Makka Pakka Skrevet 4. mai 2007 #1 Del Skrevet 4. mai 2007 Fikk en nydelig sønn for 9 dager siden, har en datter på 19 mnd fra før. Under fødslen mistet jeg mye blod og måtte opereres, og det har tatt tid å få litt overskudd igjen. Så til frustrasjonen. Jeg ammer min sønn og han vokser og får nok mat MEN han skal ha mat hele tiden. Han kan nesten ikke sove uten å ha puppen i munnen. Han kan spise i nesten en time før han sovner han, jeg prøver å legge han fra meg (jeg må jo også ha mat, gå på do, kose med min datter gjøre husarbeid osv) men da våkner han fort og vil ha mer pupp. Smokk vil han ikke ha, det er jo tydlig et kosebehov der, ikke bare behov for mat. Han hyler intenst om jeg prøver å drøye neste måltid litt. Alt av tid og energi går med til å gi han mat. Puppene er såre og vonde og er slitne nå..Dattera mi fikk mme etter kun noen uker og mme-livet fortoner seg nå som rene ferien i forhold til dette. Samboeren min håper nesten at jeg gir opp amminga for dette sliter jo på han også. Noe råd, hva skal jeg gjøre for å få han til å IKKE måtte ha pupp hele tiden?? Føler meg som en skikkelig dårlig mor om jeg gir opp amminga, jeg har jo masse melk. Men det tar på.. Huff, litt frustrasjon her.Håper at noen orker å svare meg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9185524-han-spiser-meg-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 4. mai 2007 #2 Del Skrevet 4. mai 2007 Uff, den første spedbarnstiden er tøff! Få hs til å se om sugetaket er riktig, han skal bevege tinningene og kjeven når han spiser, han skal ikke ha kinnene gå inn. Få sjekket vektoppgangen til gullet. Tenk på å pumpe så far kan gi pumpemelk på kopp når han kommer hjem på ettermiddagen, slik at du får litt kvalitetstid med storebarnet. Det er ofte lettest å pumpe på formiddagen. Sambo kan hjelpe deg ved å lage frokost og lunsj til alle tre (spes hvis 19mnd er hjemme ikke i bhg?) når han lager sitt eget, gjøre en del husarbeide. Oppvasken, henge opp tøy. Be om hjelp til slikt av de som kommer på besøk og spør om det er noe du trenger... "Ja, kan du lese litt for gullet mens jeg ammer, kan du ta oppvasken, en rufs på kjøkkenet." Forsøk Simplex øyesalve (apotek) på brystvortene, med rene kompresser på (har du et gammelt, kokevasket flanellslaken kan sambo klippe det opp i masse 10*10cm biter. Får du spist nok selv? Det er viktig! Og, å få opp jernlageret ditt igjen! Jeg likte sånn Krauterblut (sånn jernsaft fra helsekosten), en stor flaske og jeg var ok! Gikk fra 7 til 13 på tre uker... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9185524-han-spiser-meg-opp/#findComment-9185689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makka Pakka Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 4. mai 2007 Han får nok mat for han har gått opp 400 gram fra lørdag og til i går. Teknikken er ikke helt bra, jeg må korrigere og legge han til mange ganger før han får ordentlig tak. Men uansett hvordan han tar tak så blir det jo vondt når han ligger med en av puppene i munnen mange timer hver dag. Jeg har pumpet meg litt for å gi han om han ikke blir fornøyd med det jeg har å by på. Nei, vi får vel se. Vet at dette er en tøff tid men den virker så uendelig lang mens det står på. Samboer gjør masse husarbeid og tar seg av datteren vår for det meste. Har bare så dårlig samvittighet for at jeg ikke har tid til de to nå, alt dreier seg om den lille. Ellers tusen takk for gode råd :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9185524-han-spiser-meg-opp/#findComment-9185865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå