Gå til innhold

Dere som har hatt en SA, og så blitt gravide igjen: Hvor lenge ventet dere med å fortelle om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA som avsluttet svangerskapet i uke 6. Noen dager tidligere hadde vi fortalt det til den nærmeste familien, og det var veldig trist å oppdatere dem om hva som hadde hendt. Selv om alle vet at det ikke er noe vi kan noe for så er det så ubehaglig å komme med dårlige nyheter! Nå tror jeg kanskje jeg er gravid igjen, og tenker mye på når vi burde fortelle folk at vi evt. er gravide igjen.

Når fortalte dere at dere var gravide igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt SA, men hadde MA som ble oppdaget i uke 13. foreldrene våre og søsken og min beste venninne fikk vite det med en gang av den grunn at vi ikke vil være alene om det om det skjer igjen. Er jo utrolig tungt å være helt alene om det også

Skrevet

Hadde en MA i januar. Var da 15uker på vei...

Eg nå gravid igjen, 8uker på vei, men vi har ikke fortalt det til noen. Skal ikke gjøre det før det har gått 3mnd, og jeg har vært hos ul og funnet ut at alt er greit...Sist gang visste alle d, og får enda spørsmå om hvilket kjønn det er etc. Ikke mye kjekt:(

Vent lengst mulig, det er det beste:)

Skrevet

Jeg hadde en MA i feb,oppdaget i uke 12 men døde i uke 9. Vi hadde da allerede fortalt det til mange. Nå er jeg 7+2,og det er bare noen på jobben min som vet det. Venter med å fortelle familie det til etter de 12 ukene.

Skrevet

Venter også med å si noe. Har mistet 2 ganger,1 Sa i uke 5,og en MA i uke 11,hadde heller ikke fortalt noen om at jeg var gravid da,så slapp å komme med dårlige nyheter til kommende besteforeldre. Er i uke 12 nå,(har hatt en UL i uke 9),men venter med å fortelle det til familien til etter min neste UL om 3 uker.

Ingen av oss har familien i nærheten her vi bor,så det er ikke så vanskelig å skjule noe ingen ser....

Skrevet

Jeg har hatt både en MA (i uke 13) og en SA (i uke 9) - begge gangene fortalte vi først om det (og kun til de aller nærmeste) etter vi hadde mistet. For oss var det enklest å håndtere det alene. Nå er jeg gravid igjen - JIPPI - er 5+1 i dag og vi kommer ikke til å fortelle det til noen foreløpig. Jeg håper så inderligt det går bra denne gangen - også for deg!

Skrevet

Tusen, tusen takk for gode svar, alle sammen! Det er så godt å høre fra andre som har vært i samme situasjon, og som det har ordnet seg for. Jeg blir helt rørt, jeg.

Etter rådene jeg har fått har jeg besluttet å bare si det til mamma i all hemmelighet, og så fortelle andre om det etter uke 12. Jeg mistenker som sagt at jeg kanskje er gravid igjen, så jeg krysser fingrene.

Tusen takk for gode lykkeønsker!

Ha en herlig helg!

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...