ei prinsesse og en prins Skrevet 3. mai 2007 #1 Del Skrevet 3. mai 2007 Lille gull er 3,5mnd gammel og har begynt å spise mere på natta.. Lurere på om han kun våktner litt til liv.. og da har jeg som regel gidd han pupp. Men er det ok å gi han sutten? Vil han ikke bare spytte den ut og ikke godta den hvis det er sulten han er? Har begynt med smaksprøver på grøt og virker som han tåler det bra. Ikke hadd noe vondt i magen. Men hvor mye kan man gi? Og hvor fort kan man øke til litt større måltider? Og Når er det best å gi grøt måltidet? (veit jo at det er lurest midt på dagen til og begynne med, pga evt magevondt) Er det noen med erfaring? Evt svar fra ammehjelpere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175759-er-det-ok-%C3%A5-gi-sutten-p%C3%A5-natten-istede-for-%C3%A5-tilby-pupp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skilpaddemamma Skrevet 3. mai 2007 #2 Del Skrevet 3. mai 2007 alle mine tre har rundt to månders alder fått sutt når de har våknet om natta, da har det kanskje vært rolig i ti-femtem minutter også har de fått pupp. og når de har vårt rundt tre månder har de sovet hele natten. minstemann blir tre mnd nå til uka og han sover fra rundt åtte til i halv seks tiden, da får han mat. mine har aldri fått grøt før de har vært over fem mnd, men har da begynt med kveld og morgen. eldstemann hata grøt, og fikk oppbøte brødbiter fra han var sju mnd. Min konklusjon er gi sutten, så lærer de seg at om natta da sover vi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175759-er-det-ok-%C3%A5-gi-sutten-p%C3%A5-natten-istede-for-%C3%A5-tilby-pupp/#findComment-9180901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hurra1971 Skrevet 4. mai 2007 #3 Del Skrevet 4. mai 2007 Inspirerende å lese at det har gått så fint med "sove-tilvenning" på den måten. Jeg har en gutt på 2 mnd, og begynte for et par dager siden med det samme opplegget. Jeg bestemte meg for at jeg først prøver sutten, og venter litt for å se om han sovner igjen før jeg evnt gir pupp. Sikkert for tidlig å forvente at han skal sove, men jeg tenkte vi kunne begynne i det små, og jeg har nok hatt en tendens til å tolke den litt urolige søvnen han har innimellom som at han er våken og sulten .Første natten sov han faktisk helt igjennom fra 23.30 - 05.30 uten amming. I natt ammet jeg en gang for da sovnet han ikke igjen med bare sutt. Det vil sikkert variere en del fremover hvor vellykket prosjektet er, men jeg har litt tro på at det er måten å gjøre det på. Kan da umulig være noe galt i det så lenge en ser det hele litt an og gir pupp hvis de ønsker det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175759-er-det-ok-%C3%A5-gi-sutten-p%C3%A5-natten-istede-for-%C3%A5-tilby-pupp/#findComment-9188553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå