Gå til innhold

I tvil om hva vi burde gjøre...litt langt, hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid ønsket meg barn, men samboeren min har ikke vært helt på samme sted. Nå virker det som han ikke er så langt ifra klar! Han sier ting som gjør at det virkelig virker som han tenker alvorlig på det. Jeg er kjempeglad for det! Med frem til nå har dette vært en drøm jeg har hatt for meg selv, vi har ikke snakket så mye om det. Han har visst hvor jeg var og omvendt. Nå blir det hele så virkelig, og da er det nesten litt skummelt, som om jeg får litt kalde føtter.

Samboeren min jobber fast 100%, og jeg er student med ett år igjen av utdanninga. Jeg har likevel lyst å videreutdanne meg etter siste året, og i tilfellet vil eg være ferdig om 2 år. Forhåpentligvis har jeg fått meg jobb innen 2-3 år, og det betyr baby om kanskje 4 år+. Det føles så lenge! Den andre muligheten er å bruke videreutdanningsåret mitt til "permisjon" hvor jeg tar eksamen. Det er kun møteplikt på fagene noen få ganger i året, så det skulle gå fint i forhold til skolen. Økonomisk blir dette uproblematisk. Da ville jeg begynt å jobbe etter permisjonsåret...

Har det veldig fint med samboeren min, vært sammen i flere år. Tror vi kunne litt en veldig fin liten familie! Er bare litt redd for omstillingen og hva den vil gjøre med f.eks forholdet? Har det så fint:) Men man må jo gjennom det en gang uansett? Føler egentlig vi har et greit utgangspunkt altså...

Hmmm, jeg har ikke lyst å vente så lenge som 4 år! Men nå? ja, jo, ehm..., jo.. hehe.

Noen som kjenner seg igjen? Takknemmelig for rfaringer og råd:)

Fortsetter under...

Hei,

Jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev. Jeg er egentlig ferdig til våren 08, men har lyst til å videreutdanne meg i 2 år til. Dersom jeg skulle ventet med baby, så måtte jeg da altså ventet i 4 år til. Må jo jobbe seg opp litt permisjonspenger også.

Så jeg har funnet ut at jeg må sette utdanningen som nr 2. Det er så gode ordninger for gravide stundenter nå, at jeg tror jeg tar sjansen selv om det er skummelt og jeg har litt kalde føtter.

Så min plan blir å prøve til høsten og satse på at det klaffer ganske fort slik at jeg får termin sommeren 2008. Skoleåret 08/09 vil jeg da bruke på å ta opp noen hengefag, noe jeg måtte gjort uansett. Men dersom jeg gjør det under permisjonen så slipper jeg da å ta en ekstrajobb ved siden av, noe som var planen dersom vil skulle ventet med barn. Også fortsetter jeg videreutdanningen min etter permisjonen og satser på full barnehagedekning i landet;)

For meg hjelper det å vite at sambo er ferdig i år, så da er vi hvertfall en med fast inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...