Gå til innhold

Har vi tykke damer store SF-mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom akkurat fra legen og hun synes målene mine var altfor høye i forhold til hvilken uke jeg er i og vil ha meg til ny kontroll om en uke. Hvis det ikke er bedre da må jeg på sykehuset for kontroll der. Kan jo hende at det skyldes spekklaget i magen da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke det har noe å si nei, det er jo selve livmora de måler.

Skrevet

det er jo livmoren de måler da så jeg tror ikke det har med magen din å gjøre, men det kan ha med at babyen får altfor masse næring så den vokser for fort og er veldig stor..

Skrevet

ja, målene blir høyere, når magen din ikke er flat i fra før så blir jo avstanden fra starten på livmora og til toppen større (vi har jo fett på magen og som ligger på utsiden av livmora)

jeg er 32+6 idag og har SF mål på 36 cm. Dette er godt over normal-kurven på helsekortet, men det har vokst jevnt siden starten og følger samme kurve som normalkurven (bare over). Jordmor bekymret seg ikke for dette hos meg i alle fall.

Skrevet

Målene mine har vært innenfor "normalen" de to første gangene jeg har vært til kontroll. Men nå var det plutselig høyt over. Jeg har 22 fullgåtte uker og målene mine i dag tilsvarte at jeg hadde 26 fullgåtte uker...

Skrevet

Jordmor he rmener en som har mye xtra på magen får høyere sf mål. Det drar jo litt xtra som er der. JEg ligger over men som hun sa måler hun for å se om at jeg øker jevnt, ikke for å se hvor langt jeg var over. Men kanskje forskjellig fra jordmor til jordmor dette.

Skrevet

Kan bare svare for meg selv, og jeg ligger rett på gjennomsnittet, og har gjort det hele tiden. Veier nå 122kg fordelt på 182 cm i uke 38.

Skrevet

nei,har ikke noe som helst med hvor tjukk man er assa..Selv ligger jeg litt under midt streken jeg da,og veier 114 kg..og fordi man er stor selv,betyr ikke at man får store barn heller,som noen antydet lengre oppe her!!!min 1 fødte veide 3200 gram han da..og da var jeg større!!

Skrevet

Når jeg gikk høygravid med førstemann,sa de at hun kom til og veie over 4kg ved fødsel. Dette var visstnok beregninger utfra symfysemålene. Men ut kom ei lita tuppe på 2780g. I ettertid har legen sagt at det var polstringen min som gjorde at de hadde tatt så feil...

Skrevet

For min del så har ikke vekta hatt noe å si for SF mål...veide 92 kg før graviditet og ca.98 kg nå...SF målene mine følger kurven perfekt!

Skrevet

glemte å si at jeg er 34 uker på vei...

Skrevet

Jeg har ganske høyt mål, og jordmor sa det nok skyldes at jeg har litt spekk på magen (hun kalte det ikke spekk da,selvsagt, men "litt ekstra på magen").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...