Gå til innhold

Flere som opplever dette.. LANGT.

sept07+okt12

Anbefalte innlegg

For nå to uker siden trodde jeg alt var bare bra, jobbet mye og helse og humør var på topp hadde virkelig ett perfekt svangerskap.... men dette skulle vise seg og snu fort.

natt til fredag våknet jeg av helt forferdelige smerter i rygg og mage første smerte "annfall" kom kl.03 og nr 2 kom førti minutt senere, trodde fødselen var i gang, jeg var da bare 19uker.

Ringte fødestua og dem sendte meg bare vidre til legevakten, på lege vakten fikk jeg vite at hjerte til babyen slo og alt var bare bra med den, heldigvis;) Jeg hadde så store smerteanfall at når dem kom så kaset jeg opp vær gang. Så der bestemte dem for og sende meg på sykehuset i ambulanse, må bare si at det har vært den værste bilturen i mitt liv to timer på humpete vei.

Når jeg da endelig kom meg på sykehuset så var det mange undersøkelser av både babyen og meg med UL og endelig smerte stillende.. det viste seg at babyn hadde det helt fint men det var værre med meg.. dem så at jeg hadde litt utvidet nyre og uringang, men mente dette bare var "normalt" for svangerskap! Lege trodde jeg måtte ha gallestein eller blindtarmsbettennelse det var mye dem trodde. Etter tre dager på dette sykehus i smertehelvete ville dem flytte meg til et annet sykehus der dem hadde spesialist på det.

Når jeg kom dit var dem sikker på med en gang at grunnen til smertene var at uringangen var kolapset og derfor var nyra mi full av urin og utvidet og dette var grunnen til de store smertene.

Og dette hadde oppstått pgr av svangerskapet, babyen lå og trykte mot det røret.

Legene hadde to muligheter, sette inn en stent(et rør) eller la meg ligge på sykehus i 20uker til babyen kom ut. For dette problemet skal vist løse seg med en gang babyen kommer ut.

etter tre dager på sykehuset ble det bestemt opperasjon pgr av de store smertene. Men legene sa det kunne bli komplikasjoner, og ubehag/smerter når de satt inn dette røret også. Jeg har også følelsen av at jeg må tisse hele tiden på grunn av det røret, nesten som urinveisinnfeksjon.

Det vi da si at jeg vær tredje uke må inn på sykehuset for opperasjon/inngrep frem til fødselen, har da igjen 6ganger!!!!!!

Det jeg syns er rart er at jeg aldri har hørt om at dette kan skje gravide før, jeg var forberedt på alt..

Er det noe her inne som har opplevd det samme???

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...