*Little Miss Sunshine* Skrevet 4. mai 2007 #1 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei, Ved ikke helt om jeg hoerer til her inne, men jeg sniker meg paa besoeg alligevel. Har ett barn fra foer og gruer meg mye mer til foedselen denne gang pga. en toeff foedsel sidst. Er bare 13 uker paa vei saa intil vidre er det ikke skikkelig foedselsangst, er saa lenge til foedsel at jeg bare gaar og gruer meg lidt til det, men tror det blir verre naar foedselen naermer seg. Sidste gang ble jeg sat igang paa overtid og det ble en veldig lang foedsel og Mini maatte tas med tang til sidst siden jeg ikke fikk effektive nok pressrier. Pga. av det og siden Mini hadde hodeomkrets paa 39 cm ble jeg klippet masse og revnet i tillaeg baade innover og nesten hele veien til bak (ikke hele veien igennem lukkemusklen). Det gikk egenligt fint, ble syet av en flink lege og alt ble fint igjen, men er stadig redd for aa revne like mye eller mer neste gang, og at de ikke skal klare aa lappe alt sammen saa godt denne gang. Er det noen her som har revnet mye foerste gang men ikke andre gang? Under foedslen fikk jeg ogsaa over 40 i feber pga. strebb b infektion, gruer meg for om det neste gang blir babyen og ikke meg som faar infektion. Selvom jeg ved at mange har strebb b bakterier og de fleste ikke merker noe engang. Er ogsaa nervoes siden jeg ikke har foedt i Norge foer og ikke ved hvad de gjoer for aa forebygge infektion, om jeg faar antibiotika under foedsel denne gang eller om jeg ikke er i risiko gruppen eller noe... Mange ting dette, men sidst trakk ikke livmoren min seg samme som den skulle etter foedsel og pga. det og revning mistet jeg ca. 2.7 L blod. Jormor, som jeg saa herovre i forgaars, syntes at det var mye og spurte om jeg var skremt unner sidste foedsel. Noe jeg ikke var, foelte meg egenlig bra til trods for feber og blodtap, men kanskje jeg burde ha vaert skremt? Er ihvertfall redd for at det skal gaa saann igjen, siden legerne ikke kunne si hvorfor ikke livmoren trakk seg samme sidst og siden jordmor spurgte om de hadde sagt noe om neste foedsel... Men til trods for alt, saa er jeg mer redd keisersnitt, liker ikke tanken om at noen skal skjaere i meg! (Ved jeg er fjollet, er sikkert ikke vaerre end aa foede, og hvis babyen er i seteleie eller der er en annen god grunn, saa skal jeg nok ogsaa klare et keisersnitt) Saa faar vel snakke masse med jordmor naar vi har flyttet til norge, og haape at hun kan berolige meg med at det skal gaa fint denne gang... Ble veldig langt dette, men det var godt aa faa ut alle de ting som rumsterer inne i hodet mitt. Setter veldig pris paa om noen har oplevet noe lignende og vil fortelle at foedsel nr. 2 gikk saa fint Eller bare gode raad generelt Undskylder stavefeil ovs. er ikke norsk og orker ikke sjekke med en ordbok Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9186233-foedsel-nr-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nimaline241757 Skrevet 4. mai 2007 #2 Del Skrevet 4. mai 2007 Virker som om du har hatt en tøff opplevelse som du likevel har taklet godt! Gå gjennom fødselen med jordmor og ta opp alt du lurer på. Fødeavdelinger i Norge er veldig bra så det kan du bare glede deg til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9186233-foedsel-nr-2/#findComment-9186494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå