Gå til innhold

Etter en MA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en utskrapning for 10 dager siden, blødde kun 2 dager. Men så kom det på nytt blødninger etter en uke. Har hatt vonde smerter i magen og delvis i korsryggen. Jeg fryktet at det kanskje kunne være rester igjen, så jeg tok en tlf til gynekologisk på sykehuset. Fikk time på UL etter et par timer. Alt viste seg å være bra, legen var noe usikker på hva det kunne være men utelukket ikke at det kunne være mensen. Er det andre som har fått mens så fort tilbake igjen, etter 7 dager etter utskrapning? Smertene er mye vondere enn mens, men hjelper når jeg tar smertestillende. Føler meg liksom fremdeles litt urolig, men bør vel roe meg ned etter UL. Tenkte å dele det med dere og lurer på deres erfaringer etter en MA.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg blødde også veldig lite de første dagene etter utskrapning (hadde MA i 10. uke), men så økte det igjen etter noen dager (kanskje 5 dager etter utskrapning?) og jeg blødde mørkt, tyntflytende blod i over to uker. Ikke så mye, men jevnt og trutt, liksom. Jeg hadde også de samme smertene i ryggen som jeg hadde under svangerskapet.

Nå fikk jeg en vanlig mens for noen dager siden, 5 uker etter utskrapning. Den har vært litt kraftigere enn normalt, men ikke så veldig ille. Nå håper jeg at mitt prakteksemplar av en syklus (28-29 dager) er tilbake igjen! :)

Men det har altså vært en del rot i systemet her i gården også, og jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig med litt rare blødninger rett etter en MA. Jeg testet positivt på graviditetstester i nesten 4 uker etter utskrapningen, så det er tydeligvis mye hormoner ute og går...

Lykke til! Håper alt er i orden og at du snart er "back on track"!

Hei og takk for svar!

Det høres nokså likt ut som jeg har det. Kan vel nesten kalle det "etterdønninger" av en MA. Litt bedre idag, virker som om det kommer mer smerter utover ettermiddag/kveld. Merkelige greier...Yes, back on track soon to be!! Gleder meg til å komme gang igjen, er så klar!! Lykke til til dere også!

Sayonara

Hei du.

Synd du måtte oppleve dette...

Jeg blødde nesten ingenting de første dagene etter MA`en.

Men 4-5 dager etter utskrapningen fikk jeg kjempesmerter, og de kom som voldsomme tak med ca 10 min mellomrom. Så etter en stund begynte jeg å blø masse.

Jeg har endometriose og er "vant" til sterke menssmerter. Men dette tok kaka, var ubeskrivelig vondt...

Blødde vel i et par dager, så var det over. Men smertene var verst første dagen.

Neste mens kom 5 uker senere, håper kroppen din også snart er i rute igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...