Gå til innhold

graviditet og allergimedisin

Anbefalte innlegg

Jeg har pollenallergi, og har bruker medisin i pollensesongen. Legen min snakket om at jeg kan ta allergi-sprøyte... Er det flere som har fått dette rådet? Evnt hvilken medisin bruker dere? Litt grit å høre hvilken medisin andre er blitt rådet til eller bruker under svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9179543-graviditet-og-allergimedisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg og har pollenallergi og den eneste medisinen du kan ta når du er gravid er Polaramin.Fikk beskjed av legen min at sprøyte fikk jeg ikke nå. Får det ellers. Han sjekket nøye hva man kan ta. Fikk Polaramin i første svangerskap også. Virker bra den, men er med rød trekant så blir gjerne litt trøtt . Lykke til :)

Jeg bruker tabl. Polaramin og nesespray Lomudal. Sikre i bruk under graviditet. Blir forferdelig trøtt så jeg prøver å ikke bruke tablettene hvis det ikke er helt nødvendig. Ellers bruker jeg nesesprayen helst...men så lite som mulig.

Spøyte har jeg ikke erfaring med, brukes vel av de som er veldig plaget. Siden han anbefalte det så er det vel et trygt middel...men obs hvis av "eldre generasjon" allergimedisin så blir man jo forferdelig trøtt og da har du jo det hele tiden (?) i kroppen. Allergi tabl. kan du jo justere litt med selv og ta på tidlig på kvelden for å unngå den værste "hang-over". Litt råd på veien. Men avgjørelsen tas selvfølgelig sammen med legen din.

jeg har fått resept på polaramin tbl. var det eneste jeg kunne få, samt nesespray og øyedråper. Er man usikker kan man jo sjekke felleskatalogen hvis man har den tilgjengelig. Legen har jo et ansvar når det gjelder hvilken medisin han skriver ut.og vi skal være trygg på at det vi pakker i oss er trygt for barnet vi bærer i magen. Men som den hønemoren vi alle sikkert er, så må vi jo dobbelsjekke:).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...