Gå til innhold

KS førstegang, hva nå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen her som tok ks sist, og som tenker at "det kan jeg godt tenkte meg igjen"?

jeg tok ks med førstemann på grunn av seteleie, uten noen form for komplikasjoner, er nå gravid igjen og tenker som så at siden det gikk så greit sist, kunne jeg godt tenke meg det en gang til, har ikke kommet lengere enn 17 uker, men tenker litt på fødselen osv...

- det var liksom så lettvindt sist...

noen som har tenkt sånn?

Fortsetter under...

Hei!! Jeg hadde ks sist, ikke planlagt, men heller ikke haste om du skjoenner. Lgen anbefalte ks denne gang. Han sa jeg kunne proeve vanlig foedsel, men ga meg 15-20% sjans for at det ville gaa bra. Saa jeg takket ja til ks - Bedre for bayen enn at jeg sliter babyen gjennom en uvellykket foedsel som allikevel ender i ks.....

Men jeg har tenkt masse paa om jeg kanskje vil proeve aa foede - hoerer jo saa masse om det her inne at man blir jo litt nysgjerrig da.... det er jo litt rart og aldri ha proevd det. Proevde jo 12 timer med rier sist, men kom jo alrdi mer enn til 1 cm. Kanskje det vil funke denne gang tenker naa jeg?

Men men, paa den andre siden, hvis man har ks saa vet man hva man gaar til. Om man velger foedsel, kan jo hva som helst skje..... Det gikk jo veldig greit sist, og jeg vet jeg kan haandtere og takle ks paa en maate... det er jo som aa velge den trygge loesning istedet for det unkjente og skremmende med foedsel ... Og det maa da vaere bedre aa ha sting paa magen enn nedentil??

Vel, har ikke noen gode raad engentilig, men uansett hva du velger saa oensker jeg deg lykke til iallefall!!! :-) Og ha en god helg!!

Hei. Jeg tok keisersnitt første fødsel, fordi jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning, og da de satte i gang fødselen med drypp, og ingenting skjedde, ble det keisersnitt.

Men med nummer 2 så fødte jeg vanlig, fikk litt drypp, og fødselen gikk kjempe fint. Var faktisk en flott opplevelse,for meg. Og jeg fikk ligge sammen med datteren min med en gang etter at hun var kommet ut. Og ikke hadde jeg på langt nær så store smerter etter fødselen, som jeg hadde etter keisersnittet, selvom jeg ble klippet og sydd sammen igjen.

Så mitt råd til deg er å føde normalt, så lenge du kan det. :)

Jeg ble satt i gang på overtid pga begynnende svangerskapsforgiftning. Lå med rier i 2,5 døgn, pressrier i 18 timer, åpnet seg til 8 cm og det hele endte med akutt ks. I journalen min står det at hvis neste barn ikke blir påtakelig mindre, anbefales det ks. Jeg er nå veldig spent på om de skal presse meg til å føde denne gangen, for det frister ikke mye etter den traumatiske opplevelsen sist. Ikke nok med at det ble akutt keisersnitt, men så kjente jeg det når de snittet meg, hele to ganger, før jeg bla lagt i full narkose. Snakket med min jordmor om dette, men jeg måtte snakke med den jordmoren jeg skal på UL hos. Skal på UL om 2 dager, skal legge fram hele min forrige fødselshistorie og vise henne journalen, håper hun kommer fram til det jeg ønsker å høre...at det blir ks med narkose denne gangen å. Tør ikke å bare få lokal bedøvelse, siden den ikke virket på meg sist...å tør ikke tenke tanken på å prøve på å føde en gang...å ongen MÅ jo ut =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...