Gå til innhold

Hjelp!! Problemer med å gå på tur?

Høtt

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26+1 og har problemer med å gå turer. Til og med korte strekninger på noen 100 m. Varierer i vansklighetsgrad, men er fryktelig frustrerende fra å være sprek til å se ut som man er 90! Synes ikke det er fysisk tungt, men det blir bare vondt i magen, blir "stinn", og må gå veeeldig sakte. Er nå redd for å bli sittende til slutt. Fikk mage nesten med en gang jeg ble gravid så den stikker bra ut nå. Ellers er jeg slank. Spørsmålet er om jeg rett og slett bare må gå litt mere? Noen som vet eller har erfaring?

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så uvanlig det du opplever. Det er nok kynnere som setter i gang når du går. Jeg har det på akkuratt samme måten og har hatt det slik i over 3 mnd nå selv om jeg ellers har vært i svært god fysisk form. Både lege og jordmor har sagt at jeg må lytte til kroppen og ikke gå noe særlig hvis kynnerne setter i gang. Nå kan jeg nesten ikke gå opp trappa hjemme uten å få kynnere, men er også i mye dårligere form enn for kort tid siden. Har vært beordret sengeliggende en stund pga kort limorhals og det går jo ut over fysikken.

Det er plagsomt med kynnere, men samtidig viser det at livmoren jobber godt og forbereder seg til fødselen. Men jeg tror ikke du skal gå mer eller øke intensiteten når det strammer seg, heller stoppe opp og ta det helt med ro. Det er jo kroppens måte å gi beskjed om at vi må roe ned litt.

Lykke til!

Lene

Jeg får også masse kynnere når jeg går.

Er 27+0 idag, og har vært plaget med dette siden før påske. Snakket med lege og hun sa at jeg måtte bare ta det helt med ro og sakke ned farten når kynnerene kom, helst sette meg ned hvis jeg kunne. Kynnerene mine har heldigvis ikke hatt effekt på livmorhalsen, men det er jo litt ubehagelig da.

Nå går jeg kjempesakte når jeg er ute. Måtte løpe etter bussen i dag, og det var IKKE godt!

Men det er bedre å gå en halv time i sakte tempo enn å ikke gå ute i det hele tatt!

Går du fortere eller stresser blir kynnerene verre og kommer oftere er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...