Gå til innhold

Jeg skal ha barn med en jeg ikke elsker..

Anbefalte innlegg

... og frykter for hvordan fremtiden vil bli når barnet kommer til verden og greier.. Jeg sliter psykisk pga dette.. Og det sliter enda mere med tanken på at jeg må omgås han for resten av livet, samtidig som jeg er forelsket i en annen, som jeg vet jeg ikke kan få pga av barnet.. Alt dette oppå hverandre får meg til å føle meg så alene her i verden, selv om jeg har en god del venner, men det er vel bare det at jeg aldri har snakket med noen om dette..

Noen som har vært borti noe lignende..?

Fortsetter under...

Kjære deg,

Jeg har selv vært i samme situasjon. For 15 år siden fikk jeg et barn med en mann jeg ikke elsket. Vurderte abort, men klarte ikke å gjennomføre. Jeg elsker sønnen min over alt på jord, han er en liten del av meg og det er så fint. Min sønn og jeg har i alle år bodd for oss selv og fått god hjelp av mine foreldre. I tillegg har jeg hatt gode venner, jobb og vært fornøyd med livet generelt.

Parallelt med dette plaget det meg mye i begynnelsen at mitt forhold til pappaen var dårlig, vi kranglet mye og var stort sett uenig om det meste. Jeg har i alle år syntes det har vært vanskelig å kommunisere med hans pappa. Først i de to siste årene gjør de selv avtaler, slik at min dialog er redusert til et minimum. Det synes jeg er behagelig.

Til deg: Jeg forstår at tanken på å måtte forholde deg til pappaen i mange år fremover er vanskelig, men jeg tror det hjelper å konstatere faktum. Han vil ikke forsvinne og det beste rådet vil til deg vil være å forsøke å finne en måte du klarer å forholde deg til han på. Jeg vet det tar av din energi, men finn påfyll fra venner, jobb og trening. Hvis du klarer det, kan du forsøke å se på det som ditt livs utfordring?

I ettertid ser jeg at jeg har lært masse om hvordan man kan løse saker gjennom hvordan vi kommuniserer. Jeg har også blitt sterkere, bryr meg mye mindre om hva andre synes og er lykkelig fordi jeg vet at jeg kan stå på egne ben. Jeg var svært ung da jeg ble mor og i dag føler jeg meg mye tryggere på meg selv og mine grenser. Vi var også gjennom en rettsak, som jeg kom godt ut av. Kjemp der du mener det er viktig, og gi slipp i mindre viktige saker.

Lykke til! Vi er flere som er og har vært i din situasjon .-)

Jeg synes ikke det er slemt å ikke elske den du skal ha barn med.

Det er også helt greit å føle/tenke at du ikke vil ha noe med han å gjøre , men han har rett til å se barnet og da må du snakke med han om praktiske ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...