Gå til innhold

Hei på dere med barn som sover så godt om natten... :=)

Anbefalte innlegg

Jeg er bare nyskjerrig og lurer på hvor mye barna deres sover om dagen??? Om jeg lar Ida sove mindre på dagen, vil hun da kanskje sove lenger på natten/hele natten???Nå legger vi henne for kvelden kl 20.30(det tar da ca en halv time med kos, mat på sengen og sang) og hun sovner i 2100 tiden. Så våkner hun mellom 03.30 og 04.30 for mat. Å da noen ganger kan hun være våken en time før hun sovner igjen. Så er det mat igjen i 06 tiden og opp mellom 07-08 en gang. Etter da to timer våken har hun en lang lur på ca 3 timer. Så etter det og fram til hun legger seg sover hun ca 3 ganger à ca 40-45 minutter. Ida blir 4mnd 5 mai :=)

Fortsetter under...

eh... det der ER jo en beskrivelse av et barn som sover godt om natta... Bortsett fra delen der hun er våken en time i forb. med nattmaten. Prøvd å ha det mørkt på rommet? Ikke snakk til henne? Legge henne rett ned etter mating?

Jeg ville bytta med deg når som helst!!! Knøttemor sovner ca 1930-20. Så er det mat igjen kl 23. Og 01, 02. 03, 05, 07. Jeg blir gal hvis jeg ikke får sove mer snart... Kunne gitt høyre arm for å stå opp kun en gang om natta og gi mat :(

bare for å si det så klager jeg absolutt ikke :=)Vi har hatt et he#"¤¤ de første 3 mnd med lille frøkna. Hun gråt en masse, vondt i mage ( kolikk smerter) Var hos kiropraktor og osteopat og holdt sjøl på å blir gæærn. men når hun vippa over 3mn alder var det noe som skjedde. Jeg mista melka helt i den ene puppen og følte at ungen var så lite fornøyd med melka i den andre at jeg begynte å spe på med erstatning. Og de tre først mnd som hun alt fra 5-20 min av gangen for så å være våken i kanskje 4 timer i et strekk. Så jeg føler at jeg har kommet til himmelen i forhold til hvordan vi har hatt det :=)))))

Dette er en unge som sover godt på natten ja. Hun kunne kanskje hatt litt lengre natt, men du skal absolutt ikke klage nei.

Snuppa mi har 13-14 timer natt, men sover veldig lite på dagtid. Jeg har prøvd å styrt henne litt dit, og det takket hun ja til. Hun legger seg kl 20, og vi står stort sett opp mellom 09 og 10 et sted. Da spiser hun ca halv fem, sju og når vi stor opp. Hun sover da stortsett tre dupper på dagtid, og hver av de er stortsett rundt en halvtime lange. Hun er god og blid stortsett hele tiden, og trives med døgnrytmen sin.

Jeg ville prøvd å brutt opp den lange soveperioden hennes på morgenen. Det er jo "rett etter" at hun har stått opp. Prøv eventuelt å la den duppen bli bare en time lang, og se om du får flyttet de to resterende timene til natten. Kan funke (det var det jeg gjorde).

Men som sagt har du ikke et problem her i mine øyne. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...