Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikm i neste uke en gang. Føler meg slettes ikke gravid og er klar for å skikkelig gå inn for å bli gravid neste pp. Vet at jeg ikke skal stresse med det og heller prøve å slappe av, men hva har dere av råd? Dersom jeg skal ha størst mulig sjangs for å bli gravid? Noen tips til hele perioden? Vitaminer til han/ henne? Mat? Når samleie? osv.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9188744-kan-noen-gi-meg-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Det beste tipset er vel (overraskende nok?) å ha sex;) Spesielt rundt eggløsning, hvis du er usikker på når du har eggløsning kan det være et tips å prøve med el-tester. Sædcellene lever i flere døgn (opptil 4-6 har jeg hørt), mens eggcellen lever 24 timer. Det er derfor lurt å ha samleie dagene før eggløsningen + eggløsningsdagen.

Det er forresten økt sjanse for å bli gravid dersom kvinnen har orgasme:)

Det anbefales å ta folat (folsyre) allerede fra planleggingsfasen, men jeg tror ikke det gjør det lettere å bli gravid.

Det er noen som snakker om sink til mannen for å øke spermkvaliteten.

Noen mener også at det er gunstig å ikke ha sex mer enn annenhver dag, også av hensyn til sædkvalitet, men samtidig vil man jo gjerne ha en del sex rundt el for å være sikker...

Og etter sex: ligg med bekkenet høyt, f.eks ei pute under rompa, ei stund etterpå.

Ellers kan jeg jo nevne at det ikke er så veldig sannsynlig at du vil merke graviditetssymptomer allerede dersom IKM er neste uke, så det kan jo hende at du er gravid allerede? Det er i alle fall det jeg håper på (IKM torsdag, ingen symptomer til nå....)

Lykke til i alle fall:)

Hostesaft skal visst nok være til hjelp. Funka me førstemann, men det kan jo være tilfeldig også da...

Andre ting:

Ligg på ryggen med rumpa høyt (legg pute under foreksempel)

At dere kommer på like, evt du like etter han

At han ikke trekker seg ut med en gang dere er ferdige

Annonse

litt usikker på om det stemmer, men jeg syns å ha hørt at glidemiddel ikke er noe lurt...

Tror det er solvipect hostesaft det sverges til. Har aldri prøvd det selv, her lever vi stort sett som vanlig, og det funket i januar, ble gravid uten å gjøre noe spesielt. Jeg ble faktisk gravid en periode da vi hadde ganske lite sex; kanskje 1-2 ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...