Labbetøs Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Nå er det vist på tide med en ny oppdatering. Snuppa har nå fått grøtvelling (risgrøt så tynn at den drikkes på flaske) i et par uker. Nå begynner vi å introdusere prøver av grøten med skje også. De siste ukene har hun lagt på seg, selv om det ikke er imponerende mye. HS sier hun kan få 3 mnd vaksinen på 4 mnd kontroll på fredag (hun ville ikke gi før hun begyndte å legge på seg igjen). Jeg har omentrent ikke gitt henne flaske de siste dagene. Det betyr ikke at hun spiser rolig og fint nei, men dersom vi går inn på bekmørke soverommet så roer hun seg og spiser liggende på sengen etter ca ti-femten min med byssing. Det funker når hun er trett i hvertfall. Jeg bysser henne nesten i søvn liksom, men hun spiser da. Flaske prøver jeg å ikke gi, men dersom jeg må ta henne med ut så må jeg ha med flaske. Jeg klarer ikke amme i det hele tatt dersom det ikke er mørkt og rolig slik at jeg får bysset henne i halvsøvne. Med flasken klarer jeg avogtil å krangle i henne bittelitt mat, slik at hun kan skrike seg i søvn mens jeg løper rundt med vogna. Uff. Det er skikkelig slitsomt. Blir til at jeg bare tørr å gå ut med henne når hun nettopp har spist, og må være hjemme før hun blir sulten igjen. På natten spiser hun enda fint, slik som før. Håper dette bedrer seg snart. Nå orker jeg seriøst ikke mer av dette styret. Jeg er 50% sykemeldt med depresjon. Jeg lurer litt på dette med vasospasmer. Kan dere forklare litt mer detaljert hva det er? Brystvorta mi er helt hvit når hun har spist (ikke når jeg har pumpet) men det er ikke vondt.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Du gjør en kjempeinnsats! Og det er så typisk, typisk brystvegring... og det går jo over med tid og stunder. Håper det skjer fort! Er brystvorta hvit som om det ikke er blod der? Da er det vasospasmer. Det trenger ikke være vondt, og da er det i alle fall ingen ting å bry seg om! Jeg har hatt det siden jeg gikk gravid med Martine, men det ga seg med smerter en stund etter fødsel. Kom tilbake når jeg bøe gravid igjen, men denne gangen ga smertene seg etter et par døgn bare. Så nå har jeg bare vasospasmer, ikke vondt. Og det gjør jo ingen ting ;o)
Expat Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Vasospasmer har med at blodårene trekker seg sammen og så blir de åpnet igjen (som hos noen kan være fryktelig vondt). Har som regel med varmt-kaldt-varmt å gjøre. Så lenge du ikke har vondt så er det helt greit! Tikk takk tiden går, og etterhvert blir det nok bedre for dere! Takk og lov at spedbarnstiden er kort! Dere har litt av noen "krigshistorier" for konfirmasjonen her...
Labbetøs Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2007 Ja jeg går mot norgesmesterskap i brystvegring. Det er bare så rart at hun ikke vil ha flaske eller noe annet heller. Hun spiser noen få slurker, og så er det bare grining. Nå får hun dermed ikke i seg noe swerlig fetmelk på dagtid. Hu spiser jo bare tre slurker i gangen. Ikke sjangs om hun spiser helt til fløten nei. På natten gjør hun det. Bæsjen er grønnaktig, og har vært det i et par uker.
Expat Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Ville begynt å jobba med dette med fløtemelken! Du pumper jo såpass at du kan regulere dette?
Labbetøs Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2007 Tidligere pumpet jeg ut tynnmelka, slik at hun spiste fløtemelka først. Så finn hun tynnmelk av den andre puppen etterpå. Nå spiser hun så lite at det ikke er et alternativ. Jeg vurderte å pumpe ut litt avogtil slik at hun spiste fløtemelk nå også, men da vil det altså bli bare fløtemelk. At hun spiser bare tre slurker er ikke en underdrivelse. Det går desverre ikke å gjøre det, siden hun ikke spiser de tre slurkene heller dersom ikke puppen er så full at melka kommer bare hun ser på puppen. Jeg pumper bare to ganger daglig (morgen og kveld). Den puppen min som er så innmari treig (må sliiiite ut melka) spiser hun en gang på natten, og den blir pumpet på morgenen. Da står den urørt i tolv timer frem til jeg pumper for kvelden. Den andre puppen spiser hun en gang om natten, samt alle de småsupene på dagtid. Fatter ikke at jeg har melk i det store hele egentlig...
Labbetøs Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2007 Jeg prioriterer fløtemelka i grøten på kvelden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå