Gå til innhold

Tar imot ALLE tips og gode råd om IVF -ventetider, pris, hvem er "flinkest"++

Anbefalte innlegg

Vi ble anbefalt av min gyn å komme oss på venteliste for prøverør. Jeg er egentlig kjempeskeptisk og absolutt ikke sikker på om jeg vil utsette meg for den påkjenning, har hatt mer enn nok problemer med å takle prøvinga til nå... så vi har ikke bestemt oss for noe, men jeg spurte mannen min om han ville vi skulle prøve å komme oss på venteliste, og da ble han så veldig glad... så nå må jeg tenke litt mer seriøst på det.

De av dere som gidder, jeg vil gjerne høre hva dere syns om forskjellige steder. Ullevåll og St. Olavs er vel mest aktuelt, men vi vurderer også å gjøre det privat.

Kan noen si noe om hva man evt. får dekka av trygdeetaten hvis man gjør det privat?? medisiner m.m.??

Og hva er det jeg bør tenke gjennom?? Jeg har prøvd å lese masse på nett, men jeg aner jo ikke noe om dette egentlig, så det blir så enormt mye å ta stilling til... huff.

I tillegg har jeg et dårlig forhold til gyn, hun var IKKE villig til å forklare oss noe i det hele tatt, bare få oss på venteliste og vekk fra hennes ansvarsområde fortest mulig. Så da veit jeg ikke hvem jeg skal spørre heller.

Problemet vårt er dårlig bevegelighet på mannens sæd, men HVOR dårlig det er fikk vi heller ikke vite... men siden gyn mente vi måtte gå for prøverør må det vel være ganske dårlig??

Jeg blir helt utslitt av alle disse tankene, men vi må vel bare prøve å komme i gang med ett eller annet.

Tusen takk hvis noen gidder å svare!:)

Fortsetter under...

Hei Agnes.

Godt å høre at innstillingen din til prøverør så smått begynner å endre seg til litt mer positivt.

Kan fortelle deg litt om privat i Oslo ( Aleris)

Hjemmesiden heter www.ivf.no og gir detaljert informasjon under punktet; nyttig å vite.

Jeg og min mann har som tidligere fortalt samme problemet som dere, og har inngått kontrakt på 3 forsøk med icsi, kr 52.000,-

Kan også kjøpe forsøk enkeltvis, se prisliste på hjemmesiden.

Utgifter til medisiner kommer i tillegg, men dekkes på samme måte som offentlig forsøk. Du betaler kr 15.000,- i egenandel på 3 forsøk, og så søker du om tilbakebetaling fra NAV etterpå.

Du kan be om fullstendig utredning her også, og det er ikke spes dyrt, så hvis du syns Gynèn din er håpløs så er det bare å ringe de og spørre om en samtale.

Det er dyrt å ta det privat, men du slipper ventelister osv, og så er det alltid noen som har tid til å snakke med deg.

Skal ha mitt første uttakk på tirsdag, og det er bare 2 mnd siden vi var inne til første samtale. Det går fort.

Hei

Jeg har ikke begynt med IVF enda selv, men jeg har hørt at det er lurt å ta kontatk med Dr. Purvis. Han er visst ledende på området "dårlige svømmere". Han anbefaler også Porsgrunn sykehus. Et vennepar av meg brukte Purvis og Porsgrunn og ble gravide på første forsøk.

Dette kommer nok til å gå kjempe bra. Men sett igang så snart som mulig. Det er bedre å trekke seg mot slutten enn å vente med avgjørelsen for så å måtte stå i evigheter på venteliste.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...