Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.. jeg lurte på om det er noen andre som syns det er sent å få første legetime når man er 13+5 uker på vei? Jeg var og bestilte time til legen da jeg var kun 5 uker på vei, i håp om å få time i vært fall i løpet av de 12 første ukene.... de på legekontoret mente det ikke var nødvendig før jeg hadde passert de "farlige" 12 ukene. Jeg vil jo gjerne få kommet meg til legen for å få bekreftet at alt er som det skal være....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9174141-ikke-til-lege-f%C3%B8r-uke-14/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes litt sent ut. På temasidene her på BIM står det "Det er litt varierende hvor fort de vil ha deg inn til kontroll, men du bør være der innen uke 12." Kan du ikke sjekke om det finnes en jordmortjeneste i kommunen din? De kan kanskje ta deg inn til kontoll litt før.

Uten at jeg vet hva som egentlig er vanlig og ikke, da jeg ringte legen med en gang jeg fant ut jeg var gravid fikk jeg beskjed om at jeg ikke behøver å gå til legen før til første sv.skapskontroll som vanligvis finner sted i uke 10-12... har fått time i slutten av mnd da jeg er uke 10+..

Man trenger ikke å dra før den tid.. hos legen tar man jo bare blodprøver og sånne ting... annbefaler alle til å ta svangerskapskontrollene sine hos jordmor visst det er mulig=) det har mye bedre tid og forståelse enn legene har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...