RompeRock Skrevet 3. mai 2007 #1 Del Skrevet 3. mai 2007 Har vært hos osteopat idag, og han fant ut at jenta vår har KISS. Eller... Han ville egentlig ikke bruke denne betegnelsen, da dette i følge ham bare er en samlebetegnelse på en mengde ulike symptomer. Men hun har en skade i nervesystemet, som gjør musklene stive (komprimerte var vel det ordet han brukte). Denne skaden har mest sannsynlig oppstått i livmora; for eksempel at det har vært for trangt. Betyr dette at jeg bør unngå å få flere barn da, eller? Hun er asymetrisk i hodet, og i ansiktet. For eksempel er høyre øye og høyre øre blittelitt større enn venstre øye og øre. Rare greier! Hun har så og si aldri tatt pupp; og hadde også store vansker med flaske de tre første ukene. Hun er nå 2 1/2 mnd, og flaske går greit. Men har jo lyst til å amme... Det jeg lurer på: er det flere som har babyer med KISS? Og hvilke symptomer har din? Hvordan går det? Og eventuelt noen som kan informere meg mer om dette? Litt begrensa hvor mye jeg kunne spørre om inne hos osteopaten, da det jo bare var satt av avgrensa tid. I tillegg måtte det fordøyes litt i hodet mitt, før alle spørsmålene dukka opp. Takker for svar, dersom noen har erfaringer eller vet litt mer ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175746-jenta-mi-har-visst-kiss-noen-som-vet-litt-om-dette-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 3. mai 2007 #2 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei Sjekk ut denne siden: www.kiss-kidd.no! Der står alt du lurer på og mer til Min har også KISS. Dvs, de har vel ikke brukt betegnelsen helt direkte. Men han har en skjevhet i nakken (øvre nakkeledd) som påvirker resten av kroppen. Han liker best å ha hodet mot venstre, og han var stiv i den ene hoften. Han blir stiv i musklene i nakken også pga dette. Det blir ikke likt utviklet på begge sider når han har hodet den ene veien "hele tiden". Hodet har blitt formet sånn at han faller til venstre side når han ligger på rygg. Sikkert fordi han fra dag 1 bare lå mot den siden, og hodet jo er ganske formbart. Og grunnen til det var nakken. Dumt vi ikke fant det ut før (har holdt på i 2 mnd, fant det ut da han var 3 mnd). Men han har blitt bedre! Har vært hos vanlig fysio og manuellterapeut, og han er mye bedre, men fremdeles ikke helt bra...Men tror det skal rette seg! Fortsett å gå til osteopaten, du får sikkert også noen øvelser dere må gjøre hjemme. Spør og grav om alt du lurer på. Lykke til! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175746-jenta-mi-har-visst-kiss-noen-som-vet-litt-om-dette-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/#findComment-9182607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 3. mai 2007 #3 Del Skrevet 3. mai 2007 Glemte å nevne dette med amming. Vi fikk det ikke til, han skrek ofte da jeg la han til, men ikke alltid. I ettertid har jeg jo skjønt at de sannsynlige årsakene til at vi ikke fikk til ammingen var; 1. Skjev nakke og 2. Kort tungebånd. At jeg ikke visste det med en gang... jaja Andre symptomer her er yndlingsstilling, urolig søvn, mer aktivitet i ene siden av kroppen. Min veide over 4 kg, og han kom ut ganske fort og i en litt merkelig stilling med armene opp, så jeg innbiller meg at det var da han fikk en trøkk... Er vel forskjellige symptomer fra barn til barn. Les mer på linken jeg ga, kjempebra side Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9175746-jenta-mi-har-visst-kiss-noen-som-vet-litt-om-dette-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/#findComment-9182634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå