Gå til innhold

Hater å amme! går det over? hjeeelp

Anbefalte innlegg

det gjør vondt vondt vondt! vrir meg i smerte hver gang hun skal spise! nå er hun bare 9 dager gammel ,men ser ingen ende på det her!!!

Purelan bruker jeg å lar morsmelk lufttørke, men det hjelper ikke...

klarer ikke mer, presser meg selv ,men det er jo ingen kos ...

hoff;-(.. vurdere å begynne med erstatning på natta?! er det dumt`!??

Fortsetter under...

Jeg brukte skjold en dag eller to, så var sårene borte. Angret at jeg ikke prøvde det tidligere, men jeg trodde at jeg måtte bruke de for alltid, og visste at melkeproduksjonen kunne gå ned. Det tok kun to dager så var sårene borte, og jeg kuttet ut skjold igjen.

Slapp mer plager med såre brystvorter etterpå.

Så da stemmer ikke det all forskning har kommet fram til, nemmelig at amming er det beste for barnet at det beskytter mot allergi, krybbedød, fedme, gir høyere IQ og generelt friskere barn?

Man skal ikke skal ha dårlig samvittighet for at man velger å ikke amme, alle gjør det de mener er det beste for sitt barn. Blir amming bare kaos og stress og mme fungerer bedre- greit. Da har sikkert mor og barn det bedre også.

Men det blir for dumt å si at ditt barn ikke har vært syk på 1.5 år, så da er det helt ok å ikke amme. Du kan ikke oppfordre folk til å slutte å amme på grunnlag av det!

Annonse

RING EN AMMEHJELPER!!!

Sårhet skyldes nesten alltid feil tak, og det kan være vanskelig å oppdage - alt ser liksom fint ut. Sjekk brystvorta rett etter amming: er den klemt litt flat? Da er det feil sugetak! Ring, ring, ring! Får man det til riktig blir man bedre på kort tid - allerede etter en amming!

Inni 21! jeg kontakta ammehjelpa og fikk jo ikke så mye hjelp egentlig.. var jo ting jeg visste, så jeg vurdere hver gang jeg ammer ;hvorfor gidder jeg? iallefall på natta det er gruusomt! å sterilisere flasker o.l frister ikke så mye heller ,men kanskje vi begge blir lykkeligere da? Kjenner både fullammende og folk som ikke har ammet og de har friske og sunne barn så.... feil tak nei? har begynnt med skjold, kan hun ta feil tak da, måtte begynne med det,men helsesøstra mente det var best å prøve det før jeg ga helt opp! men det gjør like vondt, vrir meg i smerte har grått på natta for det er så vondt! Dere som synes amming er kose og ikke stress; heldig er dere.. skulle ønske jeg å hadde det slik! alle sier det går seg til ,men hun er jo snart 2 uker.. når går det seg til?!

Nei syns heller ikke det var så mye hjelp i de... Er jo bare det jeg veit fra før ja...:( Jeg også tenker hver dag at nå gidder jeg ikke mer, men presser meg for det... Samboern min sa at hadde han sendt det inn på film når jeg ammer så hadde jeg vunnet for jeg fikk så jævlig grimaser....:)

Har to veninner som brukte morsmelkerstatning helt fra begynnelsen og de sa at det ble mye lettere... en helt ny verden, + at de sov bedre... Min sover veldig lite, og dårlig på natta... Er nokk stress med de flaskene men det må vell være mye bedre en å ha så vondt... Gruer meg til han vokner mesten for da må jeg frem med puppen..:(

Jeg også prøvde med skjold i går, men det syns jeg ble vondere enn og ikke ha de så det var ikke så mye til hjelp...:(

Nå har jeg vært og kjøpt en pakke mme jeg.... får prøve og pumpe litt i tilegg også kanskje...

Hei

Er det sånn stikkende smerte hver gang melka spruter? Jeg var veldig sår i begynnelsen men smerten skyldtes ikke sårene men selve utdrivinga. Så det var veldig vondt når jeg la henne til og smerten gikk over l i løpet avamminga. Veldig vondt men det gikk over i løpet av 4 uker, men for svigerinna mi tok det kortere tid. Grudde meg for hver gang hun skulle spise.Hvis det er samme type smerte så går det helt sikkert over og da er amming veldig lettvint i forhold til flaske...

Ja på meg så er det mest vondt i begynnelsen... når han suger seg fast, så bli det bedre.... men fortsatt ikke godt da, men det går ann... På den ene puppen vertfall... Den andre får han ikke lov og nærme seg for den ser så stygg ut... Sprekt to steder, skikklige søkk inn i huden...Så den bli pumpa...

Annonse

Ja gruer meg å hver gang ååå nei nå våkner hun!!! Lager å helt j... grimaser, ser ikke særlig bra ut da.. tenker bare hmm tørr jeg dra på cafe, visst det blir sånn.. Nei amme skjolda hjalp ikke mye, men er blidd ganske vant til de nå! det er bare vondt de første sekundene når hun suger seg til, men uansett... har også kjøpt inn litt mme... sånn just in case.. vil gi opp hver gang ,men man tvinger seg selv; ja kanskje det blir bedre.. nei nei det gjør jo ikke det! klarer ikke en mnd eller 2 med det her nei.. hoff.. åsså er hun begynnt å kave sånn når hun skal spise, nesten som vi har en evig spisekamp...

du får holde meg opppdatert om hvordan det går da inni21,har født!:)..

synes jo man skal kose seg med den nyfødte, ikke ha det slik som oss:-/...

Litt trøst og vite at det er flere som har det slik da vertfall..:)

Nei jeg har også litt angst for og gå ut med han....

Min også kaver veldig når han skal spise..... også gruer jeg meg så for og ta den inn i munnen hans at jeg tar den mesten inn og drar den ut igjen mange ganger før jeg tør å la han ta den..... Da blir jo han også frustrert så er vell ikke så rart han kaver og skrike litt da heller...:S

Uff.. Nei blir ikke særlig kos av dette..:(

må bare le litt for det høres jo ut som meg;-P.. akkurat slik som jeg har det... hun våkna nå å au au au blir gaaal... hoff... synes jo synd i henne ,men hoff synes faktisk synd på meg selv å innimella... for vil jo at det skal være kos...

blæh...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...