Molait Skrevet 10. mai 2007 #126 Skrevet 10. mai 2007 TIL ALLE: (nesten) Kan de som har bilder fra siste treffet hos Tiny (der nina&emil var med) sende meg de på mail. Lettest sånn:) Gjerne litt kjapt, altså ikke i "tråd-tempo"
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. mai 2007 #127 Skrevet 10. mai 2007 Altså hvordan funker dette tipp greiene... Nå har jo mange tippet og en har tippet HELT rett.. er det noe vits at flere tipper da?? I dag har vi slappet av, vært på senteret og spist lunsj og Linea og kjæresten krabbet etter hverandre. Kjempe søtt!!! Ikke så rent og pent på gulvet der men, men... Nå leker hun med gåvognen sin. Tryna en gang i går men det gikk veldig bra... mer forskrekket enn forslått... putt på flere penger a... orker ikke skrive mer!
Amabolla Skrevet 10. mai 2007 #128 Skrevet 10. mai 2007 Heisann!! Har vært i Oslo og truffet 3 berter jeg gikk på folkehøgskole med-skikkelig koslig. Fått babyer i 2006 de også Også har det pepe noe voldsomt fra mobiltelefonen min- noe som 1D har forklart lenger oppe- greit nok at du vil ha meg med til mallorca 1d- men trenger ikke sende meg 21 meldinger altså+ nr 22 som faktisk hadde innhold;) På søndag er det flystevne på Kjeller- noen som skal dit? Hvem var det som skulle tippes på? hmmm- 2 sek....... Mi si berte våkna 05.15-men sovna igjen og sov til 06.00- da ville ho opp. Så vant ikke tidligst morgenkonken (vil ikke vinne den heller......) Kino-har så lyst på kino- kunne vi gjøre det fra de var 6 mnd altså- ho jordmora/helsesøstra kan sitte barnevakt ho da kanskje? hmmm. Jeg har no invitert Will på kinodate jeg for å se den 5. Harry Potter filmen-gleeeeeeeeder meg!! Petro: kan være med på 1 årsfeiring jeg:) Alltid morro-bare bring ønskelista til A! KL skulle tippes på ja... hmmmm.....tipper 8530 og 72 cm:) Migrene er shit 1D- har hatt det heile 2 ganger i mitt liv- er så "heldig" at jeg har fått en type migrene som kalles aura og som gir sjeldnere, men annerledes anfall enn den vanlige typen. 1.gangen jeg fikk den ble jeg innlagt på sykehus-kunne ikke snakke-bare bablet uforståelig,skrev uforståelig, synsforstyrrelser,lammelser-blærk-ikke no morro. Spesielt ikke når legen trodde jeg gikk på narkotika og jeg ikke var i stand til å motsi han! Påberoper meg gjerne premier jeg- premier for hva? Vi har også hatt freddan;) Herk: barslebaby;) Mol: vi kan jo kjøre 1 treff i uka OG samlebursdag!! hihi. Vi skal ha stor 1 årsfeiring med familie (siden vi ikke har verken døpt eller hatt navnefest)-men det blir nok en lørdag tror jeg. Så da kan jeg ha etterpålag for trådsnellene:) sessa-alltid vits i å tippe;) Mol: mora mi lurer på når mora di skal hit neste gang.
Molait Skrevet 10. mai 2007 #129 Skrevet 10. mai 2007 Assa sessa, når du sier det sånn blir det jo liten vits da! for da vil jo resten tippe samme som en av oss andre..hehe. (tror jeg tippa for lite jeg nå) si ama var siste da og avslør! Men vi skal jo ha fambursdag 1 uke før deg og har da mange kaker igjen (tror jeg) Kan jo ikke la dem stå en uke å vente på deg heller?! Vi lyt se, vi har goood tid:) Sovna fra freddan vi. Men han fikk nå en kjapp eh..ja.. da:) Se om det brli freddan på trosdag da kanskje. (hoho trosdag) Ja vet du var borte ama, for jeg "kjefta" på A;) Eller..assa jeg kommenterte vel mest ikke kjefta. Mora di får spøre mora mi. Mor flakser det fuglen falkser en gang i blandt på litt forskjellige tider. Nå må lamming bli ferdig først. Har jo koplam og. som må flaskes. Men mora di må gjerne stikke innom mora mi på vei til deg om hun kjører. Bare ringe på og si det er mora di det. (trur ikke det er ringeklokke der jeg..ja da får a gå inn da) Jeg har hatt helvetesdag! Grining og atter grining og om han ikke grein så klaga han sånn nestengrining. Har tatt huepille nå. Våknet 14. Trøtt fra 15. Prøvde legge 16. Sovnet etter lang kamp 17. Sov 15 min!! Grein til 19. Sovnet sammen med meg i seng og puppimunn. Gråt litt med puppimunn og men mindre enn puppikkeimunn. Våknet seff da jeg la ham over, men sovnet etter en del byss. Våknet igjen 20:30 og roet seg ikke. Ga ham litt pupp for han har spist ekstremt lite i dag og greit med påfyll. Matinntak: frokost-2 skjeer grøt. Lunch 5 skjeer grøt. Sutta på en kavring. Middag-1/2 glass med sånn fruktmedkorni, Kvelds 1/2 dl. vann med grøt, nesten hele etter MYE om og men og litt slossing. Vanlig: ca 4dl vann med grøt. +frukt eller sånn beger og litt smak på vår mat. Hengt i puppen i nesten hele dag (føles det som) men jeg har jo ikke stort der. Og ikke når han henger der mye. På slutten nå var det type 10-15 sutt og en liten svelg. Han NEKTER å ta flaska. Han sloss med skjea. Tar litt flaske med vann/elplejuice da. Lurer på hva gjøre til natten nå. For da er han ratt sulten. Fikk pille før han la seg. 38,5 da. Da han fikk pupp igjen kjentes han feberfri ut. Greit å være syk men må man grine hele tiden da!! Så da kommer ikke svanine i morgen heller:( Også jeg som gleda meg. Edvin har og feber så greit de ikke smitter hverandre mer. Om noen andre ønsker å risikere et sykt barn er det bare å ta seg en tur, sitter her jeg:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. mai 2007 #130 Skrevet 10. mai 2007 Altså atte... i og med at det ikke er lov å tippe likt så er det jo liksom ikke så mye vits å vente.... jeg er UTÅLMODIG!!!!! SÅÅÅÅÅ vinneren er.... ...HERKULES!!! Grattis!!!! Premie kommer vel i posten da... Du får sende meg adressen din! Resultat listen er som følger: Herkules 8350g 71,5cm 1D 8390g 71cm Molait 8290g 71,5cm Simba 8440g 72cm Ama 8530g 72cm Tiny 8670g 72cm - og Herk hadde som sagt tippet helt rett både på lengde og vekt. Men i og med at Mol tippa rett på lengde, så skal du ikke se bort i fra at det kommer en liten ting din vei også... Mol: Var ikke så langt unna, da... men eneste som tippet for lite... du tror virkelig ikke jeg mater barnet mitt!! 1D: Imponert over tippen din... uten å ha sett henne en gang!! Tiny: Har du glemt "sessa mater ikke barnet sitt"? ;D Var på gruppekontroll, dvs var to stykker på kontroll samtidig, i går. Andre frøkna er to dager yngre enn Linnis og av den litt mer bedagelige typen. Hun hadde lagt på seg 1100 g på tre mnd mens Linea hadde gått opp 500 g... Er jaggu forskjell på folk!! God bedring E og E!!!!! Og simba, da... hvordan er det med LH nå? Jeg skal ta kvelden tidlig, tror jeg!! bøfn
Molait Skrevet 10. mai 2007 #131 Skrevet 10. mai 2007 Ja det var jaggu ikke langt unna, selv om jeg tippet for lite. Kraftig nys mens a ligger på vekta bare det:) Vi har alltid gruppekontroller vi. Om vi ønsker å ha en alene så sier vi bare fra og får en til utenom. Synes det er greit jeg. Artig å se igjen unga gjennom åra og greit å sammenligne og ofte kommer det spm opp som er greie å få med seg. Hyggeligere er det jo også. Spent på natten jeg nå. Ikke våknet enda. Pleier våkne rundt denne tiden, men nå fikk hanjo en liten påfyll kl 20:30. Var noe jeg skulle spørre deg om Tiny, men det husker jeg ikke:) Ta å tipp lotto a, du er savnet:) Ikke glem å maile bilder nå da. (fått av cat) Bøfn
*1D* Skrevet 10. mai 2007 #132 Skrevet 10. mai 2007 Ååååååååååååååååååååååå, det er første tippen til Herk som skal telle altså....... hihi, for da var jeg nærmest!!!!! Og dessuten hadde jeg tenkt å tippe at hu var 71,5 men repsekterte at Mo tippa den da:) Jeg har heldigvis ikke så kraftige migrener som deg da ama. Men jeg var til utredning når jeg var 8 siden jeg hadde synsforstyrrelser og kastet opp og mista hår og endel anna.... De var vist redde det var svulst, fikk jeg vite lenge etterpå. Jeg hører til de 10% (tror det var det) som de aldri finner ut den eksakte grunnen til annfall. Ble heldigvis litt mindre vonde anfallene etterhvert. Selv mener jeg at det er fordi jeg vet å unngå: søvnmangel, ryggsmerter, stress, dårlige matvaner (okei, den er ikke helt sann...men jeg er litt flinkere enn tidligere. Må spise nok og jevnt) og har derfor sjelden migrene lenger og nesten aldri like ille som før! Nå skal jeg legge meg også kommer jeg ikke til å være på nettet i morra, ihvertfall ikke før etter jobb! Må reise hjemmefra kl 13 og før den tid skal jeg gjøre 7456746583659724 ting jeg ikke fikk gjort nå med migrenen.
Herkules Skrevet 11. mai 2007 #133 Skrevet 11. mai 2007 HURRA jeg vant vov eller wow Det Var skrivefeil retta meg selv med engang nullen sneik seg foran Det må være lov å tippe likt på lengde det begrenser seg litt Hadde fått et "syn " på at hun hadde gått opp akkurat det. Migrene: migrene jeg også. jeg var på utredning en gang jeg også, men da hadde jeg vel hatt og vist hva det var en stund Husker en gang på barneskolen jeg fikk synsforstyrrelser i heimkunskapen - klarte ikke å lese oppskriften, ble fulgt hjem og der sa det pang auau En annen gang satt jeg ridende til hest langt inne i skogen og en arm og ansiktet og tunge dovnet bort EKKELT . Hadde jeg prøvd å prate da vet jeg ikke om det hadde gått. Jeg har i alle fall de fleste symtomer som finnes på migrene sa legen til meg. Det snodigste jeg får migrene av er sitrus og blågrønn ekstra tyggis
Petronella♡mor til to Skrevet 11. mai 2007 #134 Skrevet 11. mai 2007 God morgen damer... Da ser det ut til at det blir Aleksander, Gabriel og Leonora i bursdag - hihi (de skal få hatter) ;D Neida, men ingen andre har sagt om de synes det høres ok ut... Eller jo 1D da, men hun kunne visst ikke komme ;P Har ikke hatt migrene, heldigvis (bare nesten noen ganger i begynnelsen av begge svangerskapene (før 3 mnd), da måtte jeg bare ligge i et mørkt rom) - var ikke godt... Det er forresten moi som skal til syden ;D Hmmm, skulle si noe mer - men nå falt det ut, nåvel får jobba på - snakkes ;o)
_svana_ Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #135 Skrevet 11. mai 2007 Er det fest så kommer vi og!!! Grattis til EAG som er 7 mnd i dag! :-D Stakkars E hadde feber i kveld og natt og våkna mange ganger og MÅTTE ha pupp. Kunne jo ikke nekte han heller når han ikke var frisk. Fikk pille og har ikke feber nå. Men mor er noget redusert etter å ha vært oppe hver time - hver andre i natt. Har heldigvis aldri hatt migrene, her er det mannen i huset som tar seg av den slags. Men de greiene deres høres alvorlig ut altså! Lammelser og synsforstyrrelser og auau. Sa jeg at jeg var trøtt? I går gikk(!) vi ned til byen. Plutselig så var jeg på Grønland, hehe. Gutta sov hele veien ned. Fikk kjøpt bursdagsgaver til søskenbarn til EA som har bursdag i helga. Er blitt flink til å ha med gutta på tur nå. Litt utålmodige ble de på slutten, men ikke rart - vi var jo ute i nesten tre timer. Ja, vi tok bussen opp igjen da. Sa jeg at jeg var trøtt?
Molait Skrevet 11. mai 2007 #136 Skrevet 11. mai 2007 Vært innom migrenen jeg og. Da jeg var liten trodde jeg det het mye-grene. Var jo mye-vondt liksom. Hallooooo PT!!!! Men greit ejg trenger ikke komme jeg. Sa jeg kom hele dagen jeg...kanskje derfor jeg ble ekskludert? Pyton natt. Virkelig. Våknet 2. Sovnet etter byss med far..i 5 min. Så hyl og skrik leeenge. Ropte til M at jeg bare fik gi ham. Tror ikke han hørte meg. Gikk til slutt inn. Da var han så tett at han nesten ikke fikk puste. Helt bananas. Klora seg fant til pupp leeenge. Tror ikke han spiste så mye var mer trøst. La ham og nei da. Tok inn i vår seng, måtte jo få sove noe vi og! (holdt på 1 time da) Klarte ikke roe seg. M la over i hans seng og han sovnet. I nye 5 min. Rakk ak. å legge seg under dyna før vræl! Var helt panisk grining. M tok han til slutt opp i stua. Satt der med ham. Roet seg og så kom den største skvaleprompen ever! Utrolig nok var det ikke bæsj, men prompen varte leeenge..hehe. Stakkars gutten! M la han da i senga og da la han segg ned og sov. (stakkarn hadde nok vondt) SOV TIL 7:30!!!!!!!!!!! *hurra* Men etter så lenge oppe på natten så..ja men lell, han sov til halv åtte:) Nå gnåler svanine her så fåre se hva a vil:) Jo Tiny..gjenglemte ting på svømminga..vet far din noe om det? og amadama, blir balsam gammel?
