Gå til innhold

Fortelle det til omverden...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når fortalte eller skal dere fortelle at dere er gravide til besteforeldre - og til venner....? Har et vennepar som har prøvd lenge å bli gravid, og der vi har snakket mye sammen om det å bli gravid. Er så usikker på om jeg burde fortelle henne med en gang at jeg er gravid, eller om det bare gjør vondt verre? Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg er 6+6 i dag. For en uke siden klarte jeg ikke å holde tett lengre til besteforeldrene... de ble kjempe glad!!

 

Tror du må føle på det selv hva som er riktig for deg.

Noen forteller med engang, mens andre forteller etter 12 uker da risken for sa avtar.

 

Når det gjelder din venninne så må du føle deg frem, men du kan ikke være redd for hva hun vil føle, hun blir sikkert veldig glad på dine vegne, samtidig som hun sikkert vil bli litt trist fordi hun ikke er gravid enda. Men du må glede deg over ditt svangerskap. Og jeg er sikker på at hun vil det også.

 

Prat med henne, lytt til henne. Det går helt sikkert fint:)

 

Min søster sliter med å bli gravid. Hun ble så glad på mine vegne, og sa også at hun ble litt sjalu, og jeg satte pris på hennes ærlighet. Og vi prater om den lille jeg venter, og vi prater om at hun ikke har klart det enda og hvordan hun føler seg.

 

Tror det er viktig å være ærlig med hverandre, og åpne om følelsene dere begge har.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også ei venninne som sliter med å bli gravid, og ho var den første jeg fortalte det til! Første gang var ho sammen med meg når jeg tok en test, og nå sendte jeg ho en melding.. Synes det var den beste måten å gjøre det på da jeg vet at det er tungt for henne at "alle andre" blir gravide!! Da kunne hun reagere akkurat slik hun ville uten å være redd for å såre meg!!

 

Jeg er ikke mer enn 4+2 (tror jeg) og har kun sagt det til venninnen min og samboeren min! Vet ikke helt hvordan jeg skal si det til foreldrene mine da... Blir Ett og et halvt år mellom barna mine da...

 

Vi har tenkt til å fortelle det til omverdenen til etter vi har vært hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg nok bli glad for at du ville dele det med meg med en gang:)

Ellers så har denne gangen min mor fått vite det og tannlegen! ;p ......ingen flere på en god stund;)....lyst til å ha en liten (les;stor) hemlighet for oss selv en stund. (jeg og samboeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil sikkert bli glad for å bli inkludert, og vil jo få vite det etterhvert. Vi har fortalt det til noen venner, de vi ser sjelden og den jeg omgås mest, men ikke til familie. Vi tenker å vente med å fortelle det til familie til etter uke 12 viss det går, eller i alle fall til det nærmer seg. Venner vil få vite det etterhvert som vi møter det, men holder det litt hemmelig- selv om vansklig når ikke drikker kaffe, alkohol eller spiser spekemat! Det serveres jo hele mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde veldig lenge å bli gravide, og jeg syntes det var vanskelig å glede seg over at "alle andre" skulle ha baby og ikke oss. Trur jeg klarte å holde maska og ikke vise at jeg var veldig misunnelig på dem som fikk det til. Men det stakk litt ekstra når andre var over seg av glede for graviditeten. Jeg skjønner den følelsen nå, det er jo helt fantastisk når det slår til.

Jeg syns du skal være litt forsiktig når du slipper nyheten til venninna di, og føle deg litt fram på hvordan hun reagerer.. Hun blir kanskje lei seg viss hun ikke får vite det før etter at alle andre vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...