Petronella♡mor til to Skrevet 5. mai 2007 #26 Skrevet 5. mai 2007 Hørrey hørrey for Molle - Grattis bærta ) Er det fullt partay på terrassen i det grå huset enda eller har dere ikke begynt enda?? Mange som kommer eller? Får ikke kommet, men sender mange gode tanker!!
Molait Skrevet 5. mai 2007 #27 Skrevet 5. mai 2007 Molle klarer fint 2 tråder hun:) Tuuuusen takk for gratulasjoener og sang:) Takk cat;) *smaks* Natten ble ikke så ille. M var inne med ham til meg rundt 3:30. Og 7. Sto opp 9:30:) M var trøtt og dritthumør og skulle heller krangle enn å gi med te på senga. (sa unskyld etterpå da..hehe) Så kom 3XT med KAKE:D og PAKKE:D Kos og takk:) Nå kommer vel straks folk regner jeg med. Da blir det grillings og drekkings. Jeg er fortsatt i midten av 20 åra? Er ikke i slutten enda? cat, se å pell deg hit!! svanine, se å pell deg hit!! Ha en fortreffelig aften alle sammen, det skal jeg:D
Amabolla Skrevet 5. mai 2007 #28 Skrevet 5. mai 2007 sukk-ingen som vil jeg skal pelle meg noen plass-sukk;) Håper dere har det morro" Regner med å treffe dere om ett par timer:)
Herkules Skrevet 5. mai 2007 #29 Skrevet 5. mai 2007 håper dere hygger dere Vondt i puppene jeg!! skulle pumpe i stad og så at det var rødt i flaska blæ blir kvalm av slik jeg Har prøvd meg på feisbok da he he Sitter og ser på Uno sjalabais
Amabolla Skrevet 6. mai 2007 #30 Skrevet 6. mai 2007 God morgen snupper Jeg har sovet til ni:) fikk ikke sove mer,selvom jeg hadde mulighet til det. Var jo ute en liten tur i går og traff bursdagsbarnet og non raringer til. Veldig morro og bursdagbarnet var god og full;) Når jeg kom hjem sånn ca kl 03 så våkna leo (typisk)- sambo prøvde å få henne til å sove-men neida-måtte ty til promillepupp..... Herk-hvordan går det med puppa? Blod i flaska er ikke noe særlig-urk!
Herkules Skrevet 6. mai 2007 #31 Skrevet 6. mai 2007 Tipper 7005 og 70cm på lille T jeg da LT altså Fikke beskjed om legebesøk var påkrevet og anbefaling å ikke amme? Det går jo bra vet jeg ikke amme hva gjør man da da???????????? går ut i solen jeg
simbamamma Skrevet 6. mai 2007 #32 Skrevet 6. mai 2007 Høres ikke godt ut, herk. Når skal du til legen? Må gi mme i stedet da. Fant deg på Facebook ;-) LH har ikke feber, men saltvannssprayen og nesesugeren er gode å ha gitt. Ikke helt topp matlyst og form, men det går da greit. Ikke verst å ha holdt seg frisk de første 7,5 mnd i livet sitt, synes jeg. Men nå har jo jeg blitt forkjøla også.... Ingen som er oppe igjen ennå eller? Var det moro?
Herkules Skrevet 6. mai 2007 #33 Skrevet 6. mai 2007 hei hie Tror ikke han tåler mme serdu ja jeg drev fant litt på¨facebook jeg og men skjønner meg ikke såååå mye på det ennå
♥Tiny Skrevet 6. mai 2007 #34 Skrevet 6. mai 2007 Litt sliten i formen idag kan man si... Glemte helt å skrive her igår jeg for det ble en smule hektisk.. Først bakte jeg bursta'tårta til Molle og kjørte opp med den og pakke.. Så tilbake å få besøk av svigers og mormor til storeT.. Ut å handla litt grillmat og ut til Molle og grille Hadde det kjempegøy igår hos Molle God mat, godt drikke og ålreite mennesker! Havnet tilslutt på Jekyll gode og fulle alle mann og der kom amadama også! Var vel hjemme i 3 tiden ca noget sliten og er fortsatt sliten.. Sofa og slappe av idag ja... Min siste dag før neste helg jeg kan slappe av hele dagen og kose med snuppa mi...
