Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 holdt det inne i litt over 10 min..(sto 5min på pakken) hva gjør jeg da?? kan jeg få pengene igjen eller en ny siden d ikke funket...har ikke gått på do på mange dager..blir gal..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 dytt.... hjelp, er helt stopp i kanalen min..men giddder ikke bruke mer penger på det hvis det ikke funker som det skal.
jordbærsjokolade Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Men jeg tror du skal ligge med det til du kjenner at du må på do?! Men nå er ikke jeg noe helsepersonell da:) Hva med å prøve et slags avføringsmiddel? Legen din kan kanskje skrive noe ut til deg?
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Du får ikke tilbake pengene dine.. Antakeligvis sitter forstoppelsen lenger opp i tarmen. Klyx tar bare det ytterste. Prøv å spis svisker og drikk mye, bananer kan også hjelpe! Du kan kjøpe noe som heter duphalac (evt betulac) på apoteket, spør der så veileder de deg i bruk.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 ja,har det og det virket sist gang... holdt igjen til jeg følte jeg skulle sprenge,klarte ikke holde lenger. har prøvd mye avføringsmidddel nå uten å lykkes,får ikke prøve andre ting siden jeg er gravid..har nesten konstant forstoppelse,men det kommer litt en gang i ny og ne liksom.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 det har jeg brukt i 3 uker nå..svisker får jeg ikke ned,men bananer vann knekkebrød og mye annen frukt får jeg mye av i meg..
Jeenie Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 epler & bananer kan ha forstoppende effekt, så det ville jeg holdt meg langt unna iallefall...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 legen sa d var bra med masse frukt og grønnsaker bare jeg passet på å drikke masse vann.. hadde samme problemet sist jeg var gravid,men ikke så tidlig som nå da.. men da virket klyster hvertfall.
trulte79 Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Hei, Det finnes flere typer klyx. Rekner med det er miniklyster du har brukt. Om du er skikkelig forstoppet, så kan det være at du skulle hatt et litt større klyster, f.eks på 120 ml. De som blir brukt på føden, er oftes på 240 ml. Begge størrelsene kan kjøpes på apoteket, og burde virke bedre enn et miniklyster. Viktig å drikke mye. Duphalac bør du bruke forebyggende, samme med svisker. Men når du første har fått skikkelig forstoppelse, så prøv med et større klyster. Vanlig at du da ikke trenger å gå på do de neste dagene, om du får tømt deg skikkelig. Lykke til.
Mirakelungen Skrevet 3. mai 2007 #13 Skrevet 3. mai 2007 det er fiber i banan, spiserman banan og drikker rikelig får man tømt tarmen, drikker man lite får den motsatt effekt akkurat på samme måte som laktulose
Xenaen Skrevet 3. mai 2007 #14 Skrevet 3. mai 2007 Det finnes et middel på helsekost som heter Lepicol trur jeg. Pulver med loppefrø og probiotika. Ikke noe som tas opp av kroppen eller er farlig. Det virket fantastisk på meg første gangen. Rør det ut i vann, la stå litt, drikk det og drikk et par til glass med vann. Helst en halvtime før neste måltid. Også kan du drikke det hver dag forebyggende!
77modell Skrevet 4. mai 2007 #15 Skrevet 4. mai 2007 Jeg får faktisk diare av jern tabl! Tar Ferromax. Ellers masse Kiwi, setter i gang magen!!! Levolac er jo greit da, det drikker du å det holder avføringen myk. Ellers får du kjøpt noe som heter laxoberal dråper på apoteket. Du blander bare noen få dråper i noe drikke å drikker det, smakløst. Jeg jobber på sykehjem så du kan jo få flere råd om du trenger det:) Svisker var visst uaktuelt såg jeg:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #16 Skrevet 4. mai 2007 eple er ikke forstoppende. Å spise eple løser opp, mens derimot rasper man eplet så virker det forstoppende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå