Gå til innhold

Razzia og barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer etter at barnevernet blir koplet inn etter en razzia hvor det ble lagt beslag på amfetamin? Får den andre foreldren beskjed? Det er partneren til den ene foreldren som er brukeren.

Hva gjør barnevernet i slike saker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte deg tidligere på Kranglesiden. Jeg vil bare tilføye at når dere er i dette møtet med barnevernet, så er det lurt å legge frem en så reell fremstilling av situasjonen som mulig. Vær ærlige, men fremstå som reflekterte voksne mennesker. Ikke lag et glansbilde av dere selv.

Si hva dere gjør i forhold til barna, som dere er fornøyde med. Og så peker dere på en del ting dere burde vært flinkere til, og hvilke tanker dere har gjort dere for hvordan dere skal kunne gjøre det bedre. Dette er det de liker å høre. Det viser at dere har et realistisk bilde av dere selv som foreldre, og at dere til en hver tid forsøker å lete dere frem til forbedringer. Om man gjør noe galt, er det likevel ikke så galt om man er klar over det og ønsker å gjøre ting bedre :-)

Var det forresten mye som ble beslaglagt? Ligger det under grensen for hva som kan regnes for å være til eget forbruk?

Skrevet

Det er ikke hos meg, men noen i omgangskretsen. Er bare litt engasjert i barnet det gjelder Så derfor vet jeg ikke omfanget av beslaget. Det har toppet seg med drapstrusler og en del annet i helga og nå tror jeg nok den andre foreldren skal ha barnet framover. Får bare håpe det roer seg slik at barnet kan være sammen med foreldrene slik h*n er vant til og at det kan gå i barnehagen som normalt etter hvert. Personen som truer og eide stoffene er en kjenning av politiet, men blir bare kjørt hjem etter at anmeldelse er utfylt.

Skrevet

dersom barnevernet vurderer at bare hjelpetiltak skal inn i familien har ikke den andre forelderen rett til å vite hva som skjer. Dersom det blir vurdert at barnet nå ikke kan bo hos den forelderen razzian skjedde blir den andre vurdert som en mulig omsorgsperson istedenfor beredskapshjem. Dersom det er partneren som er brukeren vil antagelig forelderen få en sjanse til å etablere seg alene med barna og skjerme dem fra misbruket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...