Amabolla Skrevet 6. mai 2007 #35 Skrevet 6. mai 2007 om 17 min så har min datter sovet i 3 timer....................... sist hun gjorde det så var ho 4 dager gammel (på dagtid soving) Hva skjer a`baghera? ikke en shit,brad pitt;) Gleder meg til å se bilder tiny (fikk du ett av den kjekke mannen som mol fant seg?)
Petronella♡mor til to Skrevet 6. mai 2007 #36 Skrevet 6. mai 2007 Hei og hå, vel overstått bursdagsfeiring... ;D Så på mob´en at jeg ble tenkt på under kvelden og det var jo veldig hyggelig ;O) Mobilen sto på stille, så jeg hørte ikke at den ringte. Spørs vel hvor mye konstruktivt vi hadde fått ut av den samtalen allikevel, hehe ) Tenkte på dere flere ganger jeg også, og vurderte frem og tilbake, men jeg var skutt og måtte sove. La meg faktisk 2330. Har sovet dårlig hele uka - er ikke vant til jobb vøtt... Var på teater i går (det var det jeg skulle), og det var veldig bra. Kardemommeby på Nationalteateret, ordentlig teater liksom... I dag har vi rusla en liten tur i skogen med A i bæremeis. Stakkars han ble helt forblåst. Vi var jo "varme" for vi beveget oss, men når vi stoppet for å spise litt, skalv hele ungen. Hjertet til mor bristet nesten, da var det bare å sette kursen hjem asap... Vel, hjemme var han helt blå på leppene - huff helgens dm gjerning... Ellers har dagen bestått i frokost ved 12, vafler ved 1530 og pizza til middag ved 1930 - jeje, sunn dag - hihi og den er jo ikke over enda og vi har snop rester i skapet, urk ;P Vel vel, Tiny i morgen må det briste eller bære - masse lykke til!! En lite alkopupp i ny og ne får´a tåle Ama, sikkert derfor hun sov så lenge på dagen i dag - etterdønninger... ;P *GodbedringtilpuppenetilHerk* Ikke lenge til 18 mai nå (er kanskje flere her som helst ikke tenker på det akkurat i dag...) ;D Nei, gotta go - må shine litt her... Vi hør´s ;o)) Hvordan gikk det på tippinga av lilleT forresten 1D?? (var han vi tippa på var det ikke det a?? Tippes i øst og vest hele tiden, så det er nesten vanskelig å holde styringa - hehe)
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2007 #37 Skrevet 6. mai 2007 Skjønner at det var gøy i går!! Vi har plutselig hatt litt gode netter! Oppe en til to ganger for smokkedytt!!! Det er jaggu ikke dårlig til oss å være. Normalen har vært en gang skikkelig oppe med byssing osv i tillegg til utallige smokkedytt! mmmm.... deilig! Men kveldene er fortsatt tøffe. Har brukt en time på leggingen minst!! Men i dag lot jeg henne sovne på fanget mitt og da tok det 15 min. Tydelig at det er det å sovne i sengen som er problemet, hun blir for gira og skal opp og stå. Nu vel! Da shiter vi i legging i sengen. Før eller siden lærer hun seg å sovne i egen seng! Eneste som er dumt når hun sovner på armen så våkner hun gjerne etter en liten stund og liksom savner armen... da er det inn og plukke henne opp igjen og kos litt til... Var der inne nå og da lå hun helt slapp med øynene igjen i armen min mens den myke, varme hånden strøk meg over ansiktet. Søte jenta mi!! I dag og i går har vi holdt på i huset. Sv.far har revet ned hele kjøkkenet i dag. Skal sette opp nytt ikea kjøkken!! Juhu!! Jeg elsker Ikea!!!! herk: har sendt deg venne forespørsel på fjesboka. ish, med puppsa. Spiser O grøt? Det er jo melkepulver tilsvarende mme i det, så vidt jeg vet. Og det finnes jo forskjellige mme typer på apotek så kanskje du finner en han tåler der? Huff, er ikke greit med med sånn amme tull! Høres nesten ut som om du har fått sopp. En venninne hadde det og det var så vondt at hun svetta og grein mens hun amma. Blødde gjorde hun også. Bursdagsjenta: hva fikk du i går a? Spendt!! dere andre som var ute i går: hvordan er formen? Håper dere har fått god hjelp av mannfolka i dag, med barna altså... kan tenke meg det er greit med litt avlastning når man er litt beige! Tiny: LYKKE TIL I MORGEN!!!! Hva jobber du med forresten? Ja,ja... da sitter jeg her alene da, mens gubben spiller data... Bare dritt på tv og ikke noe godis i skapet... er synd på meg, har MENSEN!!! ÆSJ!!!!! Er det liksom meningen at jeg skal ha det hver mnd nå, eller???? Var digg med 1 1/2 års pause, da!
Molait Skrevet 6. mai 2007 #38 Skrevet 6. mai 2007 Må ha fått i meg en dårlig øl i går... Skal aaaldri...jeje..word! Glemte ringe Simba! Var planen det. 1D var jo med på fest:)) Du er bare dritkul cat!!! Du kom;) svanine, ingen harde følelser. Jeg har gulrotkake til deg i frysern:) TAKK for alle pakker! Og besøk! Og moro! Takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for at dere reddet meg fra rare gamle mannen og ikke sto å lo og tok bilder i stedenfor!!!! ("#%&"/¤`&%) Lykke til i morgen Tiny! (jeg har foresten ikke sett deg i dag..) Mensen var det flere som fikk i går..hehehe, greit jeg har gigautvalg i skapet;) Ok..hvor mange har hjulpet venninne med å sette inn tampong?? Har kun hørt om ei... Hahaha vi har avslørende bilde av Tiny;) Du var forresten veldig pen i går Ama. Burde fikse håret oftere;) Dritkult du kom! (trengte ikke be deg pelle, du skulle jo komme) Sorry vi var litt sene og at jeg glemte å ringe deg..hehe. Tiny, du er bare så supernusselig når du er på flaska;) Stort glis hele tiden og alt er bare idyll..hehe. mtg, jeg tror du har noe øl stående her. Jeg delte jo ut av din i mangel på ork til å gå til kjøleskapet:) Mulig fler har øl eller annet her? Og joda så klart Gabriel er bra nok. Han er jo en av gutta boys jo!!! (tenk at du trengte spørre...) Funker stolen bra cat? Hatt familieselskap i dag. Bakt kake og. Fy å dårlig jeg var!! (pleier ikke bli særlig dårlig, iaf bra rundt kl 12) Har nå kommet meg til stadiet "bare sliten" Jepp, natten. Edvard hadde våknet 23:30 og hyla. Nekta! å ta flaske. M tok ham til slutt med i stua for han var helt krakilsk. Gikk "greit" å legge han etterpå. Var vel oppe tilsammen ca. 1 time. Våknet da igjen kl 6. Så han spiste faktisk ikke i hele natt!!! Første gangen. (vet ikke om han fikk flaske kl 6 da, glemt å spørre) Sov fra 8-9:30. Da fikk han litt alkopupp av meg. (ca. 10) Trøtt og sovnet i vogna kl 11 ijgen. Sov da i 2,5 time. Sovnet igjen litt over 16 og vekket ham etter 1,5 time!! Skjer a?? I kveld gikk leggingen bedre. Tok vel nesten 1 time, men var ikke så mye hyl. Han reiser seg faktisk opp i søvne da. Urteit. Hva gjør jeg i natt?? Burde jeg prøve å ikke gi mat? Siden han ikke spiste i går? Men han ble jo bare roligere når far tok opp i syua, og det er jo heller ikke en ok vane da... Og burde jeg da ikke se til ham i det hele tatt, men la far gjøre alt? Evt. tilby mme rundt 24? vann kanskje? (er så usikker) Jajaja ferdig nååå! Takk for en kjempekveld alle sammen:D:D
-MtG- Skrevet 6. mai 2007 #39 Skrevet 6. mai 2007 Takk for strålende fest i går Molle. Hadde det så vanvittig moro! Jeg ble bedt på et glass rødvin hos gamlemannen, men jeg takket pent nei;) Ja, må si du var fin i farta i går:) Eller var det bare fin du var?? Pønta seg med rosa krøller og greier.. Jeg har vært i veldig bra form i dag. Litt sliten, men ellers ikke noe ugg. 1D!!!! Jeg prata med deg i går!! Husker det jeg vettu. Jeg husker alltid alt fra når jeg har drukket selv om jeg gjerne skulle ha glemt litt innimellom. Legginga i dag gikk som smurt. Jeg brukte vel 10 minutter eller noe. Han sprella og åla seg rundt i senga først, men så gå jeg han flaska med litt vann og sånne grønn-havre-dråper. Sutta på den i noen minutter og kasta seg rundt så han lå med ryggen til meg. Snork! Håper på reprise i morgen og at han ikke vil ligge i senga vår i natt. Hvis han vålner på natten skal jeg gi han resten av vannet på flaska og se om han bvlir fornøyd. Jo, det jeg egentlig skulle fram til var at jeg synes du skal prøve å gi E vann hvis/når han våkner i natt. Er jo verdt et forsøk. Funker det ikke så er det jo ikke verre enn å prøve noe annet. Pupp f.eks. Hva skjer i morgen a? Jeg har bil, men jeg tror kanskje pappa'n til V kommer og skal begynne på rommet til G. Da må jeg hjelpe å holde planker/stokker og sånt. G har vært på oppdagelsesferd i dag. Åla seg fra stua og bort på kjøkkenet. Fant gåbilen sin og noen poser med ting. Det var gøy. Etterpå tok han turen inn på soverommet der han fant et belte som var gøy å leke med og en dør som kunne svinges fram og tilbake. Det er så gøy å se at han prøver å finne ut av ting på egenhånd! Har stått og bare spionert masse på han i dag:) Og den ølen er det ikke så farlig med. Tror ikke jeg kommer til å savne den., så drikk den med god samvittighet;) Og nå må du snart begynne med scrappinga di, for jeg er nysgjerrig på hvordan det blir. Har så lyst til å scrappe album til G også, men jeg eier ikke kreativitet. Har brukt den opp på skolen..
simbamamma Skrevet 6. mai 2007 #40 Skrevet 6. mai 2007 Hørtes ut som litt av et party, molle! Ang. nattmat, så har jeg hørt folk har hatt suksess med at pappa'n gir vann. Blir så uinteressant for dem at de ikke gidder våkne om natta mer.... vet ikke om det stemmer, men... Lykke til på jobben, Tiny! Nå skal jeg ta med meg feberhuet mitt og legge meg... Og ja, hei og god natt til alle!
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2007 #41 Skrevet 6. mai 2007 Når vi merket at Linea klarte seg fint uten mat om natten satte vi bare i gang med avvenninga, vi. Sikkert lurt å vente til M har fri... liksom helga eller no, for han må nok trå til. Vi tok det i påsken, var mye tull men hadde vært syk i tillegg. Må nok ta han opp de første nettene og kose masse, kanskje helst M, for han er jo vant til gode mammaen sin. Tilby vann, men er ikke sikkert han vil ha. Hvor mange måltider er dere oppe i? Han burde vel strengt tatt ikke være sulten om natten lenger... Er nok blitt litt vane og de er ikke lette å snu! Dropp avvenninga i natt, du. Gjør det som gjør natta best for deg. Høres ut som du trenger en skikkelig god natts søvn!! *klemmepå*
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2007 #42 Skrevet 6. mai 2007 Hehe.. pappa med vann er kjip!! Mamma med pupp er kjempe kul!!! RARE BARN, AS!!!!!
Molait Skrevet 6. mai 2007 #43 Skrevet 6. mai 2007 ER oppe i 3-4 måltider. Varierer litt. FIkk fullkorn i kvled da. Metter sikker litt mer. (8mnd) 3 måltider i dag, men sov jo så mye. Og en del pupp da, så blir jo som måltid det og vel. Bare tenkte på at om han da ikke spiste i natt er vi igjennom første natta liksom. Og han var jo bare oppe 1 time da. M legger seg sjelden før 1 uansett... Vi gjør et forsøk og roer han seg ikke så får jegheller ta over. Kan ikke ta det neste helg, for da skal han sove borte. Hadde vært kjekt om han ikke spiste da. Og helgen etter er det også fest. For meg da, far er hjemme. Han våknet rundt 22, men roet seg selv. Jeg er dritfin...i fart..hmm I morgen skal vi til amadama:)) Kanskje jeg skulle prøve grønne dråper på kvelden?? hmmm Jo og legging av E gikk over all forventning i går:) Var en del grin da, men tok ikke mer enn halvtimen. M var der inne en del da, men var ikke sånn hysterisk greie som det har vært i det siste. Tann 4 er jo oppe nå og 2 til kommer snart. Ene "gommen" hans, rundt den som kom opp sist, var helt sprengrød og hoven i dag. Stakkars gutten min! Søte kl som koser på mamma sin;) Og ja will sover fint i egen seng han nå..hehe. Vi kan skræppe sammen mtg:)
Herkules Skrevet 6. mai 2007 #44 Skrevet 6. mai 2007 Hei Molle ; jeg sliter med de samme tankene rundt avvending Jeg har hatt 1 nattamming og 1 frokostpupp med sove videre etterpå Ville ikke avvende den ene nattpuppen siden han så godt som ikke spiste annen mat enn pupp MEN Så plutselig begynte jeg å få i ham masse mat på dagen og hva skjer? Han har begynt å våkne hver 3. time ca og vil ha pupp ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så frustrerende Stiller samme spørsmål jeg; Hva gjør jeg??? Ang mme O tåler ikke grøten som skal blandes med vann altså den som der mme basert Han får grøt fra helsekosten som egentlig skal blandes med melk så mulig den er litt lite næringsrik
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2007 #45 Skrevet 6. mai 2007 ish, da. Men da finnes det mme uten melk på apoteket, da. dyr men kan fåes på resept...
*1D* Skrevet 6. mai 2007 #46 Skrevet 6. mai 2007 Da var jeg plutselig tilbake:) Var kos å prate med deg mtg! Jeg tippa jo at det var ALLE andre først da men, vakke rart jeg ikke kjente igjen stemmen heller da, siden jeg aldri hadde snakka med deg før. Kjente igjen tiny da. Usikker på tipp jeg altså, må sjekke litt tråd først. Mener noen har tippet litt for mye og noen litt for lite.... Men ingen er veldig langt unna. Noen tippet likt med andre så jeg også, DET er ikkelov:) Også en kommentar til Mo: jeg har lagt ungen i senga. Kl 20.30 og han har ikke ligget på armen og ei heller vært ute av rommet etter den tid.... Vært et par turer inn å bysse da, men dasker på rompa bare og synger sang. Han fikk en pupp første turen siden han sovna på den forrige puppen litt før jeg la han... (ikke sikkert noen skjønner hva jeg mente med dette nå da,men jeje) Har nemlig tenkt å drikke med begge hender den 18 skjønner du, og ikke skla jeg spytte i glasset heller. Er redd forventningspresset gjør seg gjeldene snart...... er ikke sikkert dere er så glad i meg alikvel...... (vet mo er, men hun har ikke noe valg da vøtt) FyFAnn (hih) jeg er glad jeg kopierte for 2 sek siden.................. Må fortelle at jeg fikk svigermor til å grine i dag på hytta:( Ikke gøy! Men hu maste veldig mens gutten grein og resten satt med frokost og jeg hadde nettopp stått opp og gutten ville sove for han hadde vært oppe ei stund (så jeg prøvde gi han pupp)...... Hu satt der og gjentok at det kanskje var litt lite mat hos meg og at det kanskje ble for lite for han med bare pupp og at det var ikke enkelt å sove hvis han var sulten (ikke ordrett den siste, men veldig nært) OG DA KLIKKA JEG. Jeg viste ikke at jeg hadde sagt noe før jeg var ferdig...................... Men det ble jo bare: "Kan du være så snill å ikke mase om det da!" (jeg er veldig glad for at jeg ikke sa noe sånt som "DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ DRITTKJÆRRING" hehehe.) Hun ble helt stille og satt uten å si et eneste ord i 2 min ca, så forsvant hun på do og videre ut på terrasen...... var borte i 10 min sikkert, jeg rakk ihvertfall spise opp maten min i fred..... Føler meg både litt kjip og samtidig så er jeg litt glad for at jeg sa noe.... Har ikke sagt unnskyld ihvertfall.
Molait Skrevet 6. mai 2007 #47 Skrevet 6. mai 2007 BRA!! Flinke mamman:) Og neste sak: Grine for det?? Var da svært så nærtagen. Nei vet du hva, om hu får sitte å jabbe så kan da vel du få åpne kjeften og. Synes du har funnet deg i alt for mye allerede jeg! La det skli unna uten å ta det opp. Like greit. Nå slipper du kanskje en del jabb fremover:) Natta alle og bøfn og lurer på hur natten blir jeg!
Herkules Skrevet 6. mai 2007 #48 Skrevet 6. mai 2007 thi noen ganger må du få åpne kjeften vet du:) Ah når det blir sånt mas og på morran o g greier gjør som mo sier la det skli over
Petronella♡mor til to Skrevet 7. mai 2007 #49 Skrevet 7. mai 2007 God morgen (vil oxo til amadama...) ;P LYKKE TIL PÅ JOBB I DAG TINY (også ny jobb da, spennende) ;D Enig med Molle 1D - hun er nok litt nærtagende dersom hun begynte å grine for det. Hadde nok kommet ut av meg også til slutt, om jeg var møkk lei jabb - spesielt på morgenen... Da vinner ikke jeg tippings i alle fall... Tror jeg tippet mest denne gangen, alle andre har sneket seg under (liker ikke legge lista, hihi)... Nå har forresten ALLE ungene i Tæruddalen fått bhg plass - bare ikke jeg... Lurer på om hu kommunebærta har en sånn personlig vandetta mot oss - sleit akkurat på samme måte med C ;P Har jo ikke så mye greie på dette med nattavvenning jeg da. Men jeg har hørt at pupp ikke lenger kan beregnes som "fullverdig" måltid, når de er blitt så store. Jo oftere de får pupp som det, jo raskere blir de sultne. Pupp skal visstnok bare være et tillegg (som feks vann) etter et måltid - men hva vet vel egentlig jeg om det, nuvel det er noe jeg har snappet opp i alle fall... ;o) A ville gjerne starte dagen 0530 i dag, kranglet med han til 6. 0550 var mor lei og sto opp, kunne like gjerne komme seg ut å gympe som å ligge våken i senga å høre på han bælje... Var på jobb 0745 da - flink jente. Hater å begynne 9 (selv om det er deilig å sove lenge), men det er dobbel trippel boring å måtte jobbe til 17 i stedet for feks 16. Den timen har mye å si synes jeg... Hmmm, mere å si a?? Jo, G koser seg masse hjemme med A - han kunne ikke tenkt seg å gå hjemme et år (det hadde blitt for kjedelig), men han kunne hatt 5 uker perm i ny og ne... Hehe, ja det hadde jo vært greit... Kunne tenkt meg det i fremtiden jeg (mammaperm noen uker i hytt og pytt...). Nei, får vel begynne å jobbe. Disse første 25 min er brukt på frokost og dere ;o)) Også kan jeg jo nevne igjen - jeg VIL oxo til amadama i dag!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 7. mai 2007 #50 Skrevet 7. mai 2007 Å si eller i det hele tatt tenke på at "nå har vi jommen hatt en fin periode" er som å jinxe alt... natta var full av tull!!! Smokk annenhver time og en time våken med promping fra halv fire. Tror hun er stilt på vekking rundt halv fire, fo hun våkner rundt der HVER natt! Ja, ja... venter å at hun skal bli trøtt så jeg kan dusje litt, tror jeg må begynne å dusje før mannen går på jobb. Er jo våken da uansettt... og da har jeg liksom fått det unna. Er ikke klar for ny dag uten dusj! 1D: Det er jeg som har tippa likt med Molle... la ut ny tipp etter at Molle gjorde meg oppmerksom på det.... Linea skal veies på onsdag (9 mnd kontroll). Vil dere tippe?? Siste veiing 8060 g og 70 cm (30. april). Håper det går bra med deg på jobb i dag, tiny!!! Ny jobb! Da er det jo ekstra spennende. Blir nok deilig å komme hjem til Tiril etter på, da. Pt: SPREEEEEEKING!!! Imponert as!! Ha en riktig god dag allihopa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå