Gå til innhold

Hva gjorde kiropraktoren med kolikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos kiropraktor da minsten var 1 og 2 uker gammel. Han sa at det var noe med sugerefleksen uten å undersøke noe mer. Gjorde først noe i ryggen for at han skulle lettere få avføring. Deretter gjorde han noe i munnen. Da vi kom uka etter gjorde han bare dette i munnen en gang til.... vips... 300 kr og ut igjen. Har ikke merka det grann av forbedring:( Han sa at det var bare det i munnen han kunne gjøre med kolikken og at dette var grunnen til all luften. Han mente små babyer ikke produserer luft av seg selv så feil sugeteknikk var eneste forklaring på kolikk...?

Synes dette er var rart. Er litt skuffa over det hele. 800 kr rett ut i løse lufta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes rart ut. Vi har hatt 1 behandling, og kiropraktoren vrir og vender på hoftene hennes og klemmer og trykker på ryggen. Hun sa at Mia var veldig stram nederst i ryggen, og at hun skulle prøve å løsne dette opp, det kunne komme fra fødselen.

Skjønner om du er skuffet over den behandlingen der :-/

Skrevet

Vi har vært hos kiropraktoren 4 ganger nå og jeg er litt usikker om det hjelper. Hun sa i hvert fall at gutten var veldig anspent i hele kroppen, spesielt i nakken og faktisk kjeven. Siden han ble forløst med sugekopp er det vanlig at halsmuskulaturen har fått seg en strekk og det gjør at han er så anspent. Gutten snur bare hodet til den ene siden.

Hun trykker og vrir litt i nakken. Samtidig trykker hun litt helt nederst i ryggen.

Nå kan gutten snu hodet også den andre veien, men at det virkelig har hjulpet med kolikken kan jeg ikke akkurat si. Innbilder meg at det har blitt litt bedre, men kanskje det er bare en litt bedre dag i dag. Har hatt så mange opp- og nedturer i henhold til dette før.

Vi skal i hvert fall prøve videre med kiropraktoren, hun er veldig flink.

Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du bor i Oslo, så kan du jo se på siden henn: www.bekkenog barn.no. Hun har spesialisert seg på barn.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Kiropraktoren "vår" trykte litt i nakken til Ada først for å løyse opp ei spenning, og litt i midtdelen av ryggen. Han knadde også litt i hoftene, men meinte at det var spenningane i ryggen som kunne gje luftsmerter. Skal til behandling igjen i morgon, og håpar vi får sjå litt betring då...

Betalte 500kr for første konsultasjon og 300kr for påfølgande timar, går til Espen Ohren i Horten. Han er kjempeflink! Fekk han anbefalt av lege og andre mødre.

• 1 måned senere...
Skrevet

Kiropraktor hjalp heller ikke her. Han vi gikk til sa kolikk kunne komme av mange ting, men som oftest er grunnen til at det hjelper med kiropraktor at det ikke er kolikk i det heletatt men rygg, nakke vondt osv.

Det diskuteres jo hva som skyldes kolikk, ingen vet helt sikkert, det eneste som er sikkert er at det er luft som "sitter fast" og gjør vondt for den lille. Homopatenes forklaring er magesyren, at den ikke fungerer opptimalt, derfor kan man gi babyen noen dråper sitronsyre til måltidet. Sitronen fungerer da som syre(obs skal ikke gis som dråper)

Stram nakke kan feks gjøre at luften ikke kommer like godt opp på noen barn som hos andre, derfor kolikk..

Skrevet

Han vi går til gjorde det samme som Sanasol & lille Mia sin. Vi var der første gangen igår og igår kveld var lille snupp kjempe rolig, så nå krysser vi bare fingrene. Skal tilbake om en uke, så da får vi se. Han lærte oss også to øvelser som vi skulle gjøre hjemme. Også får mor to gratis timer til seg selv der, så det var jo helt supert:)

Vi betalte 360 kr føste gangen og 260 de neste. Han sa at hvis det ikke hjelper etter 4 behandlinger vil det nok ikke hjelpe, de skal ikke trenge mer enn det sa han.

Hvis du bor i Oslo vil jeg absolutt anbefale deg han:)

Vi bruker også minifom i tillegg, dette virker også veldig bra her:) Også har jeg kuttet ut det meste av melkeprodukter, og andre ting som han kan få vondt i magen av.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Her var hun helt stiv i korsryggen så hun løste det opp, tok 3 behandlinger.

men fikk også beskjed om at hvis jeg ahdde ett barn som gulpet mye hadde hun erfaring med at det ikke hjalp med kiropraktik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...