Gjest Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Det er påfallende at nesten alle skjuler nicket sitt, enten de er røykere, støttere eller fordømmere.... Hm. Hvis man har noe å si om andres ting og tang, burden man i alle fall stå fram med nick. Synes jeg, som ikke røyker, som forstår at andre gjør det, og vet hva nikotin-savn er!
anonymus 2 små Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Grunnen til at så mange er anonym er pga at vi som ikke har klart å slutte helt å røyke enda, men som desperat vil, blir mobbet og hetset. Syns det er kjempe synd at alle som røyker, er overvektig, og alt annet vi gjør feil blir fryst ut nesten i steden for å få litt støtte og hjelp. Vi VIL jo gjøre noe med det!!!! Så til alle røykere som har klart å slutte, gi oss gode råd og tips, ikke se ned på oss og kjeft på oss fordi vi ikke klarte å nøye oss med den ene røyken etter positiv test.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Det er TRAGISK at det skal være sånn at noen føler seg mobbet og fryst ut, UANSETT GRUNN! Dette skal være en vanvittig god stund, å gå gravid er et mirakel, og det største mange opplever. Når man da får fortalt av andre at man ikke gjør det "bra nok", vil dette ødelegge mye av den gode følelsen. Veldig mange som røyker (eller har andre ting de sliter med i graviditeten) ønsker å gjøre noe med det. All sunn fornuft sier da at kjeft og mobbing kun forsterker den vonde følelsen og gjør det vanskeligere å endre det man ønsker å endre. Ønsker man å bidra til å få andre til å gjøre noe, oppmuntrer man og forteller hvor bra det går. Omgivelsene kan til og med gjøre et vanskelig svangerskap værre/bedre, ut fra hvordan man reagerer. Så til alle som kommer med moralisering, fordømming, mobbing og utstøting, dere gjør situasjonen VANSKELIGERE for de dere henvender dere til! Jeg tror mange av dere burde gå i tenkeboksen en gang til før det neste innlegget skrives, for når det går så langt at man ikke vil vedkjenne seg det man selv har skrevet, vet man vel kanskje at man har gått for langt... Og til alle som sliter med å slutte å røyke, STÅ PÅ! Husk at all reduksjon er bra, og klarer dere å kutte ut, har dere gjort en KJEMPEJOBB! Belønn dere selv, masse, nyt graviditeten, og MASSE LYKKE TIL MED DE FANTASTISKE BARNA DERE KOMMER TIL Å FÅ!!!!!
anonymus 2 små Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Tusen takk bringebæret!!!!! Det er akkurat det jeg mener, det er sånne ord jeg/vi trenger å høre, det er DET som får meg ekstra motivert!! Jeg har startet en slutte og røyke sammen med meg tråd, og vi starter i morgen. Men synd de fleste er anonyme, d er det vanskelig å høre hvordan det går. Alle går jo under anonym... Det er synd at det er så mange på bim nå som forsurner miljøet her om dagen. Det er trist at det er så få som tør å stå i mot med nick, men skjønner det så innderlig godt, jeg har dager der jeg er så motagelig for alt, og begynner å gråte av den minste ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå