninne mente det er for at alle organgene og sånn blir presset sammen, og blir dytte opp i ribbenet.. men ikke vet jeg.

Skrevet

En tanke:

Jeg fikk bekreftet brist i ribbeinet under forrige svangerskap. Men det kom av at jeg hostet det på meg.

Skjedde det noe i februar, kanskje? som har vart siden?

Skrevet

Nei, jeg kan ikke tenke meg at jeg har brukket noe ribbein. Det er ingenting som skulle tilsi det. Apropos plagene, så har det vært litt bedre nå i det siste. Bank i bordet, bank i bordet! De siste dagene har jeg hatt veldig lite vondt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...