Gå til innhold

Flere som har vært på UL rundt uke 9 og ikke sett hjerte slå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul idag, legen sa at alt så greit ut, men han klarte ikke å se noe hjerteslag. Var utvendig UL. Fosteret var ca 3 cm lang noe som er normalt når jeg er 9+3. Selv om legen sa at alt så greit ut ble jeg redd for at det er noe galt når vi ikke så hjertet slå.. Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde innvendig UL og sist var bebis 30mm stor altså 3 cm og da regna hun ut at jeg var i 9 fullgåtte uker altså 9+1 ca....kan ikke se hvorfor det er uvanlig?

Er kanksje itt vanskelig å se hjertet slå med utvendig ul?

Skrevet

Bare ta det helt med ro. Da jeg var hos jordmor i første svangerskap (jeg var i uke 12 da), og da sa hun at jeg ikke måtte bli bekymret dersom vi ikke hørte hjertelyden, fordi akkurat det kunne være ganske individuelt. Så ikke bekymre deg, alt er sikkert bra. Legen hadde jo ikke sagt at det så greit ut hvis han hadde vært i tvil :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

Utvendig ul så tidlig?

Trodde ikke det gikk ann,jeg!

Var på innvendig på Majorstuaklinikken, og de har ganske bra utstyr!

Vil nok anbefale deg en tur på privatklinikk for innvendig ul, hvis du bekymrer deg mye! (og gjerne vent til 12 uke, da ser du en virkelig liten baby, ikke bare et hjerte som slår!)

Skrevet

Tror ikke det er så lett å høre så tidlig nei. Legen min mente at uke 11 var sikker for å høre utvendig.

Jeg ville bedt om en innvendig UL dersom du er usikker. Jeg hadde det i uke 6 og da var det tydelige hjerteslag.

Skrevet

jeg var på legevakten når jeg var 8+2, der tok de utvendig ul, og legen viste samboer at hjertet slo. men kan jo være forskjell kanskje??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...