Gå til innhold

Førstegangsfødene i Trondheim her?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Det var faktisk jeg som skrev det første innlegget, men klarte å rote det til så det kom opp anonym :)

Jeg har akkurat begynt på 6.uke. Iallefall ifølge denn nettsiden, men ifølge babyverden.no så er jeg i uke 5 pluss 2 dager.. Så nå lurer jeg :)

Skal til første kontroll om to uker, så jeg er spent. Du da?

Jeg er også i den 6. uka, begynner på den 7. uka til onsdag - gleder meg til hver nye uke! Jeg skal til første kontroll til mandag (om en uke), legen min ville at jeg skulle komme dit selv om jeg også skal til jordmor i slutten av mai. Gleder meg veldig mye til begge deler! Har også bestilt en tidlig UL - litt ekstra stas når det er første gang jeg er gravid, så jeg vil gjerne ta en UL før den obligatoriske. Var kjempelang ventetid, så jeg fikk time i uke 10 allerede - hvis ikke måtte jeg ventet over en måned ekstra. Er kjempespent på formen for hver dag som går - så langt er alt veldig bra. Dere da?

Skal til den første kontrollen om to uker så er spent. Prøver også å få tak i jordmor, men jeg har skjønt at det er vanskelig her i Tr.heim! Greiest å få en i nærhetena v der vi bor. Mannen min lurer litt på om han vil vite kjønnet når den tid kommer, men jeg tror nok at jeg trekker meg der, er jo spennende å se når fødselen kommer :) Formen er bra foreløpig, har hatt en del smerter der to siste ukene nederst i magen, men det er visst vanlig sies det.. Så vi får se...

P.s Jeg sendte et svar tidligere på profilen din, men du har kanskje ikke sett der :)

hei,jeg er trønder,og har bodd i tronheim i nesten hele livet,bor i oslo nå,men flytter hjem om en mnd,kjenner ingen andre i samme situasjon jeg heller,blir 23 i år,og er 25 uker på vei,moro å blitt kjent med andre i samme situasjon,og kanskje laget en baby gruppe når bebisen er kommet til verden;)

Til dere trondheimsjenter som enda er ganske tidlig i svangerskapet.

Ring jordmor på din helsestasjon I MORGEN for å sette dere på venteliste hos jordmor dersom dere ikke allerede har gjort det.

Trondheim har jo som mange vet, dårlig jordmordekning, og man må være TIDLIG ute for å bestille time

Annonse

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg er førstegangsfødende, 37 og bor i Trondheim. Innflytter som så mange andre her, men har rukket å bo her noen år selv om jeg ikke føler meg som noen trønder (eller skaptrønder) :-) Hadde selvsagt vært koselig å truffet andre gravide, gjerne også noen på egen (eller tilnærmet egen iallfall) alder.

Min termin er i oktober - jeg er 25+0 idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...