Gå til innhold

| ~ * ~ * ~ T r Å d e N nr. 22 ~ * ~ * ~ |

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke skrive så mye?? Den dagen du orker skrive mye er det bare å finne frem popcorn og ta med pc og sette seg til i sofaen...

Klokketipp: 71,5 cm. og 8075 hahahaha nei ikke tippe som deg jeg:P La oss si 8290gram.

Sånn premie er bare dritkult! Også er det jo så vanskelig å tippe på din. Vi begynner å kjenne hverandres så bra nå at de fleste er under 100g unna på alle. HAr vel ratt tippa mye på din nå da. *vilhapremie* Kanskje jeg skulle ta en tur når du jobber og få masse gode priser? (smilepent) kan selv skaffe bra priser på eller sånne el-ting. (fra klokkeradio til vaskemaskin) hehe fint å melde ETTER at du har plukket kjøkken og sånn;)

Gåbil? det har vært på tråden leeenge alt. Edvard er ikke heelt klar for det enda. Kanjo sitte å leke med da, men reiser seg og tryner og om han står så detter han. Par uker til så:)

Hvorfor er du på treff og med venninner når du har så mye å gjøre?? Bare spør jeg assa... Hadde du vaska leilighet så den var klar tilfelle visning istedenfor venner så hadde det blitt mindre stress:P

ok dagen virkelige DM!! Alt klart til svøm kl 16:45. 15 viser det seg at E har feber. Vært veeeldig kosete og klengete og sutrete i dag. Og trøtt hele tiden selv etter 2 timer sov. Etter 1,5 time lur så halvsov han med pupp i munn i halvtimen. Ikke likt ham! Våknet 14. Trøtt og 38 i feber kl 15:30. Hører litt rundt med folk.

Ama: "ikke dra. Ikke godt å bade med feber og snørr". (gm)

Tiny: "jeg hadde dratt" (dm)

Mtg: "dra så jeg slipper gå alene...eller kanskje du burde bli hjemme!" (ev+um) (egoistisk venn+usikker mor)

Siden det er opp til meg er det jo jeg som da blir et eller annet mor her og det ble av typen D! Dro inn, tenkte han kunne slumre i bilen-yeah right. Grining og klenging i garderoben. Inn i hallen og full jubel. Alle lemmer spreller når vi nærmer oss vannet (så sett gm) Sa til inst. at han ikke var helt i form, hun sa ikke dykk så mye. Ble bare rundt 7-8..hehe. (+ et stup og hu sier han popper opp igjen, men det tok tid! og så kom bena først så da måtte jeg heise ham opp etter en fot og jeg klarer såvidt å stå på tå der selv!)

Kjente E begynte å koke etterhvert. Kald på kroppen, men gloheit i hele skallen. Kjente på Gabriel og da skjønte jeg hvor varm E var. Inn i dusj og få på klær. E sovnet 5 ganger på pupp utenfor og hyyyla hver gang jeg prøvde å ta den ut. Kom oss til bil. Dro så på besøk! Kunne jo ikke la ham sove 17:30 heller, så vi dro til Tiril. Hun var jo også en smule trøtt da, men de klarte seg med bare en del grining:) E var så trøtt at hadde ikke fått matet ham om jeg ventet til jeg kom hjem (som var planen) så matet der. Men hadde jeg med noe mat? (dv) Nekta å sitte i stolen og nekta å spise, men gikk etterhvert på mammas fang. Resultat-mor sykt møkkete! Dro 18:30. E sovnet før vi kom ut på fetveien, selv om jeg prøvde holde ham våken. (det er ca 500-1000 meter til fetveien) Bar ham inn og han var helt borte. Tok ikke tempen for han begynte bli illsint. Fikk på pysj og gitt litt pupp. La ham ned våken og han sovnet innen 5 min, uten et hyl eller grin.

Så der har du oppskrifta sessa;)

jadajada, neste gang blir jeg hjemme:)

Jo og jeg har sett Tiny pipe her jeg. Ikke mye men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flinke Tiril! Hun ble liksom så stor der hun tassa bak bilen:)

Takk for påmin om UB.

Sliit med jobben din. klappepåskuldern

du kan få jobbe når jeg jobber:)

om jeg blir dagmamma til høsten tar jeg gladelig imot Tiril:) Hun er jo kos å ha, ikke bare "jobb"

Jepp, ub

Skrevet

Altså... å dra ut med venninner måtte jeg jo, for det var da det var visning på leiligheten.. gidder ikke være der med barn og det hele... SÅ DET SÅ!! ;)

Og barseltreffet i dag var liksom for å få litt rekreasjon, ikke det at det hjalp.

Trodde jeg var for sliten til å skrive skjønner, dere, men det var jeg visst ikke likevel. For sliten til å prate, ja. men fingra gå av seg selv!

Men jeg lover dere: en vakker dag kommer Sessa triologien! Det blir lesing det!!

Hmmm... feber og babysvøm er tingen altså... Funker bra med pupp og sang og sovne på armen også.. Legging nede i halv timen inkl. 15 min ammings!! ;D JUHU!!!

Shit, ser keiser fødsel med firlinger på tv. CRAZY!!!!

Skrevet

Tipper 8440g og 72cm på KL. (Men har jo ikke peiling da...)

LH er bedre, takk som spør. Er endel snørr fortsatt, men ingen feber, så formen er ganske god likevel. Og det tempoet ditt hadde jeg ikke orka! Hvilket kjøkken har dere kjøpt?

God bedring til E!

Grattis til A!

Min A har klippet håret, han. Er ei uke siden, men har helt glemt å fortelle det. Ble ganske mye kortere, men hadde jo mye å ta av (noen har kanskje sett bilder), så det er fortsatt ikke kort-kort. Tenkte egentlig å be Ama om råd ang. frisyrevalg, men det ble visst glemt. Så når du ser ham den 18., finner du sikkert mye som kunne vært rettet på, men den stakkars lærlingen som klippet, gjorde så godt hun kunne. Hun er så fersk at hun ikke har lov å ta ei krone betalt, og da slo jo A til, siden det er han som har penga her i huset nå.... Stakkars jenta hadde ikke klippet kort frisyre fra så langt hår før, "jeg tror nesten hun angra seg litt", sa A. Men etter to timer var hun ferdig, og gubben ser da presentabel ut!

Føler jeg har glemt å svare på noe molle spurte om i går.... Hva var det 'a? Må lete...

Skrevet

Molle: Skal tenke på det med sovinga!

Går fast til fysio pga. muskelspenninger, gjort i mange år allerede. Kroppen min er seriøst ikke god, så det er den som avgjør hvor mange barn vi får... Det kan være fibromyalgi, så nå står jeg på venteliste for utredning. Blæ!

Formen ellers er mye bedre. Forkjølelsen kom brått, men er nå nesten borte, like brått som den kom.

Ble tidlig legging i dag også. Bestemora mi kom og "ødela" ettermiddagshvilen... Hun har strikket bunad til LH, så det var den hun kom med i dag. Var snilt gjort av henne, synes jeg! Men var godt hun ble ferdig med den i såpass god tid, for den må nok henge til lufting ei ukes tid for å få ut den jævla røyken....

Og en ting til: Broren min har fått seg ny dame! (Han har vært alene ei stund nå) Hun kommer og hilser på oss på 17.mai, og det blir så spennende!

Hvem slapp på en femmer på meg nå da...?

Skrevet

svare kjapt og kort da....

kremt. Har valgt ädel hvit fra ikea. Fin og klassisk, men billig og bytte ut om jeg blir lei!

Skrevet

bare prat du sessa:)

5? ja da har jeg og sessa fått stappa ræva ful av lapper isåfall;) (eller var truten kansjke ja..men er nå mest skitpreik så noe usikker...)

Da tenker jeg ferdig for deg og beregner fler til frokost:D Nei men seriøst å begynne å flytte på sovende lh for å kjøre såpass langt + så sent på natten. Høres pes ut. Da er det vel bedre med en sofa noen timer og heller dra neste dag. Men gjør som dere føler for best. Er intet prob om dere blir. Huset kommer jo til å være overfylt i så mange timer at blir rolig med bare M, meg, E, 1D, LT, A, LH, deg og kanskje W. (hehe) Og som du vet så blir jo 1D her og hu er nok for 10 stk. så merker sikkert ikke stort til dere;) Des. er det jo koselig å få se litt av lh når det er litt mer rolig da dere først er nedoverbortoveroppover (jeje)

svaniiiine!!! Tenket jeg skulle sende deg sms i dag..hehe. Du er vel bøttesliten etter i dag så tar turen på fredag går jeg ut fra? Kan godt komme i morgen altså, bare hva jeg tror:)

Skrevet

Hm som dere planlegger frem og tilbake

Blir jo sånn med meg også da er så pes å dra med gubben om han skal være edru for da blir han ikke så spesielt sosial tenker jeg Blir pes om jeg ska reise til bake fra hjemme og pes å komme seg hjem

Grattis til a var det jeg skulle skrive hver gang jeg har vært her '

Skit med kroppen din Simba vet litt om hvordan det er

Ja så fikk vi en dårlig legge dag i dag men greit nok

Vi har hatt 3 fine netter som jeg ikke skrev om siden skriver man noe sånn så går det til H... dagen etter

vet jo ikke hvordan natten blir

takk for grøttips

Du skjønner jeg har ikke funnet en grøt fra nestle som er for mm annet enn de 4 mndr grøtene

Skrevet

ser dere båten her:

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article129288.ece

Hadde den velta andre veien hadde den knust bilen min (ser ikke bilen min på bilde sto litt lenger bak)

O og grøt og sånn er på utforskningsstadiet vet ikke hva han ikke tåler, men nå får han hverken gluten eller melk

Gir litt brød men det er minimalt hva han får i seg Har ikke sett reaksjoner på det

Skrevet

God morgen!!

Ja, det er en god morgen:)

G sov fra 19.30 til 06.30!!!!!! Hva har skjedd??? Å, det var så deilig å sove hele natten. Var flink og la meg klokka 23.00 så dette ble bra:)

Skrevet

Bare en liten avbrytelse for å annonsere dagens konkurranse.

Hvilket barn startet dagen tidligst i dag?

Jeg ser at Gabi ikke vinner (men gratulerer likevel mtg!), og ingen av mine vinner for Adrian våkna 06. Det vil nok likevel ikke plassere oss på en sisteplass.

Nå har gutta tripptrapp forresten. Og vi har vann. All is good.

Skrevet

Jeg har sovet til kvart på åtte!! Juhu meg midt i ræva, fikk ikke sovne i går. La bare og tenkte kjøkken og hus og tenk om snekkeren gjør feil, og ditt og datt... Duppet av np og da fra halv tolv til ett. Da våknet Linea og klarte ikke roe seg. Kastet seg rundt i sengen så jeg tok henne opp og la henne hos meg. Sovna med en gang, hvorfor det?? Sov hos meg til 5:50, så langt sove strekk egentlig, la henne i egen seng, og sov videre. Våknet 7:15 av mann i klesskap... måtte ha noen rene klær kanskje, sov til 7:45, da var Linea våken... crap, jeg er fortsatt trøtt.

Så på god morgen norge i dag. Nina Misvær sa at fra seks mnd alder, når barnet sover mer om natten og ikkeer avhengig av pupp så var det viktig at mor og far setter av tid til hverandre og går på kino f.eks. HÆ? Sove hele natten uten pupp fra 6 mnd?? JA, saklig!!! Har enda ikke hatt en hel natt søvn og da mener jeg fra jeg går og legger meg til morgenen! Shit as... Trenger sårt og få sove i fred!! Jeg vil bytte Mtg!!!!!!

Linea er i skrike humør, lysest og høyest mulig! Det skjærer i ørene. Hva skal man gjøre med det? Det er ingen sammenheng mellom skrik og at det feiler henne noe....

Flere som vil tippe på KL? har fått tipp fra Mol, Simba og Tiny.

Herk: Du får se om du finner den grøten på ultra eller no... men den inneholder nok gluten. Hvis ikke du finner den på butikken får du skrive mail til nestle og be om å få. Er lov å prøve seg, vett! Har du vært i kontakt med dr.Njå? Han er spesialist på allergi og astma, kanskje han kan gjøre en utredning av O?

Kjipern med den båten, men flaks for deg!!

Jeg er full av penger ja, skravla går ustanselig!! Hehe!!

Ha en god dag.

Skrevet

Djiiii - som dere skreiv i går når jeg ikke var hjemme. Tar jo flere dager å få oppdatert seg nå... Nei det får jeg ta i kveld tror jeg ;P

Tenkte bare jeg skulle lufte en liten greie... A fyller jo 1 år 9 juni. Tenkte jeg skulle ha første bursdagstreff 11 juni om dere vil komme ;D Men så tenkte jeg på en ting til - det er jo helt fryktelig å feire 1 års bursdagen til A med tråden uten at Tiny og Tiril er med ;o(( Så da lurte jeg på to ting:

Tiny:

1. Kunne kanskje du prøve å avspasere noen timer den dagen så du kan være med (ja om du har lyst da, hehe)?? Eller hvordan fungerer det på jobben din?

2. Kanskje vi skulle ta det litt på ettermiddagen i stedet for formiddagen? Slik at T&T også kan bli med (tenker da fra feks 14 tiden og utover ettermiddagen?)

Fant ut at jeg nesten måtte lufte det i god tid - hva synes dere andre om det? Og har dere lyst å komme i bursdagen ;D

Sist men ikke minst må jeg si hei til jordbær&blåbær som visstnok smugleser i blant - så om du får med det dette... Tittei og shalabajs ;o)

Skrevet

3 . Vi kan seff ta det hele dagen og ettermiddagen, for de spesielt aktive (husk, da er jo jeg utsulta på trådtreff, hehe) - så kan folk komme og gå litt som de vil :o)

Skrevet

Pt: ser ut som jeg ikke rekker bursdagstreffet:( hihi

Hvem var det som skulle til Mallorca? Ama? Skal vi treffes der også hvis vi fortsatt snakker etter treff den 18?? hihi

Jeg tror klokka er 8390 g jeg også er hun 71 cm:)

Var noe jeg har skullet si i mange dager, men har glemt det igjen nå.... jeje.

trivelig å se at noen har puttet en femmer på noen og litt mer på noen andre:)

Jeg hadde en jævlig dag med migrene i går:( Tenkte jeg skulle fortelle, men det ble langt og skikkelig sytete! Nok å si at det var jævlig.

Tiny: skjønner deg jeg. Men jeg og har sett pipp fra deg jeg også.

Savner cat mer og mer jeg altså. Hjalp å høre stemmen din på lørdag ass, men *kommehitogfortellehvadugjørpåfortia* :)

Jo, det var det: Vi har hatt freddan:) Var mange dager siden det nå da, men kom på at jeg må vel notere her, så man hukser hvor mange tråder siden det var sist:)

Ja hold dere her hjemme, mye skumle anonyme der ute i den andre verdenen! Jeg terger vel på meg folk støtt og stadig jeg....

Nå har jeg brukt over 1 time på dette, så poster bare selv om det var noe annet jeg skulle skrive også......

Forresten ingen som har påberopt seg premier.....???? Jeg må ordne de nå altså, for jobber de 2 dagene før vi reieser sørover.

Skrevet

LT sitter i vippestolen og ser på tærne sine og ler:)

Skrevet

Jeg skal tippe på kl jeg og

GI MEG TID

det var det jeg husket hm

Skrevet

en barslebaby er utredet av han dere dr njå ettellr annet

Jeg skal se hva jeg gjør med det der med mat

Siden det er litt tull med pupper ol så venter jeg med utprøving nå

HS er jo ikke no hjelp - nytt i grunn?

De sier bare at jeg ikke skal bekymre meg for han har fin vekt (og vekt oppgang) HALLO skal gutten spise pupp resten av livet?

Det er vel viktig at min gutt og hans alergier eller intoleranse blir utredet selv om han er stor og tung vel????`?????

Ja hvem vinner stå opp tidligst senest???

O våknet kl 09.00

Skrevet

morran 6, men DM og sto ikke opp før nærmere 10.... lå og lekte i senga under pippien. Han sov litt mellom 7 og 9 nesten. SOver endelig igjen nå kl 12.50

Skal i vei å hente go`boken som kom i posten for straks 2 uker siden. som tia flyr.......... også bør vel den navnegreia sendes til folkeregisteret snart...... jeje

Skrevet

Dji du er treig du 1D! (gjelder flere ting oppover..) Og det er FORTSATT ikke ama som skal til maljorka..hehe. (så ofte du skal møte hun der da??) Og har ikke jeg alltid vært søt???? (pft)

PT: Går utfra at jeg kan. Stemmer for åpent hus og at folk kommer og går. svanine må jo dra litt tidlig og Tiny kommer vel litt sent og jeg blir helst hele dagen;) Nei men si 12ish (altså når barn har sovet og spist) og dra hjem innen leggetid:D

Vet vi snakket om samlebursdag. Men vi som er så glade i treff kan jo faktsik ta bursdagstreff for hver enkelt:) Assa trur vi kanskje kjører GEA sammen? De har jo bare noen timer imellom. ER jo samme dagen. ARtig at alle skal til Trondheim i november da:)) Er ikke mange dagene mellom Leo og E heller, men klarer da et treff i uka:)

Hva ønsker Aleksander seg da? (vet en ting alt da, mulig det blir slik til flere;) )

E våknet og innlegget tok vel rundt 45 min:) Fortsatt feber, selv om stikkpille før han la seg:( Håper han er bra til lørdag nå da! Hadde vært bra typisk da. 2 fester og første natt borte (borte fra oss)

Edvard er sååå syk! Bare grin og sutring. Armen HELE tiden. Ikke ille feber (under 39) men nok. Og så snørrete. Får ikke i ham mat:( Snart så keg heller oboy på flaska! Spiste 4 skjeer grøt i dag tidlig. 2 skjeer til lunch. Sutta litt på en kavring. Liggi en del på puppen, men er begrenset med innhold i den for tiden. Har nå fått i seg litt mm da. Menhur påvirker dette natten da?? For da skal han vel ratt fylle på i natt? Og vi driver jo med avvenning her! Spiste ikke i natt heller:)

Morran 5:10, men M fikk han til å sovne igjen!! Utrolig. Sov til 6:30.

Skrevet

Da har jeg gitt Ama en opplevelse (hennes første sådann) av hvordan det er å få maaaaaaaange meldignger på telefonen sin.......... Jeg ler litt enda jeg:)

Jeg hadde mobilen i lomma.............................................. Og etter ei stund fikk jeg melding (som jeg ikke merka på enda ei stund)......

Ama var avsender: *21 meldinger fra deg uten tekst?* stod det!

Hehe...... Det var ikke helt sant da, for i den siste sto det: s

Jeg måtte bare ringe henne da, for trodde hun kødda jeg! Men jeg har vært å sjekka i sendtboksen min og der er det 21 meldigner til Ama:)

Gjetter på at hun er glad for å være først på lista mi da:)

Jeg lovte at hun ikke fikk fler av meg i dag da, men jeg har allerede sendt en mms med bilde av lillingen som "leser" siste boka fra go`boken:)

Da er det tid for middag! Maxboller og ris....... oppfinnsomheten selv:(

Skrevet

svanine er vel midt på lista mi. Du kan jo høre med henne ang sms fra meg. Mye rart der.

Will vil ha bakt potet han da. Greit nok, men må på butikken. Tiltak det og vett. Tenkte å dra på dagen, men M tok såklart den bilen jeg kan kjøre og somhar sete. Ikke ta den andre liksom. (trodde du ikke skulle noe" Nei men hvorfor ikke ta den andre bare??!!! Irriterende. Nå er det jo masse folk og biler og kø:(

Aldri hatt maboller og ris vi..så for meg er du oppfinnsom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...