Gå til innhold

hva skal jeg ha i vogna?

babybooooom-OG Alisha babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt grønn på dette området, da dette er mitt første barn.

Min plan er og ha tisselaken og laken og saueskinn og dyne...men det jeg lurer på er, trenger man madrass i city bagen til emmaljunga? burde jo være oppi fra før av og eventuelt, hvilken str må man ha på lakenet til vogna? Bruker man vanlig stretchlaken eller er det et eget "vognlaken"? Hehe, mange "dumme" spørsmål..men jeg takker og bukker for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes da ikke dumme spørsmål, bare dumme svar ;)

Jeg var 20 da min yngste bror ble født (han vil nå være 11 år når spiren vår kommer til verden), og etter hva jeg husker så er det mardass i vogna, og man får laken tilpasset vogn str. Om vinteren er det nok ikke nok med dyne i vogna, da bør man ha skinn pose eller voxi pose (pose laget av dyn dyne) slik at småen ikke fryser :)

Det er forøvig en baby dyne som er liten nok til å ha vogna, den er 65x80 eller noe slikt. Også kan man jo ha en flat pute i vogna, bare fordi det er fint å bruke putetrekket som følger med sengetøyet.

Men spør i butikken, de er vant med førstegangs foreldre, og vet nok at man lurer på mye...man vil jo at alt skal være perfekt!

Skrevet

jeg fikk baby i februar i fjor og bor i stavanger(praktsik talt uten minusgrader)

-altså det betyr mye hvor i landet du bor og når på året du får baby.

vi hadde da sauskinn og dyne til jr, og han holdt seg mere en varm nok, tisselaken blir veldig klamt å ligge på, og hvor hadde du tenkt deg å ha det? under sauskinnet, så langt kommer neppe tisset...oppå sauskinnet, så har ikke saueskinnet noen funksjon, så ville droppa det lakenet helt!

madrass er det i alle vogn bager, og det finnes egne lakener til de, vi hadde, men brukte det ikke før vi gikk fra saueskinn til ingen ting i vogna når det ble sommer ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...