Gå til innhold

Hvordan oppdages MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Hvor lenge kan man gå med dødt foster ute å vite om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D kan gå ei stund ja.

Oppdages på kontroll, stort sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø bitte litt ( kun på papiret) i uke 11. Da dro jeg på privat UL, og da viste det seg at fosteret hadde vært død siden uke 6-7.

Så man kan gå en stund. Men hvis man går lenge så kan man merke det på kroppen, man mister de symptomene man hadde som f.eks ømme pupper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan stort sett bare oppdage det på UL. Jeg blødde bittelitt,og hadde merka at kvalmen hadde roet seg veldig de siste 2 ukene,samt at puppene var nesten ikke ømme lengre og størrelsen gått ned litt. Fikk en haste-UL,var da 11+2,og spiren hadde vært død i 4-5 uker allerede(jeg var ganske kvalm i starten,det tar noe tid før symptomene demper seg) Fikk også en positiv test bare dager før Ma'n ble oppdaget(fikk litt sånn panikk pga symptomene)

Ble henvist til utskrapning dagen etter,men utover av natta kom alt plutselig ut av seg selv,så fikk bare en sjekk med innvendig UL på sykehuset for å se at alt så greit ut.

 

Selv om man mister en del symptomer,og/eller blør litt,så trenger det ikke bety MA,så man må ikke ta sorgene på forskudd! Ofte føler man på seg at noe ikke er som det skal. Vanskelig å forklare,men man bare merker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med det dødt i ca en mnd... Merka ingenting før jeg var på min første ultralyd, da kunne vi se at det ikke var noe liv...skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som MizzLiza. ble oppdaget i uke 18, men han døde i uke 14. ikke noe som helst tegn på at noe var galt....

 

Men heldigvis skjer det ikke ofte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdages som regel på rutine kontroller, dessverre...

En kan gå med dødt foster ganske lenge. Ofte kan det gi infeksjon dersom det går for lenge, da blir man jo syk..

 

Jeg fant ut av det på ul i uke 19 at jeg bar på et dødt barn.. Magen vokste (pga fostervann ol) og jeg følte meg helt fin.. Men gravidsymptomene forsvant...

 

Håper ikke dette skjer deg, det er ikke moro. Men har du symptomer på graviditet er sjansen liten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...