Gå til innhold

Alle blir vell ikke klippet under fødselen?

Anbefalte innlegg

Er det ren rutine og bli stripped/klippet under fødsel? Jeg har født 2 gg tidligere (utlandet) og det har aldri vært nødvendig. (..har smurt og tøyd meg selv mot slutten av sv.skapet..og også kommet tilbake til "normal strørrelse" hi hi etter fødsel- naturlig).

Fortsetter under...

Nei, det er ikke rutine lenger.

Man kan likevel ikke se helt 100% bortifra at det vandrer en og annen fossil rundt på fødeavdelingene som mener det bør gjøres, så om jeg må på sykehus vil jeg skrive i ønskebrevet at jeg ikke ønsker det.

Det gjøres fortsatt når det er hensiktsmessig mht å få babyen fort ut når det haster, men det er jo en helt annen sak.

Jeg revna masse og ble itillegg klipt.men tror det var fordi jeg er veeeldig lita og barnet var nesten 4500 stort... så mulig det var altfor trangt. men opplevde da ikke noe ubehag av dette hverken når de klippte(fordi de andre smertene overdøvde kolosalt) og grodde fort og alt ble bra fort. så for min del skal e bare klippe hvis det gjør at det går fortere!!

Hva smører du deg med nedentil på slutten av svangerskapet for å tøye det ut??Hva er det du tøyer? Unnskyld for intimt spørsmål,men skjønner ikke helt......Er det selve åpningen eller skjedeleppene som sprikes i fra......

Jeg snakket med JM i går om smøring nedentil. Jordnøttolje blir ofte brukt men vanlig olje skulle visst også være fin. Dette skulle smøres i den delen av skjedeåpningen mot anus. (mellomkjøttet)

Jeg har lest om flere som tøyer åpningen av skjeden mens de masserer oljen inn. Vet ikke hvordan det virker men tenkte å prøve:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...