Molait Skrevet 7. mai 2007 #51 Skrevet 7. mai 2007 pupp 24, da M dusja! og på meg var det bare kave etter pupp. Spiste ikke mengder da, men sovnet. Greit:) Morran 5!! Jodla i senga. M opp med ham og han sovnet igjen 6:30. Sov til 8. Det gjorde mor og. Så nå stresser man av gårde til amadama:) Ha en fin dag i solen alle:)
*1D* Skrevet 7. mai 2007 #52 Skrevet 7. mai 2007 LYKKE TIL PÅ JOBB TINY!!!!! Jeg har også SOL!! hurra T la seg 20.30, spiste 22 (eller halv ti), 00.30, begge ganger tilbake i seng, så var det 1 pupp 2.50, 1 i 5 tia, da var det mye lyd.....men sovna etter den andre puppen, 1 pupp igjen 7 tia også var det morran kl 8.30. Har fått begge nå, så håper han sover litt når jeg legger han fra meg:) Tipp: Pt: 7145 g Mo: 7010 g, 66 cm Tiny: 6950 g, 65 cm Sessa: 7000 g, 68 cm Noen fler som vil tippe? Cat får ikke tippe og pt er ikke nærmest og derfor blir det dumt hvis fler får tippe...... Forteller bare jeg: 7070 g og 67 cm (så er akkurat på 50 persentilen på lengde og bittelitt under på vekt.) Det betyr at han følger kurven sin og jeg kan slappe av med *stressematogmåltiderogpuppoghvaskaljeggjøre* og heller bare fullamme og tilby velling eller sånt da:) Kos å se deg her Cat! Nå skal jeg innom traaden og lese litt før jeg går ut i sola!
Molait Skrevet 7. mai 2007 #53 Skrevet 7. mai 2007 Kunne poengtert at jeg vant... Gleder meg. Premien var 3 bleieskift? var det ikke det? Takker for hjelp ama:) Du er flinkedamen! Da jeg kom tilbake sto to vogner pent lajna opp bak huset:) E sovnet av seg selv i vogna i stad! Skulle opp med pose og sov da jeg kom ned. Dra til ama hver dag vi.... Mulig jeg får jobb PÅ nav. (altså ikke av..eller jo av og da men) Vi lyt se. Har foreløpig ingen barnehageplass heller...
simbamamma Skrevet 7. mai 2007 #54 Skrevet 7. mai 2007 Spennende med jobbgreier, molle! Så forresten at du tenkte litt høyt rundt hvordan du skal få overnattingsplass til alle den 18. A har bestemt seg for å kjøre, så nå trenger du ikke tenke på oss i den sammenhengen i hvert fall.
Amabolla Skrevet 7. mai 2007 #55 Skrevet 7. mai 2007 Skal dere sove i bilen simbam? I dag har jeg og leo passet Edvard-og det var morro. Alltid kos å ha en kosete baby i hus-Leo er ikke særlig kosete av seg. Men Leo er voldelig og slo E med ei leke så han fikk sår på munnen. Så da måtte jeg trøste E som da ville oppi fanget og når han skal oppi fanget og gråter-så gråter Leo og vil også oppi fanget. 2 gråtende trøtte unger-kle på,bære ned i gangen og få oppi vogn og få de til å sove- men jeg klarte det!! (likevel: svanine-bukker i ærbødighet) Lurer på å begynne med nattavvenning- Molle-skal vi ta oss en danskebåtenheisatur og la mannfolka ordne den biffen?
♥Tiny Skrevet 7. mai 2007 #56 Skrevet 7. mai 2007 Heeeeeeeeeeei Savna dere idag jeg... Ikke si det til noen da.. hehe.. Første dag på jobb: 8.30-16 og fullt av kaos... Kjekt å være vikar og komme inn og se at det ikke er folk på jobb da.. Var sinnsykt dårlig bemanna ihvertfall og hadde jeg ikke jobbet i bhg før hadde jeg dævva idag tror jeg.. Men en ok dag med mye sol! Kos å komme hjem igjen til en superblid jente som gravde seg inn i halsgropa og sniffa på mamman sin... Er sliten og ser på fotballkamp, så orker ikke kommentere, men har lest..
Herkules Skrevet 7. mai 2007 #57 Skrevet 7. mai 2007 Halla på dere Tiny Glemt helt skulle si lykke til med jobb, men nå blir det HVORDAN gikk det!!!! Er u ferdi med all perm og så tar far resten??? Blir med dere jeg ama og molle på danskebåten mens gutta fikser biffen hjemme Greit?? Apropo danskebåten, vi tok jo båten fra gøteborg til Kiel og Jeg tror aldri jeg har vært på "danskebåten" og følt at "her var det bråkete og slitsomt la meg få sove" før. Ikke helt det samme med barn nei. Så var ikke sove noe særlig heller da: jeg lå i en køye som var dekket med skay og med overmadrass= skli med O på innsiden av meg og tror dere ikke jeg hadde hunden ved beina ! Good plass mao 1d hvordan er det nå ammer du og pumper, gir du velling eller mme eller hur Dere andre som har barn som spiser mat: hvor mye er en posjon grøt altså gi meg mengde i grøtpulver og eller veske. Gir dere melk/pupp i tillegg og hva har de behov for??? Hvor mange måltider mer jeg lurer på Ja kom med info Var hos lege i dag utrolig nok snakket legen litt engelsk/(uansett utfordring å få forklart seg FØR man kommer inn men fikk god hjelp av spansktalende dibber ) Jeg fikk noe så hysterisk morsomt som "antisprekk krem" og diagnosen var sprekker ! eller crack som han sa Prøvde å pumpe i sted og så på puppen etterpå Den var nå rød og sprukken rundt hele, seriøst kan brystvorta dette av??????
simbamamma Skrevet 7. mai 2007 #58 Skrevet 7. mai 2007 Au! er min umiddelbare kommentar, Herkules. En porsjon grøt er ca. 1 dl væske + pulver til passe konsistens. LH spiser omtrent som dette: Pupp ca. 6/7 Grøt + pupp ca. 9/10 Pupp/(frukt) ca.12 1/2 middagsglass + evt. litt frukt + pupp ca.14/15 (Pupp/frukt) Grøt ca.18/18:30 Pupp ca. 19-20 (ja, han spiser omtrent i én time sammenhengende før han sovner) Ammer etter hvert måltid fordi jeg ikke får ham til å drikke vann. Noen tips?
Amabolla Skrevet 7. mai 2007 #59 Skrevet 7. mai 2007 Her er slik dagen har sett ut vedr. mat: Pupp får hun når hun vil ha- fram til kl 10 så er det veldig mye pupping-tømmer begge puppa i tiden mellom 06 og 10.00. Så jeg skriver bare en "liste" over ikkepuppemat og dette er ikke likt hver dag da min datter er en særing:) ca 10.00: en t-skje tran,10 ml nonijuice. leverpostei (gir henne ett par skjeer med det for å dekke jernbehovet-er ikke god på brødskiver enda:)) og 1/2 glass med "frukt og korn" (er det det heter? ligner grøt) ca 13.00: 1/2 porsjon grøt (1 dl pulver og 1 dl vann er 1 porsjon)- med god hjelp av Edvard som viste hvordan man gaper) ca 16.00: 1/2 glass med kjøttkaker i brun saus 18:00: nesten 1 porsjon med grøt + 1/4 del glass med "frukt og korn" pupp innimellom og vann/juice på flaske
Sessa ruger igjen... Skrevet 7. mai 2007 #60 Skrevet 7. mai 2007 Orker ikke tenke masse så skriver bare hva kl spiser når... Og slik var det i dag: 6:30: pupp i senga... spiste masse, pleier ikke det. 8:00: grøt + vann 13:00: fruktmos og litt kavring + vann 16:30: et middagsglass + vann 19:00: grøt + vann pupp i senga har nattavvent. Grøt av 1 1/4 dl vann og passe mengde grøt, fortsatt 6 mnd... skal bytte snart. I og med at han ikke får melk i grøten er det sikkert lurt om du ammer mest mulig, men skjønner jo at det er vanskelig nå. Men han klarer seg fint med mindre melk en periode mens puppene hviler, tror du ikke? anti-sprekk krem, kan man bruke den når man har litt lave bukser... liksom dekke til cracken??
Herkules Skrevet 7. mai 2007 #61 Skrevet 7. mai 2007 Tusen takk for bra svar altså! Ja da ser det ut som O begynner å få inn en bra mengde mat da Han spiser 2 halve posjoner grøt ca men i blandet en god del frukt (grøt som er beregnet på å blande med melk smaker svært lite blandet med vann, putter derfor frukt i for bedre smak har også i sviske for magens skyld) Kan jo skrive som dere om i dag da: 10.00 pupp 15.30 grøt av 0,6 dl blandet med ca 1/4 glass frukt. etterfulgt av pupp. kl 18.30 grøt av 0,6 dl blandet med 1/4 glass frukt eh var vel ikke så mye egentlig men har også klart å få inn 1/2 gl middag de andre dagene
Herkules Skrevet 7. mai 2007 #62 Skrevet 7. mai 2007 (er jo ikke så mange timene han er våken heller så) Kommentar til mme uten melk: Ja det finnes "allergivennlig" mme på apoteket men så er jeg jo i spania da:) og det med å få på resept Da må man ha en påvist alergi bekreftet av lege (og det er vanskelig å få) når man først får det så gjelder resepten i ti år !! Hallå liksom Jeg tror også jeg har ekstremt næringsrik melk (hm vekta hans bekrefter det også kanskje) men jeg ser at det er såå stor forskjell på søvnen hans Han sover faktisk bedre på mm enn annen mat
Molait Skrevet 7. mai 2007 #63 Skrevet 7. mai 2007 Det hørtes lite ut:) Her er dagene aldri like men kan ta en ca. 5-7 pupp (spiser ikke 2 timer da, men mellom hehe) 6-8 grøt (av ca 1dl vann) 12 grøt (av ca. 1,5 dl vann) 15-16 grøt (av 1-1,5 dl. vann) 19 grøt (av 1 dl vann) eller velling (ca 150ml) Innimellom får han pupp. Når han vil i grunn. Som regel en liten sup før han legger seg og en sup når han våkner (på dagtid) Han drikker lite vann, men er veldig glad i eplejuice og pärondrykk. Blander ut med en del vann jeg da. Ellers får han litt pupp etter mat evt. Noen ganger må han ha mye pupp etter en lur og da blir det mindre grøt. Til nå har han og spist en slump rundt 24. Her går det i grøt fra 4-8 mnd. Han eter jo kun grøt så må variere litt. Begynt å gi fullkorns 8 mnd. på kvelden nå. Se om det virker mer mettende til natten. 3-4 ganger i uken prøver vi middag som stort sett ender i oppkast. Samme med brød. Ja i forrige uke prøvde vi en laks etellerannet. 1 bit. Grimase-vondt-brekke seg-se ut som kvalt-sprut oppkast. (sukk) Autilpupp! Tror ikke den detter av, men hva vet jeg. Edvard våknet nå. M gikk inn. Han sto i senga og svaia. Egentlig ikke våken vett. M tok ham opp og et par stryk på ryggen og la ham ned og ga ham flaske. (med vann) smattsmatt....smatt..........smaaatt...zzzz. Får se hvor lenge det holder da. Uff og blæ jeg er litt vrak. Sitter å føler for å vekke ham og dytte inn puppen..hehe. TINYYYYY!!! Slutt med jobbetullet ditt og heng med meg! Tatt bilde av leppa til E i kveld..hehe.
Herkules Skrevet 7. mai 2007 #64 Skrevet 7. mai 2007 Går ikk bra med brød her heller egentlig gav ham en blings i går men han brakk seg bar og ut kom det jaggu meg så kom det litt rød blomst også jeje (er av en ikke giftig type vet jeg da) tilbyr pupp i ny o gne men er ikke så ofte han tar den etter annen mat bortsett fra på kvelden. O drikker vann som en helt han da får en flaske som ser ut som sånn sportsflaske menmed myk tupp fylt opp med vann den leker biter og drikker han av så har ikke vann tips til dere annet enn å gi det i noe morsomt Ellers så kan jeg konstatere at det å fore gutten min med grøt i toppløs tilstand er heller vanskelig; mens jeg sikta med skjeen siktet han inn puppen - hehe var nok litt av et syn.
*1D* Skrevet 7. mai 2007 #66 Skrevet 7. mai 2007 Da var det poengtert:) Jeg vil forresten si at det ikke blir 3 bleieskift denne gangen, du får ønske deg en "ordentlig" gave! Jeg skal jo allerede rydde og 1 ting til...(husker ikke hva det var da...) Får ikke tid til å feste hvis jeg skal løpe rundt å "gjøre" premier hele oppholdet:) Hvem andre skylder jeg gaver forresten????????????? Jeg vet Cat skal ha en øl, ama skal vel også ha et eller annet............eller var det pt..... Skriv hva som er blitt lovt:) Herk: Jeg ammer og gir mme som er fryst ned fra tidligere, nå har det vært så rot med pumping (er grisevondt!) så jeg gir også mm jeg da (dm)...... Han vil ikke ha velling hver dag og han vil ikke ha flaske hvis mamma og pupp er der!!!! Jeg har klart å gi ham 80 ml mm med 1 ts risgrøt (første dagen han fikk), ville ikke ha når jeg laget opp 90 mme neste dagen, så ville han ta i dag da spiste han 120 ml fordelt på 2 måltider. Da laget jeg med 120 ml mme og 2 nan-skjeer. Tenkte jeg skulle gi han litt tykkere igjen i morra, vil se om han fyller bleien noe særlig først. Tiny: etter å ha jobbet som vikar i bhg i noen mnd, så tror jeg jeg vet litt om hvordan dagen kan være, spes med for lite folk.... Er nesten litt skepp på å sende ungen i bhg jeg:) Ungen min sovna av seg selv i senga si i kveld! Pappa la han litt før 9 etter mat, og han lå stille og rolig til han sovna av seg selv:) Tror ikke danskebåten blir det samme med unger nei:) Jeg kan sove over alt jeg, så lenge det er ei grøft ledig så er jeg med jeg. Trenger ikke kjøre hjem om natta da simba, trenger jo en gitarist til et nachspiell:) (ååååååååååååguuuuuuuuu den var dårlig) Jeg har lyst på tattis jeg!!!! Mtg, hakke du noen tips??? Vil se bilde av leppa! Hei til resten! Klemme på Skal på jobb igjen i morra, så det blir man/tirs/fre/lør/man/tirsdag før jeg kommer til sørlandet (vet det blir feil, men gidder ikke skrive noe annet, alt sør for oppdal er sørlandet..heh)
Herkules Skrevet 7. mai 2007 #67 Skrevet 7. mai 2007 Kanskje du skal til syden qd? rota du litt med mm= morsmelk og mme= morsmelk erstatning i innlegget eller surret jeg??? Tror jeg er imponert ovet tiny i barnehage etter mamma perm jeg:)
*1D* Skrevet 7. mai 2007 #68 Skrevet 7. mai 2007 Hihi, skulle stå at jeg gir mm som er fryst ned, og mme utenom også.... (fryser jo ikke mme.... er teit altså, men ikke så teit) Også er det flaske med mm/mme han ikke vil ta, velling går jo når han vil ha:)
*1D* Skrevet 7. mai 2007 #69 Skrevet 7. mai 2007 Våken du herk:) SKal til syden ja, men da drar jeg til majårka:) Er du på feisbokk nå da?
_svana_ Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #71 Skrevet 8. mai 2007 Klokka 5 er en fin tid å starte dagen på, mener Adrian. Kunne liksom ikke vekke Edvin heller, han våkna til "vanlig" tid kl halv sju. Men Adrian virker fornøyd han(!) - her skal ingen få lov å kjøre sitt eget løp. Her spiser og sover man samtidig. Nå er han på vei under sofaen igjen, mens Edvin øver på å snu seg. Hadde jo vært kult om han klarte det før sju mnd. Herregud så lite disse barna deres eter da. Jeg har det motsatte problemet, de vil ha litt lite pupp I går var det sånn: 00-01 Trøste/overhøre/putte smokk i Adrian 01-03.30 Sove 03.30-04.50 Amme 04-05.30 Sove 05.30 Dytte smokk - livredd for at det var morgen allerede 06.30 Morgen. Måtte vekke Edvin kl 7! (ingen ville ha pupp) 08.45 Amming (Adrian tok ikke så mye) 09.00 Lur 10.30 Amming (Adrian spiste en del nå, Edvin ikke så mye) Grøt (200 ml på deling) og litt pære og vann 12:00 Trilletur og soving 14:30 Tilbydde pupp, men ingen interesse. 1.5 Middagsglass på deling (spaghetti med kjøttsaus) + resten av pære fra lunsj + vann 16:10 Kort lur, halvtime? 18:00 Ingen vil ha pupp nå heller. Hvetegrøt med havre (260 ml på deling) + 1 beger frutti med eple/banan/melk på deling + vann 19:00 Sove 20:00 Edvin våkner og får litt pupp De liker vel omtrent all mat jeg har putta i de, bortsett fra maisgrøt som de nå synes er boring. Men så bæsjer de minst 3 ganger om dagen og. Sukk. Noen tips som kan gjøre at de vil ha mere pupp? Håper de jobbende damer har det fint, de permisjonerende likeså. Jeg er trøtt. I morra drar vi bort, om noen skulle lure. Det skal gjøre skylling og rens av rør og vi er dermed uten vann. Så litt kjipt å være hjemme da. Borte hele neste uke også forresten, men det vet noen av dere.
Petronella♡mor til to Skrevet 8. mai 2007 #72 Skrevet 8. mai 2007 Djiii - i natt er første natten jeg har sovet ordentlig siden jeg begynte på jobb... Det var deilig, selv om jeg ikke liker å komme "sent" på jobb (8.30) i dag for da må jeg jobbe etter 16 og det er boring. Liker å begynne mellom 7 og 8 jeg ;D Har vel nevnt det tidligere, men A spiser følgende: Ca 6 - 250 ml mme Ca 9 - Grøt av 2 dl vann Ca 12 - 1 Brødskive m pålegg Ca 15 - 1 middagsglass (noen ganger m dessert) Ca 18 - Grøt av 1,5 dl vann Ca 19 - 150 ml mme Spiser ganske bra mao - men dette er seff ganske varierende fra dag til dag... Sneik deg på lilleT med 15g Molle - det kaller jeg å skvise seg forran, hihi ;D Ha en fin dag a damer ))
Amabolla Skrevet 8. mai 2007 #73 Skrevet 8. mai 2007 Heisann Morgen kl 06 her-hadde håpt på en litt seinere morgen i og med at vesla våkna kl 12 med bæsj i bleia og etter skifting var i full lekemodus. Jeg var i seng kl 01.30. Men nå har vi sovet 1 1/2 t begge to og det var digg:) Rydde hus i dag.... Ingen råd ang pupping svanine-aldri hatt det problemet....
Sessa ruger igjen... Skrevet 8. mai 2007 #74 Skrevet 8. mai 2007 ...er innom kjapp tur før jeg starter dagen på ordentlig... Farter fra hus til leilighet og fra leilighet til hus, i spedd turer til Ikea og malebutikker... Pes å fikse dette med unge på slep. Dagen i går var sliiiiitsom. Gikk i dusjen med litt klagende Linea romsterende rundt på badet, skyntet meg til eiendomsmegleren for å levere tegning av leilighet til prospekt. Linea sovnet i bilen, kjørte hjem fylte opp bil med masse crap fra loftet (har kjørt tre turer og fortsatt har vi en del igjen der oppe!!! Herregud så mye man tar vare på når man har plass til det). Hentet mamma (hun har vært bortreist) så hun kunne få se huset, var i huset, som nå ikke har kjøkken, strie på kjøkken eller vegg mellom garderobe og soverom, noen timer. Overrasket over hvor mye de har fått til der. Nå har Linea fått parkett på gulvet sitt og all ting... Kjørte mamma hjem og satte igjen Linea der mens jeg dro til ikea for å bestille kjøkken... fant ut at jeg ikke kunne gjøre det likevel for jeg må betale med en gang, ergo måtte jeg overføre penger, kjøpte inredning til garderobe i gangen (glemte masse deler... crap). Dro til maler butikk for å sjekke strie, hentet en perm med bank ting hjemme, handlet mat, hentet Linea, dro til svigers for å låne faks for å fikse overføring av penger, hente mannen dra hjem, spise, leke, legge... DRITT NATT!!! Ser at det kommer masse tenner nå, gommen ser ut som en skogsti, humpeti-hump, har lagt mann på annet soverom så han i hvertfall er uthvilt til jobb... jeg klarer meg alltids med lite søvn. Linea har nesten sluttet og åle seg nå...krabber hele tiden. Det er så gøy!! Søte vrikke-stumpen! Grattis Molle!! Skulle tippet over deg i stedet for under.... pokker! Minner om tippings på KL, kontroll i morgen... Vekt og lengde sist måling står litt lenger opp i tråden... Herk: Har undersøkt litt for deg (dvs gått i skapet og funnet frem grøt greiene jeg fikk av nestle...). Nestles kornblanding eple og banan fra 8 mnd skal blandes med mm eller mme, inneholder kun spor av tørrmelk (dvs lite sansynlig at det er noe melk der, men de er forpliktet å skrive det!). Kanskje det hadde vært noe for O?? Den grøten kommer til å bli supernæringsrik, da... med din mm og all ting. Kommer ikke på noe mer å kommentere annet enn, dritt med dritt, teit med tidlig morgen, dustete med jobb*2, ish med drikke med pupp.... så husker jeg ikke mer... Ha en fin dag!
Amabolla Skrevet 8. mai 2007 #75 Skrevet 8. mai 2007 oooo- beverly hills på tv´n! Skulle egentlig ut en tur-skulle bare gi pupp til vesla og så sovna ho gitt. Jaja- ingen unnskyldning for å slippe å rydde da.... urk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå