Gå til innhold

hvordan skriver man i inbydelsen at vi ønsker oss penger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ikke sausenebb og hardanger bestikk, men ønsker oss heller penger til bryllupsreise. Hvordan skriver vi det i inbydelsen?

Skrevet

Det er vel ikkje vanleg å skrive noko om kva ein ynskjer seg i innbydinga, vel? Men det går jo an å seie det til folk som spør, så ryktast det nok fort, skal du sjå.

Skrevet

Lag en egen hjemmeside hvor dere skriver det. Når folk svarer på invitasjonen så er det vanlig å spørre hva brudeparet ønsker seg. Synes ikke det ser så fint ut at dere skriver det i selve innbydelsen. Bare min mening.

Skrevet

Vi skrev at vi ønsket oss bidrag til bryllupsreisen, og skrev det på baksiden av innbydelsen, sammen med telefonnummer og adresser. Så slipper man at alle må ringe og spørre

Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å gjort, syntes nesten det er toppen av frekkhet.

Skrevet

Ville ikke skrevet det i innbydelsen. Vi satser på at folk spør hva vi ønsker oss vi!

Skrevet

Vi har lagt ut liste hos mine foreldre, svigerforeldre og toastmasteren har en liste.... Der står det alt mulig bla penger...

Skrevet

vi skrev ikke noe om ønsker på innbydelsen. Syns det blir litt feil.. Vi forteller heller hva vi ønsker oss når de ringer for å takke for innbydelsen og de spør oss. Det har mange gjort til nå allerede..

Skrevet

her står det:

Gaver:

Vi ønsker oss penger til piano

og kontonr

Synes det må være glimrende å ønske seg penger til bryllupsreise!! Både bryllup og reise kan bli dyrt, og i steden for å ønske seg masse ting (som de fleste har mer enn nok av i denne materialistiske verden), ville jeg da gjerne bidratt med penger så dere kunne få en kjempefin bryllupsreise!!!

Så sant dere ikke har masse penger selv, da blir det feil....men da hadde der vel ikke ønsket dere penger ;)

Prøv å skriv det på en litt morsom måte kanskje. Vi ønsker oss et bidrag så vi kan komme oss til sol og strandliv for avslapning osv... jeg finnes ikke kreativ, men noe i den duren.

Skrevet

Uansett hva dere sier om at dere bare ønsker penger, kan du være sikker på å få hardangerbestikk og Rosendahl-karafler hvis ikke dere skriver noe bedre... ;)

Mange liker ikke å gi penger, fordi det da blir så synlig hvor mye en har gitt. Det kan oppleves som ubehagelig.

Derfor bør dere absolutt se om det er noe dere kan tenke dere av vaser, boller, gryter, duker, håndklær, sengetøy, hageredskaper, møbler, atlas, hvite- eller brunevarer, kunst eller lignende. I ulike prisklasser! Ellers får dere en haug med ting dere absolutt ikke ønsker dere. Nesten garantert.

Ofte er det greitt at de som tar imot svar på innbydelsene, f.eks. mødrene e.l. sitter med ønskelister, og at gjestene spør hva brudeparet ønsker seg når de sier om de kommer i bryllupet. Da kan man jo si at de kan understreke at dere helst vil ha tilskudd til bryllupsreise. Men det kan hende det er lettere å få penger av den nærmeste familien...

Bare et par tips, det er jo ikke sikkert det gjelder for dine gjester, så klart, men jeg har jobbet i et glassmagasin, og veldig mange kommer dit uansett om brudeparet har ønsket seg noe der eller ikke... ;-)

Skrevet

Hadde det kommet fram at brudeparet ønsket seg penger til bryllupsreise,så hadde jeg helt garantert funnet et eller annet unikt, ikke byttbart å kjøpe i bryllupsgave. Skal man reise på bryllupsreise, så må man ha råd til å betale for det selv. Penger til noe fornuftig, ja det kan jeg gjerne gi, men ikke til bryllupsreise.

Skrevet

Det syns jeg var teit av deg! Skal du gi dem noe de hverken har lysst på eller trenger og som ikke kan byttes(?!?) fordi DU synes det er fornuftig, istedenfor det de faktisk ønsker seg? Det er dyrt å holde bryllup og klart de fleste ønsker å kunne få seg en bryllupsreise! Skulle der være en furnuftig ferie så må det jo være bryllupsreisen! Det er viktig å pleie kjærligheten! ;o)

Skrevet

For en dårlig holdning anoynm 14:19.... Det betyr at hvis du er min gjest og vet at du ikke tåler fisk... så skal jeg gjøre alt jeg kan for at du skal sitte sulten under middagen da eller?? Hehe.. glad jeg har venner og familie som setter pris på oss og gjerne vil gi oss akkurat det vi ønsker oss jeg!!!! Det er faktisk slik jeg tenker når jeg blir bedt i bryllup og... jeg vil gjerne gi dem noe som de har bruk for.... og penger er jo noe de setter pris på uannsett!!

Skrevet

Vi hadde en hjemmeside vi henviste til i innbydelsen for diverse info til vårt bryllup. Der hadde vi en ønskeliste. Og så delte vi den ut til foreldre og toatmaster.

Vi skrev i ønskelisten at vi aller mest ønsket oss penger til noen dyre ting vi trengte til vår lille leilighet. Vi hadde også mange andre ting i ulike prisklasser. (noen gir jo av prinsipp ikke penger)

Vi skrev også i ønskelisten at vi ikke hadde plass til så mange "ting" (vaser, lysestaker etc etc)

Vi endte likevel opp med å få utallige vaser, lysestaker, hardangerbestikk osv osv.(vi fikk også mange veldig fine gaver og masse som stod på ønskelisten) Fikk penger men ikke voldsomt mye.

Min erfaring er at det er lurt å lage en ønskeliste som inneholder mer enn bare penger.

Jeg har også hørt om noen som takket nei til ett bryllup fordi de blei skikkelig fornærmet da de fikk innbydelse med kontonummer de kunne sette inn pengegaven.

Lykke til med festen. Nyt dagen og se på gavene som en "bonus" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...