Gå til innhold

November: Når begynte dere med måltid nr 2? Samma som småtroll


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

NYTT 19:01 3.05.2007

Altså, hvor lenge etter det første måltidet begynte dere med det neste? Og hva fortsatte dere med, og hvor gammel var ungen?

 

Han her spiser ett måltid grøt på kvelden. Han er en sulten gutt, og pupper masse på dagtid.

 

Hvor mye snakker dere med hs om mat? er det slik at hun hele tiden skal "godkjenne" hva man gjør?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har fått grøt måltid på kvelden i fire uker nå ca, begynte med et måltid på formiddagen for noen dager siden. Han blir 6 mnd om noen dager, så da skal de jo spise mye mer. Tenkte om ei uke eller noe å også begynne med middag.

 

Jeg har pratet mye med hs om mat, og har fulgt rådene derfra så langt. (og litt herfra). =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å starte med første måltid engang enda, så det blir nok lenge til det andre måltidet.. Magnus er så kresen, han vil ikke ha noe.. Får bare i han litt grøt, men det blir ikke ett helt måltid, langt i fra..=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vet ikke helt når vi skal starte med det neste måltidet. Snuppa har fått grøt i litt over 1 uke, vi blir nok å vente litt til med neste måltid (kanskje 2-3 uker). Regner med vi begynner med et nytt måltid når vi føler hun trenger mere mat (hvis hun må ha pupp mye oftere enn vanlig, våkner oftere på natta osv).

 

Storebroren fikk måltid nummer 2 ca 2 uker etter at vi startet med 1. måltid. Jeg fullammet da i 6 mnd, så han var ca 6,5 da måltid nr 2 ble innført. (Han var ikke noe matglad, så fikk ikke i seg så mye, men innførte nye måltider likevel.)

 

Har ei kjempehyggelig helsesøster, som ikke skal "godkjenne" alt vi gjør. Hun har sagt at vi skal føle oss litt frem med når vi begynner med nye måltider, og at vi bare skal ringe hvis vi er usikre på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei min helsesøster skal heller ikke godkjenne noe. Hun er veldig flink til å skryte.

 

Han her spiser hver time på dagen, og minst to ganger på natta. Begynner å ta en del energi av mora

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, d var ofte på dagen! Skjønner godt at guttebassen suger energi ut av mamman sin bokstavelig talt. Jeg tror jeg ville begynt med måltid nr 2 hvis jeg var deg, for å se om det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bestanig like ofte da. kommer litt an på hva som skjer. er det en god dag, så går d to timer.

 

Får kanskje prøve med grøt formiddag å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny begynte med grøt på kvelden på 4mnds dagen sin+ fruktpure. Så etter 5 mndskontrollen begynte vi med et grøtmåltid i 12 tiden også. Har foreløpig ikke gitt full posjon for at hun skal ville ha pupp etterpå også. Men i dag fikk hun full posjon grøt og litt sviskepure etter det+ pupp, sulten jente:) Tenkte kanskje å begynne med middag rundt 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter råd fra hs,så begynte jeg litt over en uke etter at jeg hadde begynt med det første grøtmåltide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk:) Mulig jeg venter å ser hva de sier der. skal dit om en drøy uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...