Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi ble utredet ved St. Olavs Hospital i Trondheim i november 2006, og i går fikk vi brev om at vi kan starte icsi-behandling. I og med at vi er igang med 2.icsi-forsøk ved Medicus, har vi takket nei til tilbudet. Jeg er så fornøyd med service og oppfølging hos Medicus at vi fullfører de 3 behandlingene vi har betalt for der, før vi evt. prøver på sykehuset. Hvis vi må ha en runde til, blir det antakeligvis to fryseforsøk, så da går jo månedene fort.

Så nå krysser jeg fingrene for at noen av dere rykker fremover i køen og rekker å starte behandling før sommerferien!!!

Klem fra Snart_2 (ruger i en uke nå...)

Fortsetter under...

Hei Snart_2?!

jeg ser at du er i behandling hos Medicus og er veldig fornøyd. Vi er under utredning hos Medicus og er fornøyd så langt. Men jeg lurer litt på hvor lang tid det tar fra man får beskjed om at "ja, dere trenger hjelp" til hjelpa begynner. Vi skal mest sannsynelig har icsi vi også. Og hvor mye har dere betalt for behandlingene?

Er en behandling ett befruktet egg eller er det innsetting av antall egg man henter ut hver gang? Jeg er helt grønn på dette.

Er du fra Trh?

Hei!

Vi har kjøpt en pakke med 3 forsøk til kr. 49.000. Utgifter til medisiner kommer i tillegg. Kostnadene avhenger litt av hvor store doser du trenger, men alt over kr. 15.000 kan man visst søke refundert av trygdekontoret.

Ett forsøkt er et uttak+innsetting. De befrukter så mange egg som mulig, og er man heldig blir noen frosset ned og kan brukes senere. Man kan også bytte ut 1 ordinært uttak med to fryseforsøk til samme pris.

Behandlingsstart avhenger av hvilken type hormonbehandling du settes på. Første omgang hadde jeg nedregulering på nesespray fra dag 21 i syklusen, og deretter puregonsprøyter i 13 dager før uttaket. Denne gangen startet jeg direkte på sprøyter på dag 2 i syklusen og hadde uttak på dag 14. Dette føltes selvsagt mye enklere. Jeg vet ikke hva som bestemmer hvilken behandlingsmetode som benyttes, men har inntrykk av at det vanligste er å starte med spray.

Håper dette ikke bla altfor rotete :) Jeg kommer fra Trondheim ja. Du også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...