Gå til innhold

Da ble det SA

Mitzy

Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg smerter sa jeg la meg. Tok 2 paracet og da jeg endelig klarte og sovne våknet jeg opp igjen kl 05.00 i en blodpøl. Tror samboeren ble skikklig skremt. så vaklet jeg meg på do og da var hele bindet gjennomvåttt av blod. Så da skiftet jeg bind og prøvde og tisse. Da kom det klumper ut og enda mere blod. Jeg ble kjempesvimmel og måtte legge meg ned på dogulvet. etter en god stund krabbet jeg meg i seng og tok 2 paracet til. våknet igjen av at bindet var veldig fylt meg blod så gikk på do og skiftet gjen.

Hvor lenge har dere blødd etter SA?

Begynner og bli svimmel så tok meg fri fra jobb idag.

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har nettopp hadd en SA.

Begynte å småblø sist fredag. Så avtok det litt,men onsdag kveld kom alt sammen....blødde veldig mye og ble ganske svimmel.

Snakket med lege på torsdag og han sa at jeg ikke skulle blø noe særlig lenger enn en vanlig menstruasjon fra og med torsdag. Måtte ringe med en gang hvis blødningen fortsatte utover dette og jeg fikk mere vondt i magen eller hvis jeg fikk feber. Da kunne det være rester igjen.

:-)

Takk for svar. Trist dette altså. Håper det går med deg. Hadde aldri trodd det skulle komme så mye blod. Syns det var så bløtt i senga og da jeg skrudde på lyset så skrek jeg,hehe. Så idag har jeg vaska overmadrass.

Men en ting til. Da jeg var på do kl 05 om morran kom det 2 blodklumper og en klump som lignet ett foster men kanskje bare 5-6 uker eller noe. Trodde jeg var ferdig da men da jeg gikk på do igjen kl 10. så sa det plopp i do så kom det ut en enda større klump (ca dobbelte) som lignet mere. Hva var det? (sorry ekle detaljer...)

Blødningen min har dempet seg litt nå. Har litt mensmurringer enda da.

Men en ting er sikkert så er jeg på en måte glad da det gikk som det gikk at det endte "naturlig", Selv om det var skremmende,vondt og ekkelt så slapp jeg sykehus og gynokologer. Får liksom en sperre da jeg kommer dit. Og jeg skulle liksom ha barn,hehe

Hei igjen.

Jeg hadde et par tre småe klumper som kom på tirsdag,en god del slim og blod,men så stoppet det liksom. Da trodde jeg kanskje jeg var ferdig(dumme meg)og at det var rester igjen der inne.

Men når det virkelig satte i gang var det ikke til å ta feil av....Jeg satt på do og fikk fosteret og morkaka i hånden....(ja på papiret altså)morkaka var et glatt,blodig helt ''kjøttstykke'' og fosteret lå inne i en slags 'pose' eller 'sekk' av noe gelè-lignende greier ved siden av hvis jeg kan si det på den måten,ikke til å ta feil av. Men jeg er faktisk glad jeg så det,det var trist selvfølgelig, men godt på en måte likevel.

Kom noen flere småklumper,men ikke mange. Det vil alltids samle seg litt blod som levrer/klumper seg og kommer ut i ettertid.(sa legen)Har roet seg litt nå, både med magesmerter og blødning.

Husker ikke om jeg skrev hvor langt jeg var på vei, men jeg var ti uker så det som kom ut var,som sagt, ikke til å ta feil av.

Så nå blir det ny prøving, må jo lage søsken til jenta vår:-)

Håper det går bra med deg og at vi alle sammen får til en liten en som klorer seg skikkelig fast.

Annonse

Ja, da er vel alt ute på meg:) Jeg var 10+2, men egentlig ikke mer enn 8 uker og 2 dager da siden vi ligger 2 uker før.

Hadde du vært på ultralyd?

Ble litt skremt av hendelsen så vet ikke om jeg tør prøve igjen. Ønsker jo så klart det veldig men går jo galt hver gang og ikke får jeg noe god oppfølgning hos legen heller. Og da føler jeg meg så alene(har jo typen da) Men er ikke det samme med gutter, kan liksom ikke noe og skjønner ikke noe,hehe

Får se når det har gått en stund og kroppen slutter med symptomer og sånn. Når ble dine borte?Har mye mere ømme pupper nå jeg,hehe så håper de ikke går ned egentlig,hihi

Hei. Nei har ikke vært på ultralyd.Det hadde ikke vært før i uke 17 ca. Skulle på første kntrl. til jordmor 10 mai.

Jeg begynte å blø fredag kveld forrige uke, alle symtomene var borte med en gang. Var og skulle måle hcg nivået på mandag og skulle ta ny prøve for å se om det hadde steget eller sunket på torsdag. Det ble det jo ingen vits i.

Føler fastlegen min og også jordmødrene her jeg bor er veldig hjelpsomme og følger opp godt. Legen ringte hjem til meg torsdag og snakket litt om aborten og blødningen, krampene i magen,blodtapet osv. Måtte ta kontakt hvis så og så skjedde så skulle jeg bli sjekket m/ultralyd og få antibiotika intravenøst. Han sykemeldte meg resten av uka så kroppen fikk tid til å hente seg inn igjen.

Det var en skremmende opplevelse det som skjedde, men jeg er ikke skremt fra å prøve på nytt, vil bli gravid så fort som mulig igjen.

Men jeg kommer nok helt sikkert til å være kjempenervøs under svangerskapet på grunn av dette.

Jeg er helt sikker på at jeg vil få den ekstra oppfølgingen jeg trenger, for å føle meg trygg,både av fastlege og av jordmor. De er ganske enestående sånn sett her:-)

Huff dette ble litt for langt......jaja....

Du er heldig som har god oppfølging:)

Hadde jeg hatt mer støtte så hadde jeg ikke vært i tvil. Men da jeg ble avist hos legevakt, sykehus og kontordama på legekontoret da jeg var beskymret så følte jeg meg plutslig så hjelpeløs og alene. Kunne jo få time hos en annen lege men ønsket og få en samtale meg min faste siden han vet forhistorien min. Han var visst ikke ledig før 22 mai..Da jeg hadde som vondest ringte jeg legevakta men hun sa at hun ikke fikk gjort noe så jeg måtte bare vente og se.

Sykehuset kunne ikke ta meg imot før jeg hadde fått henvisning fra lege.

Samboer vil prøve igjen men forstår jo meg og.

Mine symptomer sitter i ennå. Da jeg hadde MA forsvant de med en gang. Men da hadde det jo vært dødt i 3 uker.

Tar nok litt lengre tid med meg,hehe.

Håper dere får det til raskt da:) Når har du EL?

Dette syntes jeg hørtes helt på trynet ut for å si det rett ut! Har aldri fått slik mottagelse verken hos lege, legevakt, kontordame eller jordmor. Første gang jeg ringte for at jeg blødde litt og var bekymret, fikk jeg komme inn med en gang. Fastlegen var ikke ledig akkurat da, men fikk komme til en annen, som var utrolig grei. Skulle bli videre fulgt opp av fastlege framover sa han. fikk ny time med en gang, og han skulle ringe meg når han hadde prøveresultatene for han regnet med jeg ville vite det med en gang.

Da fastlegen ringte meg sa han at jeg måtte ringe med en gang hvis jeg ble dårlig. Skulle få komme inn med en gang.

At du ikke kan få hjelp er bare tull. Alle leger har satt av tid til akuttimer hver dag. Så at du ikke kunne få komme til fastlegen din før 22 mai er bare tull. Min forrige fastlege som sa dette. Jeg skulle bare si til kontordama at jeg ville snakke med legen min så skulle jeg få time.Her har de en time telefontid hver dag,hvor man kan ringe om alt som plager en. Blir veldig irritert når jeg hører at du ble avvist. Kan ikke bare si til en som er gravid og blør at du ikke får komme før om flere uker. Det går bare ikke an! Om de ikke kan gjøre noe så hjelper det ihvertfall å få prate litt. Man er jo redd og nervøs! Grrrr

Nei altså EL, det vet jeg egentlig ikke. Men hadde pinlig nøyaktige sykluser før denne SA'en så jeg regner med det er 14dg etter første dag i siste mens. Tok EL test sist men de ble liksom aldri positive...men ble gravid lell...

Skal ta nye når prøvinga starter igjen bare for å sjekke.

Håper dere får det til snart også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...