Gå til innhold

| ~ * ~ * ~ T r Å d e N nr. 22 ~ * ~ * ~ |

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois!

Grattiss med ordentlig krabbing molle!

Gabriel reiste seg opp etter tv-bordet akkurat. Bare på knærne, men jeg synes han er den flinkeste i verden:D

Rommet hans begynner virkelig å ta form nå. Farfar er flink:)

Dårlig natt og klengete unge på andre dagen. Rar, slimete bæsj også. Har bæsja tre ganger om dagen de siste dagene. Kan da ikke være flere tenner nå? Begynnes å se litt groteskt ut. Jeg vil ha sånn liten søt unge med 4 tenner jeg..... Ikke en som ser ut som en andreklassing før han runder året....

Jeg har ingen råd om mat og pupp og sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sterk!!! Jeg er trøtt!!! Edvard spiste ikke fra han ble lagt til 5:15!!! (da var det morran med stående jodling i senga)

Hatt barseltreff i dag. Koslig nok. Men assa liker alle dere så mye bedre! Unga også! Tenkte tanken at hvorfor er dere her og ikke _dere_ :)

Edvard krebber endeliiig fremover:D:D Begynte så smått på bursdagen min, men nå går det fremover:)

uff og urk og æsj og hurra og fint og for en dag sessa! Og synes sånn er dumt sv. Des skal dere jo liksom hit 18 da.

Gå tur nå. E sove. Will kamp etterpå.

Skrevet

fin setning Mol: Gå tur nå.E sove.Will kamp etterpå. Lurer på hvor vill skal den kampen bli?

Skrevet

oki-tråden på side 2....

nattavvenning har nå begynt-siste pupp kl. 19:00. La henne i senga trøtt,men våken 19:15. Mye sutring i halvvåken tilstand i 30 min -men nå er det stille....

litt spent ja....

Skrevet

Har du ikke tenkt å komme den 18., svanine? *skuffa*

Angående dalende interesse for pupp; noen barn slutter plutselig med pupp helt av seg selv. Venninna mi måtte slutte å amme da sønnen hennes var 8 mnd., for da ville han rett og slett ikke ha mer. Kan jo også være forbigående, ikke godt å si.

Så flink G er da, mtg! Blir sikkert fint rom også. Skal gjøre istand rommet til LH i løpet av sommeren, vi. Må male, for rommet er lilla nå, og legge nytt gulv. Må jo få litt møbler og stæsj også selvfølgelig...

Lykke til, ama!

Puppen bedre, Herkules?

1D: A kan ta med gitaren hvis du vil altså!

Dere andre er ikke glemt altså... HEI!

Ble tidlig kvelden her i dag, kl.19 allerede. Men det er jo like greit, for det ble ingen ettermiddagslur. Mamma og lillebroren min var her med LH mens jeg var hos fysioterapeuten, og de prioriterte å lage middag istedet for å trille tur. Er jo litt optimist å tro at han skal sovne i ei vogn som står stille i gangen.... Jeg ble litt irritert, men var jo godt å få ferdig middag også. Håper bare det ikke er morgen kl.5....

LH vil forresten ikke ha grøt nå som han er forkjøla, jeg håper i hvert fall at det er derfor. Spiser middag og frukt da, skjønner jo det, for det smaker mer. Vil fortsatt ha pupp, men han spiser nok litt mindre nå enn når han er frisk. Det virker ikke som han lider noen nød, men jeg håper det blir slutt på snørra snart.

Skrevet

Ja, hvem er ikke lei snørr? 2.5 uke med snørr nå.

Edvin gikk banans under legging i dag, så trøtt og hyyyl. Sånn bruker ikke vi ha det, så var litt uvant. Hva skal vi gjøre sa jeg og H og så på hverandre. En liten smak av hvordan noen av trådens damer har det hver kveld. Missunner dere ikke!

Jeg har te!

*Skryt til barn som kan mer enn før* Adrian smakte på tåa si for første gang i dag. Som dere skjønner er det litt forskjell på fremskrittene på de som er født 11.10 haha.

Som regel er det morra seks-halvsju her når de legges 19-20. Får håpe det ikke blir fem, for det er hat.

De spiste litt mer pupp i dag, men det er ikke interessant i det hele tatt etter 12 i beste fall 14. Bortsettfra på natta da. Men de har våte bleier så det holder så da bør det vel være greit. Får jo vann til maten. Har liksom ikke noe lyst å begynne med mme nå liksom. Satser på at det går seg til. Hvor mye er egentlig vanlig?

Var i byen i dag, på shoppings! Og det høres kanskje ikke noe spesielt ut, men det er første gang jeg har vært nede i byen med de alene. Edvin har, som noen kanskje vet, ikke vært noe ok å ha med i vogn om han ikke sover. Og siden soving i vogn begrenser seg til 40 minutt sier det seg selv at det ikke blir noen særlig shopping. Men jeg fikk kjøpt vindtette fleecedresser i størrelse stor på Pop + noen sokker og den nyeste cden til Tori Amos på platekompaniet og innom kafe for take-away! STOLT!

Ang. den attende skal jeg prøve å få det til. Må jo nesten det. Kan jo ikke være den eneste som ikke kommer, selv om jeg ikke er hjemme med vann. Får se hva vi får ordna.

Lykke til med natta Ama!

Skrevet

ama: pffft;) De spilte forresten dritbra. Lå under 0-3 etter 1 omgang (3 flaksemål!) og klarte på 15 min å snu til 4-3!! Endte 4-4 til slutt. Møkkaforsvar! Will gjorde en bra innsats men er ikke lett når det kommer en alene mot keeper. Men han slapp bare inn det ene da:D Og hadde en del bra reddninger. Aller ropte åååneeei, men så redda han..hehe gutten til mor det! Kaster seg som en helt og spretter rundt. (ikke han som sto 1 omgang) Lagt merke til at mødrene er mye mer gira tilskuere enn fedrene:)

Avvenning her og nå. Godt å være to samtidig ama:) Kan vi "trøste" hverandre. TOk en hel evighet å lagge E i kveld. La ned og la ned ++++++ men så hadde han jo gigarap! (ds) Sovnet vel nærmere halv ni. ca timen på legging. Men ikke så sliten. M tok mye av det og var ikke bare hysterisk vræl hele tiden.

Spennende å se i natt. Kan jo ikke gi ham pupp nå? 1 natt uten (sinna som fy og opp i stua) 1 natt med (ca 24, spiste en stund men ikke så mye) 1 natt uten (fikk kl 5:15). Må jo prøve men om han blir grisesint så vet jeg ikke hvor lenge morshjertet klarer å stå imot. (jada jeg vet jeg er teit)

Bedre form Simba? Hadde blitt irritert selv! For det kan nemlig forplante seg uteover natten og neste dag om man kødder med soving. Fysioterapaut? SOV HER! halloo?? Pese med unge ut i bil på natten og styre med..nei vet du hva. Legg ungen her og drikk og kos deg og tenk på hjemreise dagen etter. Har da godt med plass! Bare tenkte høyt på hvem og hvor jeg:) Slenger dere på kontoret. (slenger faktisk) Dytter sammen to sofaene, blir faktisk fin dobbeltseng:) Reiseseng (tiril sin) til LH. Fiona på E sitt rom og LT i sprinkelsenga der. E i reiseseng (vår) inne hos oss. Om dere vil krangle så kan dere få bytte:) (har ekstra madrass på rommet til E) Og jaaa vi vil ha nachspelling!! Har to udugelige gitarer her så han får vel ta med sin egen:)

Tinyyyy!!!!!!!!!!!!!! Når slutter du i morra a? Har kakefatet ditt. Kan stikke innom etter svømminga i morgen evt.

Resten av dere er glemt;)

Skrevet

også har vi runda 11000 på traaden:)

Også flinke svanine:)) Og jepp, slik er livet her. Tittet mye på hverandre M og jeg..hehe

Skrevet

Les skriv ikke skrev (eller..det kan du få velge)

Edvard har våknet 2 ganger i kveld. Sin normale tid. 23:30 og 24. Roet seg raskt hos pappan. Sovnet på skuldern hans. Morshjertet gråter av å sitte på sidelinja:( Ser ut til å gå dette. Men tøffe netter for M da. Opp flere ganger på natten. Nytter ikke med meg. Da krøller han seg sammen og om så oppned finner han puppen. Flinke mannen min!

Skrevet

åååå så lang tid du bruker 1D! Da gidder jeg ikke vente:)

Bøfn allihopa.

Skrevet

Skrever og skrever jeg............... men ikke noe av det havna på datan for det..... eller det hørtes litt suspekt ut.... hmm

Jeg har vært på jobb i dag også, bare 4 dager til før jeg reiser til tigerstaden om 1 uke!!!!!

Har kjøpt meg depeche mode samlecd i dag! HErLig:) Må rippe og ha med på jobb tror jeg:)

Baby sovnet av seg selv i går og sov til 01.30, SuLteN (spiste stor pupp), sULtEn igen i 6 ognoetia, da var det EnOrM pupp (første gang på mange Uker at jeg hadde spreng, naturlig kanksje siden det var nesten 20 timer siden han hadde spsit på den puppen). Fikk masse pupp til vi sto opp 10 ca, også velling i 2 omganger på 100 til sammen ca. prøvde med pupp igjen kl 3, men det ville han ikke! Pappan tror han spiste i 6-7 tia i kveld, sovet siden 9 da..... spent på når han våkner jeg!

*trøstemammahjerte* Du skravler jo noe helt vannvittigmye Mo:) Men er vel derfor det ble 10 nye venner på meg av det også da.

Sv: men om hun er borte hos deg eller borte et annet sted har jo lite å si for vannet, som ikke er der uansett:) (lite utdrag av samtale for å se om sprinkelsenga passer i teltet eller om vond sovesofa med bag passer bedre)

Mtg: var noe jeg skulle si til deg også, men tror jeg sa det på msn... sjekke tråd etterpå.

Åååååå,s kulel tippe vekt på KL jeg, men jeg har ikke tallene her nå og gidder ikke gå tilbake akkurat nå, skal tippe i morra altså!!!! Blir sikkert etter babysvøm. Sessa: stemmer datoen?? Siste veiing 8060 g og 70 cm (30. april). Er jo bare dager siden det.... mener du 30 mars? for var det 30/4 er det 1 tipp, men er det 30/3 blir tipp litt anna....... Også lurer jeg litt på om du har gitt a noe mat den siste uka i tilfelle:) hihi

Simba: Ta med gitar!!! Og jeg joiner Mo: ikke kjør hjem, bli og kos dere også kjører dere hjem etter forkost!

Herk: har pupp ramlet av eller gikk det greit??????????? Fikk jo ikke svar med deg i går da!

Hei til resten også:)

Skrevet

btw

Mo: Ditt søk etter "....." ga 1313 treff:)

Skrevet

Har jeg søkt på prikk-prikk-prikk? hehe assa morran og husker ikke hva jeg skulle "søkt" etter jeg:)

Da leger jeg meg! Morran 5:15. (er poenget a??) E spiste ikke i natt:)) Om man da ikke regner 5:30 som natt da. Snakk om å nikose seg med puppen på morran! Panisk kosing..hehe. Helst begge to på en gang:) Våken 23:30, 24.00, 02:00 og 03:30 (den siste da holdt jeg virkelig på å gjøre klart altså) Var ikke mye hyl, men litt gråt og sovnet stort sett i løpet av 5 min. 5 min er lenge for mor som ligger å hører på:) Så da er det natt 3 uten pupp, med en natt med imellom da. Kanskje han forvekslet 9 uker og 9 mnd?

Jepp, nattaaaa:)

Skrevet

GRATTIS med 11 mnd Aleksander! Tenk 1 mnd igjen bare til du skal bruke år:) Flink til å støvsuge er du også...

Sliter med å henge med her jeg assa. Folk skriver jo som gale....

Fikk sove ca to timer da:)

Skrevet

Hihi - A takker for gratulasjon Molle. Og i og med at han har "bursdag" i dag skal jeg få frigjort han fra støvsuginga når jeg kommer hjem - hihi ;P

Skrevet

Jeg sliter enda mer med å henge med, men GRATULERER Aleksander!! Begynt å planlegge bursdag enda eller??

Jeg har funnet ut at jeg har plass til å traff allikevel når rommet til G blir ferdig. Ble mye større plass enn jeg trodde. Finfint!!

Lurte egentlig på om vi skulle ta oss en tur på svømmen i dag, men så er G litt forkjøla. Er det lurt da?

Er alene hjemme i hele dag og hadde vært deilig å kommet seg litt ut. V er på Bjerke med jobben. Skal spille på hester og drekka seg dritings regner jeg med..

Skrevet

På høy tid PT!

Var IRONI da mtg. Henger bra med jeg, er jo stort sett jeg som skriver..hehe.

Så lenge han ikke har feber så går det nok greit. Litt snørr har dem jo nesten alltid. Ofte løsner det opp en del å være på svøm og. Ikke er det kaldt ute heller. Mer pes med fokjøla og vinter og svøm.

Vi tar burger i dag vi. Skal dere andre ha a?

Hjemme i kveld Tiny? Lurte på å stikke innom en tur. Type 18-19 eller noe.

Skrevet

oj, da, har visst gjort noe veldig dumt i dag.. tenkte høyt på DIB. Har hissa på meg en Anonym.. ja,ja, man lærer så lenge man lever :)

Skrevet

Jøye så sosiale alle er da

Mo virker litt mer overpå så jeg tør driste med med noen sp.

Ang 18.

Vi lander på gardermoen ca 16-17 og tenkte å komme på fest etter det.

Har inntrykk av at gubben er inneforstått med fest Det betyr at jeg tror jeeg får han med (han har festvegring spes med fremmede skumle damer med deres enda mer skumle menn)

Så da er det greit om vi dukker opp?

og hm ja vi kommer jo med bil vi da så da er vi vel nødt til å kjøre kjipern det.

så da lurer jeg på om det er noen som vil jeg skal kjøpe med røykkvote til dem og skal jeg ta med en B til KB

om jeg må kjøpe med noe mat drikke ol lså få en beskrivelse av nærmest butikk kanskje Molle

Ja nå krabber O som en helt her Har krøpet en stund

nå krabber han stortsett etter Tilla, ikke så mye annet som er mer interesant enn henne.

Vi skl nok grille i dag + poteter og salat

Jeg er skikkelig husmor her nede da

jeg lager hjemmelagede brugere hjemmelaget blåskjellssuppe til oss og har laget eplemos , sviskepure middag og jordbærsmootie til O.

Skrevet

He he ja nå har gubben væt å handlet og ha han skulle kjøpe frukt på glass m mm og kommer hjem med frutas con leche eller no sånn 83 % melk jA JA hva var det jeg sa om melk da tro.....

KAb DRIT I de som kverulerer og er anonyme Tror jeg skjønner hva du mener, men man kan liksom ikke klare å få forstå a lt man bare leser i et innlegg og ikke får sagt og forklart seg som man kan muntlig

Ny plan for middag Hjemmelaget pizza

O bada i vannskålen til tilla i sted

Skrevet

hvem har ikke hissa på seg en anonym:)

I dag har vi vært på svømming-følte meg litt ensom da verken petro eller tiny var der. Siste gangen i dag-leo fikk diplom:)

Nattavvenninga gikk ikke heilt etter planen.... Etter nesten en time med intens raseri i arma til pappa så klarte jeg ikke mer. Leste jo at pappan lettere kan roe barnet-bullshit..... Når jeg kom inn på soverommet rista heile kroppen til leo av sinne og fortvilelse-ho holdt smokken intenst i hånda med febrilsk gnaging på håndtaket. Det hjalp kanskje ikke på at russen hadde gjort inntog på varemessa eller no sånt med høylydt festing......

Men nå er klokka snart syv igjen-straks legging av vesla...

Skrevet

Fyll på kvote du:) Bra å bade, da blir man ren.

hjem kjære hjem (tråden) ikke der ute blandt alle slemme sinna folk:)

sånn var E og. M har jobba hardt for å få til. Beregn en uke med masse pappatid og pappa legge på kvelden. Og E hyla i 2 timer første natten så det er sagt. Dra på båt. Du kan sove her en natt:) (alle som evt. leser tråd, jeg bor ikke på en båt)

herk, dere kan sove hos (??) så da tar dere taxi til (??) og henter bilen her i morgen. (hvem melder seg til å fylle navnet sitt der det er ?? ?)

trøstemammahjertettilama, men tenk på også at om du gir opp har hu grini alt det der forjeves:)

M poker i kveld.

Skrevet

SLIIIIIIIIIIIIIITEN!!! Så sliten at jeg ikke orker skrive noe akkurat nå... eller kanskje jeg gjør det likevel... Vi får se hur det går.

Linea leker med en dør, dm?? Klemme fingrene kanskje?? Hmmm.

TAKK 1D! Jeg dreit meg ut ja. Mente siste veiing 30. mars så klart!

Men altså da er det klart for tipp på KL. Målte altså 30.MARS.

70 cm og 8060 gr

Hun er aktiv og får jo ikke mat så... værsågodogtipp!

Premie blir.... må tenke litt, men kanskje det blir noe artig fra jobben... altså mer til barn enn til voksne kanskje, er det dumt?

Mol: flink du, selvom mammahjertet blør litt!! Og flinke M!!

Ama: avvenning er ikke alltid så enkelt nei... Og noen ganger er det mamma som må avvenne også... ta deti deres tempo og se an Leo.

Pt: Grattis til A!!!! STORE GUTTEN!!! Ordentlig bursdag samme dag som broren min han!

TINY: Har jo ikke hørt et pipp etter at du begynte å jobbe, jo!

Herk: Flink husmor!!

Kab: Skal lete opp innlegget ditt, finne frem en pose godt og koooose meg. Ingen ting er som litt dib drama! Har hissa på meg folk flere ganger og synes faktisk det er litt gøy at folk blir så utrolig sinna... kan ikke jeg få gjøre ting på MIN måte a?? Nei vel!

Mtg: Så flink G er som åler seg rundt - og reiser seg på knærne!! Gøy, da!!

Simba: Hvordan er formen til LH?

Svana er vel bortreist, så... Men hei om du leser....

Så til meg selv! De siste dagene har vært super busy... i dag intet untak!!

Men først til gårsdagen som gikk fra å være slitsom til å være ikke så slitsom likevel til å være STRESS til å bli sånn passe. Trodde svigers og jeg skulle dra og hente kjøkken på ikea, men nei... dro derfor til mamma og feiret burdagen hennes med skravling helt til mannen ringte og sa: Noen kommer på visning i dag. Så ringer svigerfar og sier jeg må kjøpe strie og lim osv for de skal sette det opp på kvelden. *hivesegrundt* Hjem og vaske, rydde hele leiligheten i tegneserie tempo, med Linea hos mamma. Hente Linea, sovne i bilen, løpe og kjøpe (mannen var med da...) Dra på kafe med venner og kom hjem til legging og sånn... SLITEN!

Dårlig natt - pga tenner håper jeg!

I DAG: Våkne kvart over sju, puppe, stå opp halv åtte, gi grøt, spise frokost, dusje, møte barsel venninne kvart over ni, gå til hs, kontroll med dritt hs (spurte om jeg kunne kjøpe gåvogn til KL og svaret hennes var, vil du ikke vente til hun er nærmere året? Hva f**n har alder med saken å gjøre når hun går rundt alle møbler.... Gikk og kjøpte en med en gang vi var ferdig på kontroll. Hun synes det er kjepme gøy og gå med den!), Gå hjem, hente bil, dra på barsel treff, være dere 1 1/2 time, mate barn og meg selv, reise til Ikea bestille kjøkken (tok en time) plukke kjøkken på lager med svigers (tok tre timer, svigerfar fikk dem til å åpne en egen kasse for oss, vi hadde tre fulle traller!!), trøtt og sulten unge, mor med altfor lavt blodsukker. Hjemme kvart over fem med sovende unge som skulle spist for en time siden... Hive i meg mat, vekke barn så ikke kvelden blir ødelagt, få i middag, slappe av litt, sette sammen gå vogn, gå krokrygget gjennom leiligheten mens hun triller, mamma kolapser på sofa mens barn leker med skittentøy, baderomsdør (setter seg fast under døra), gå vogn på egenhånd, pappas sko, reklame... shit as... mamma er sliiiiiten!!!!

Så for dere som orket og lese hele driten... KAN DERE TRØSTE LITT??? Og til dere andre... Kjøp aldri hus og puss opp alle rom samtidig som mann jobber mye og barn er over alt! Glad jeg ikke har flere enn en... det holder i massevis akkurat nå!

Ellers... ha en fin kveld og husk KL tipping!

-oj nå krabbet hun på knærne etter vognen og plutselig reiste hun seg... dette klarer hun jo fint... In your face, helse søster! (juhu, får ny når vi flytter)

Skrevet

Jeg leste men skrev ingenting igår... Hadde en lang dag på jobb, så måtte få litt tid med mann og barn. Så litt husarbeid på kvelden.. Sånn er det å være karriere kvinne :)

Tipp på KL: 8670 og 72 cm

Har hatt en fin dag på jobb, men det er ganske heltisk ja.. Lite folk og mye å sette seg inn i er en finfin ting ja!

Imorgen er det langdag med seinvakt og dugnad etterpå... blææææh!

Tiril og pappan koser seg sammen, men det er godt når mamma kommer hjem fra jobb igjen ja! Kaster seg over meg og sniffer :) Det smelter et mammahjerte det :)

Uff og æsj til alle dere med dårlige netter og ødelagte mammahjerter! Moro med nye ting og hipp hurra for A som er 1 måned unna et år!!!! Blir snart bursdagskalas med alle barna :) hehe..

Jammen, Molle da... Jeg kan ikke slutte å tjene penger... Hadde jeg hatt rævva full av penger skulle jeg gjerne vært hjemme leeeenge jeg, men det har ikke vi pæng til... Men hva vi gjør med lille snupp til høsten er et mysterium.... Kanskje ringe kommunen imorgen jeg - eller kanskje gubben skal ja.. hehe..

Nå er jeg trøtt og sliten og skal slenge meg i sofaen å se Ugly Betty og etter det skal jeg faktisk køye.. Ikke lett å være karrieremamma på 3 dagen nei.. det tar på det :)

En skryteting fra oss :) Tiril kan gå etter gåbilen hun også!!! Holder seg fast og går sakte over gulvet og prøver å snu bilen når hun butter i noe. Men det er også fryktelig moro å kræsje bilen i veggen da :) hehe!!

Takk for besøk idag Molle, selvom det ikke var lange stunden! Håper E blir frisk snart da!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...