Petronella♡mor til to Skrevet 11. mai 2007 #137 Skrevet 11. mai 2007 Molle da - hadde ikke sett det inlegget ditt jeg, snufs mente ikke å være ekskluderende altså (kanskje påvirket av synet til en viss anonym)... hehe. Du og E er jo en del av inventaret på treff - en selvfølge at dere er der, hehe ))
Herkules Skrevet 11. mai 2007 #138 Skrevet 11. mai 2007 Tenkte på det i går Molait ; at du få rgi ham pupp når han er syk. Jeg gav pupp selv i natt, kl 4 men jeg må seriøst få opp produksjoen på en pupp. Balsam gammel ? tja De som selger sånt pleier å si at "all hud og hårpleie er ferskvare - kast aaalt det gamle og kjøp nytt (1 år er gammelt)" He he men altså jeg bruker mye gammelt, hiver om det luker vondt elle det føles at det ikke funker. Bursdag ja. Alltid usikker på om jeg er invitert:) Husker ikke helt hva som ble skrevet , men om man begyner 2 passer jo det mitt barn godt Helg i juni = borte når det gjelder meg tror jeg Noe mer grattis til AEG uff med slik natt svanine
Molait Skrevet 11. mai 2007 #139 Skrevet 11. mai 2007 Da får du jaggu opp å lese! Grattis ja, til alle 3:) store gutta! Du er da alltid inv. herk!! Kan ikke spørre deg spes. hver gang. Du er jo en del av alle. (ikke at det er til meg vi skal men du er inv. hehe) Lukter litt rart serru..kaste da kanskje. E gauker og står i senga. Er det så ille å ligge! altså?
Herkules Skrevet 11. mai 2007 #140 Skrevet 11. mai 2007 Jo men dere er så sammensveisa så jeg føler meg litt påtrengende
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. mai 2007 #142 Skrevet 11. mai 2007 JUHU!!!!!! Altså så skal jeg ikke gni det inn til dere som har hatt drittnetter as, men det er ett år siden jeg har følt meg nogenlunde uthvilt når jeg våknet!! JEG FØLER MEG FRESH!!!!!! Tull på kvelden i går, vanskelig å legge (som om det er noe nytt), men rutiner går liksom litt overstyr, pga huset... La meg 23ish, frøkna våknet ikke av det, våknet 2:45 av meg selv, Linea sov!!!, la over teppe, for hun hadde krabba ut av dyna og lå oppå, sovnet igjen, våkna rett før seks, barnet står i senga.. løfter henne over til meg, ammer OG HUN SOVNER!! Sov til kvart over åtte!!!!! Her er det vanligvis morgen 6:30! Deilig!! tippe greiene er jo litt nytt for meg da... men jeg synes nok at Herk er vinneren uansett... Kommune patriotisk, vett! Har dere funnet volumknappen på deres barn og kan dere i så fall fortelle meg hvor den sitter??!! Trommehinnen min ryker snart!! Ha en riktig god dag!
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. mai 2007 #143 Skrevet 11. mai 2007 ..og grattis EAG (det er E & A og G ikke sant??)
Molait Skrevet 11. mai 2007 #144 Skrevet 11. mai 2007 Det er nærmest tipp på vekt som er vinner og herk retta seg kjapt så den er ok. Er G E A:) I løpet av 3-4 timer:) Ut en tur vi.
Herkules Skrevet 11. mai 2007 #146 Skrevet 11. mai 2007 Mye regler å forholde seg til på trøden sjø Je je hvordan går det med syke barn da syns det var mange syke her så jeg spør alle felles Hvordan går det så med jobbedamene? Svanine tror du spurte om vil ikke ha pupp problemer Har jo ikke så mye erfaring, men her er det trøbbel når mensen er i anmasj Da tar han ikke no pupp uten tvang på dagtid på natten er det greit Hadde også følelsen av at dt ble litt lite pupp, men det er jo gangen i det mer og mer-- mat mindre og mindre pupp. Gutten min har nå funnet ut at han ikke skal spise igjen åååååååååååååå stønn I alle fall ikke grøt Jeg er så lei av å mate den gutten Han har likevel funnet ut at Paella er godt , blekksprut er litt godt og loff med olivenolje er godt. - Ute å spist lunch Han har også konkurrert om å få mest mulig småstein inn i munn
Molait Skrevet 11. mai 2007 #147 Skrevet 11. mai 2007 Du skjønner vel det at gutten din kan la være å spise og ha allergier for han er stor! Nei vet ikke noen gode råd jeg. Har de sånn fruktbokser der nede? Er en del frukt boks/glass som har med korn. De glassene har mer korn. Når E ikke har villet spise har han spist sånn. Glir lettere ned og smaker sikkert bedre. Er en del korn i så blir nå litt i magen vaffal. Prøvd brødslaps? (som jeg kaller det) Ta brød, smuldre opp, bland i litt melk (om du orker pumpe, men trenger ikke mye så du kan jo evt håndpumpe. Og litt godt pålegg. Syltetøy bruker være en høydare:) jadajada sukker og sånn men man må jo få i ungen mat! Syke barn er litt bedre. Mindre feber (ingen i dag tror jeg, lite isf) En del surv da. Mors arm er best. Legging var et hat. Var alene. Sovnet raskt, men våknet og bare hyla. Selv på armen. Lukka til slutt døra og lot ham hyle en stund. Sovnet og våknet og sovnet og våknet!!! M kom hjem da jeg hadde holdt på nesten 1,5 itme. E sovnet i det han kom. (tyypisk) Våknet igjen etter 5 min men far gikk inn og da sovnet han med en gang og har sovet siden. (litt irriterende) Tror tenna plagern. Sitter å graver seg i kjeften. De to på siden oppe har jo bare såvidt poppet ut. svanine, ja du ja, du som verken kommer eller forblir logget på....koser du deg med sølvpuss?? caaaaat!!!!!!!!!!! (smugleser du tro?) amadama logg deg på da!
Amabolla Skrevet 11. mai 2007 #148 Skrevet 11. mai 2007 Hei! Dataen er nede for telling så surfer med mobilen:) gadd ikke bla meg nedover heile tråden for det tar en evighet! Fikk med meg ett spm fra mol da: ja,balsam kan bli gammel. Ett års lagring er max. I morgen skal vi til sverige:) har ordna barnevakt. Var det noe mer jeg skulle sagt da? Håper datan er i orden igjen snart... Klem!
Amabolla Skrevet 11. mai 2007 #149 Skrevet 11. mai 2007 Hei! Dataen er nede for telling så surfer med mobilen:) gadd ikke bla meg nedover heile tråden for det tar en evighet! Fikk med meg ett spm fra mol da: ja,balsam kan bli gammel. Ett års lagring er max. I morgen skal vi til sverige:) har ordna barnevakt. Var det noe mer jeg skulle sagt da? Håper datan er i orden igjen snart... Klem!
Molait Skrevet 11. mai 2007 #150 Skrevet 11. mai 2007 Lite liv i kveld ja. Og typisk de fleste er avlogga når jeg trenger dem. Kaste den flaska jeg da. Hadde en jeghadde glemt. En sånn giga bonacure. Lukter litt rart. Littt vondt liksom. Men funker jo..hehe. aaaner ikke hvor gammel den er da jeg ikke vet hvilken flaske som er hvilken og kjøpt når. Gruer emg veldig tili morgen. Til pass. Gutte overlever. svigers overlever. Men E er syk og dritvasnskelig på kveld natt for tiden. Og de er ikke helt kompetente. Hver gang de har passet (her) så er han våken i stua når vi kommer hjem. (1-3 på natten) E nekter å ta flaske for tiden. Fått pupp se siste to nettene. Fikk nå kl 23. Roet seg ikke og var så sår i halsen at ville ikke la ham grine lenge. Han spiste masse! og jeg fikk utdriving delux. Gutten holdt på å drukne stakkars:) Resultat av 2 dager med hengeipuppen. La ham ned halvvåken og han lå og bablet og sang. Så sovnet han fornøyd av seg selv. Det var litt godt etter de siste nettene. Men hva gjøre i morgen tro? Om han ikke tar flaske og ikke roer seg? Assa han griner til han spyr han. og blir super tett og får derfor ikke sove pga det og. God tur til Söta bror i morgen og god tur til ble det Moss? ja god tur til alle på tur:) I morgen har du fri! I morgen an du sove! (kanskje) (pt,tiny) Får vel køye snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå