Gå til innhold

Til Ammehjelpere eller andre som har peiling, ang slanking og amming og bruk av Nutrilett...

Anbefalte innlegg

Lurer på HVORFOR man ikke skal bruke dette ved amming, står jo på disse Nutrilett-bar pakkene at de ikke skal brukes ved amming og graviditet.Før sto det at de ikke skulle brukes som ENESTE næring under amming eller graviditet.

JEg har ei jente på snart 4 mnd og spiser masse fiber osv for å ta av noen kilo, og som "sunt" godt har det hendt jeg har kjøpt Nutrilett bar og kost meg med på lørdagen istedet for sjokolade.

Men nå lurer jeg på, er det pga det lave kalori-innholdet man ikke skal bruke dette som slankemiddel under amming eller er det noe stoff i disse produktene som kan være skadelig for babyen, for da vil jeg jo ikke spise det i det hele tatt.....

TAkker for svar.

Fortsetter under...

Nå kjenner jeg ikke nutrilett sin sammensetning. Ofte kommer disse systemene med ekstra stoffer som gjør det lettere å slanke seg, som krom (oftest 200mg), ammende skal ikke over 45mg. Du skal heller ikke under 1500kcal per dag for da kan du miste melka. Er det det at du trenger shakes for å få til å spise nok i løpet av en dag finnes det fine næringsshakes på apoteket også! De har mer kalorier og proteiner og mye næringsstoffer.

Hei, takk for svar. Skal sjekke innhold av krom.

Merker vel hvis jeg begynner å få lite melk, har jo ammet et par barn før :-)

Men kan melka bli av "dårligere" kvalitet i forhold til hva jeg spiser? Har hørt før at om man f.ks ikke får i seg nok av fett, så tar kroppen og bruker litt av det som alt er lagret hos meg, til å lage fullverdig melk.Nei, jeg trenger ikke shakes for å få i meg mat, jeg har kjøpt de som heter bar, så det er ikke shakes jeg tar. Er sånne bars med sjokolade-smak og sånn, sånn som man SPISER.Og som sagt har jeg brukt det som "godteri" istedet for å stappe i meg ren sjokolade i helgene og sånn...

Nå har jeg sjekka. NL har bare 560kcal i en dagsdose, det er jo alt for lite. Det er litt mye molybden av en eller annen grunn i dagsdosen, krommen er bittelitt høy.

Ser ikke hvorfor det skulle være ille å ta en NL bar istedenfor en snickers, da!

Men ikke bruk det for istedenfor ordentlig mat!

Når mor ikke spiser nok sliter det på mors kropp, ditt skjelett og dine organer. Går du for fort ned i vekt får barnet for mye miljøgifter i melka (allikevel er det bedre enn mme!) Man pleide å si en tann for et barn...

Hva er molybden???

Jeg tar som sagt de barene- der er det jo over 200 kalorier per stk, og det utgjør jo over 1000 per dag, man skal jo ta 4-5...

Men jeg kommer jo ikke til å bruke kun dette.så kaloriene henger jeg meg ikke opp i...

Så da kan jeg trygt kose meg med en sånn nutrilett bar istedet for vanlig sjokolade tror du???

Miljøgifter ja, får jo håpe hun ikek får i seg for mye av det selv om jeg har kutta litt ned på maten... Spiser jo 4-5 måltider om dagen og minimum 3 knekkebrød med pålegg til hvert, pluss melk eller juice, og noen nøtter.Spiser også middag, frukt osv så jeg tror ikke det skulle være alt for ille...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...