Gå til innhold

Gynekologisk undersøkelse..."ut"..hm

Anbefalte innlegg

jeg var hos jordmor på helsestasjonen,en kjempekoslig dame da jeg var 9 uker på vei..sist fredag faktisk og da spurte jeg om jeg ikke skullle ha en GU for jeg har aldri hatt det før. Da sa hun at jeg ikke trengte det og at de hadde sluttet å gjøre dette som en rutine og at det likosom var "ut" nå....at de brukte det mest FØR for å kjenne på livmoren størrelse og slik men det ser di NÅ på ultralydundersøkelsen...i ca. uke 18.....!

Har dere også fått denne tilbakemeldingen eller har dere hatt GU i forbindelse med graviditeten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9169918-gynekologisk-unders%C3%B8kelseuthm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes selv at gu er viktig, hva om man har sykdommer som man ikke vet noe om, jeg hadde klamydia uten at jeg viste om de for et halv år sia, å er man gravid å har noe sånnt så kan barnet bli smitta sa min gynokolog til meg.

Jeg skal ta gu for sikkerheta si skyld, gjør alt for at barnet mitt skal få d bra.

Jeg husker jeg var gjennom det da jeg var gravid i 2002, men nå aner jeg ikke hva jeg skal, for jeg skal ikke til legen før neste fredag. Men jeg håper da inderlig det er innlagt, for jeg har ikke hatt det siden 6-ukerskontrollen i 2002, så jeg blir nok nødt å be om det uansett.

Det er veldig forskjellige hvordan leger og jordmødre gjør det, men de aller fleste har sluttet med dette som en rutine. Men hvis man vil ha det skal det ikke være noe prob å få tatt det. Klamydia test skal man egentlig ta når man er gravid uansett, iallefall her hvor jeg går og i følge de kontrollene som står her inne. Ikke vær redd for å spørre legen/jordmoren om ting du lurer på og som regel legger de ting til rette slik som du ønsker det:)

Jeg hadde GU første gang jeg var gravid, men i dag da jeg var på første kontroll i dette svangerskapet var det ikke GU. Fylte bare ut papirene og målte blodtrykk. Urinprøven ble heller ikke sjekket ettersom lab.en var stengt for dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...