Gå til innhold

Noen som har omsorgslønn her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Jeg har søkt og fikk avslag, har anket.

Dette er jo veldig opp til kommunene og selv bestemme. Ingen har krav på omsorgslønn, men alle kommuner skal ha avsatt penger til det.

Jeg har to med ADHD, men har litt mere på andre barn i tillegg. Sendte en søknad på hver og en for det var det jeg først fikk beskjed om. Da de på koordinerings tjenesten kom på hjemmebesøk fikk jeg beskjed at det kunne jeg spart både dem og meg, hadde vært bedre om jeg hadde skrevet en felles.

De avslo samtidig avlastning, selvom dette ikke var søkt om i det brevet.

Avslaget var basert på at ingen hadde krav på det, mine to eldste var medisinert og kunne derfor regnes som " normale" , at min minste hadde bra motorikk (noe som ikke hadde noe med saken å gjøre) og at man ikke skal motta lønn for å oppfostre egne barn.

Et helt idiotiskt avslag egentlig som ikke hang på greip, noe de tydelig og klart fikk beskjed om i anken.

Får du avslag så ank!!!!! Endrer ikke koordineringstjenesten mening må de sende saken til vurdering hos fylkesmann.

Uff da folkens....der sank håpet mitt drastisk :(

Jeg får besøk av bydelen på onsdag, og ¨nå gruer jeg meg ihvertfall.

Jeg søkte begge barna under 1 søknad.

Rart dere ikke får noe egentlig. I klassen til min sønn er de 6 gutter hvorav ihvertfall 3 av de familiene har omsorgslønn, de 4 blir oss og 2 siste vet jeg ikke om har søkt (alle har forskjellige bydeler).

Ta og ank saken!!!! Skjønner det kan være slitsomt og kjenner følelsen ved å bare ønske å gi opp, men ikke gjør det. Jeg tror det er viktig at dette kommer fram i lyset hvor mange som egentlig strever og har behov for omsorgslønn pga tyngende arbeid i hjemmet.

Annonse

Nå har jeg nettopp hatt 2 personer fra bydelen her, vi pratet i nesten 2 timer, helt ør i hodet. Jeg var SÅÅÅÅ nervøs før de kom, men så stod det 2 kjempe søte trivelige damer på døren.

Fikk en god følelse av at noe kan det bli.... men jeg må vente ca 1 uke på svar. De virket veldig positive. Håpe, håpe....

mam&minsten: Jeg vet jeg har krav på det. Og jeg kan love deg at saken er ikke avsluttet ennå.

Det var ihvertfall ikke to søte damer som var på besøk her hos meg.......................

Det de mente var at mine to adhd barn var som alle andre fordi de går på medesiner og minsta mi kunne det jo ikke feile noe fordi hun kunne gå og dessuten holdt hun et vanlig glass og drakk av det............

Maia:

Nå vet jeg ikke hva svaret blir for meg enda... men blir spennende å se da jeg også har en med ADHD som er medisinert.

Jeg søkte begge barna under 1 søknad, men fikk beskjed av dem da de kom at det egentlig var feil da omsorgslønn føres på barnets navn og ikke moren. Dvs at de da vurderer 1 og 1 barn og jeg får to svar. Men det blir interessant hva de skriver på mitt barn med ADHD og om jeg evt får noe på han (iforhold til hva du fikk som svar).

Han andre min tror jeg sjansene er gode.

Du får spørre dem om hvor det står at det bare er barn som ikke kan gå og som ikke kan drikke av et vann glass som får omsorgslønn ;)

Høres ut til at du har vært uheldig med saksbehandlere. Klag!! Det er du selv som vet hvor mye jobb du har og hvor mye dine barn krever av ekstra arbeid.

Jeg har klaget. Og etter det fikk jeg brev om at de trengte dokumentasjon på min eldste datters søvn problemer og på min yngste datters smerter. Sendte dem da beskjed om at jeg ber ikke en lege dokumentere noe han ikke selv har sett med egne øyne eller i form av prøvesvar.Deretter forklarte jeg utviklingen i sakene og henviste dem til de forskjellige legene.

I dag fikk jeg nytt brev om at vi var tatt opp på fagmøte og at de trengte samtykke til innhenting av opplysninger .(IGJEN)

Jeg skrev samtykket og dro personlig ned med det....................dama bare vika med blikket. Hun så meg i øynene kun en gang og det var da hun så jeg sto der.....

Så synd at du møter på slike mennesker. Antar at du har mer enn nok av arbeid og bekymringer med dine barn og da blir slike ting så ekstra vanskelig og sårt. Får håpe at det kommer noe ut av dette fagmøte deres..... alternativet er jo at du anker saken til fylkesmannen. Virker som kommunene/bydelene har store forskjeller ift spes. omsorgslønn.

Stå på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...