Gå til innhold

Er det noen som har stålkontroll på fødselspenger, sykepenger o.l.??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

om jeg får etterbetalt sykepenger, teller det som inntekt hver måned, eller bare den måneden jeg får det utbetalt. Nav skylder meg sykepenger fra januar til nå som jeg ikke har fått. Når jeg da får alt utbetalt på en gang, kan det skape problemer når jeg skal søke om fødselspenger???

I utgangspunktet skal det jo gjelde som enkelt utbetalinger selv om du får alt samlet. Det burde jo ikke ha noe å si.

Du skulle jo egentlig ha de utbetalt hver mnd men får det samlet, ergo det er det samme som at du har fått de hver måned!!

Skal ikke skape problemer for deg det

I utgangspunktet så får du fødselspenger beregnet av de 4 siste ukene før perm som grunnlag

Har du vært sykemeldt og er det frem til fødsel er det sykepengegrunnlaget (altså de 4 ukene før sm) som blir grunnlaget for permisjonspengene dine.

Har du varierende inntekt og det regnes en snitt inntekt så vil du jo også kunne dokumentere at sykepengene er for flere måndeder

Til slutt vil jeg nevne at Nav(tk) kan prates med Selv om man søker via skjema og reglene virker strenge så er de også åpne for sp og forklaringer

trodde jeg var den eneste som hadde gått sykemeldt siden januar og ikke fått utbetalt noe enda.. men "kjekt" å høre at noen er i samme situasjon så jeg ikke er helt "aleine" om å være lei av å vente og får bare flere og flere spørsmål etterhvert som tiden går. Når det gjelder spørsmålet ditt så skal den engangsutbetaltingen som da blir med endel etterbetalting, ha betydning og gjelde for fødselspengene dine. Det du skulle ha utbetalt i mnd som sykepenger er det du skal få i fødselpenger hver mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...