Gå til innhold

Noen som kan mye om hcg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er ny her, men har smugkikket litt på innleggene et par måneder... Kan lære mye av det. Men nå har jeg et spørsmål selv.

Jeg var gravid, men hadde en SA 14/4. Da var min hcg på 100. Tre dager etter, altså 17/4 var hcg 90. Et tidlig svangerskapstegn var da ømme bryst, men de ga seg to dager før SA. 9 dager etter SA fikk jeg ømme bryster igjen, og det har jeg fortsatt. Mistenkte ny graviditet (men vet ikke om det er mulig så fort), og tok hcg for to dager siden. Da var den 120. So far so good.... Men ny hcg i dag var 120 igjen. Noen som vet hva dette betyr??? Jeg har i alle fall avskrevet en evt. ny graviditet. Men ønsker en normal kropp igjen....

Takker for alle svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har di ikke sagt noe om dette til deg i d hele tatt??

Skrevet

Eg var hos legen på fredag og da snakket vi litt om det pga eg mistet i ma i mars. ved provosert abort er hcg i kroppen i ca 60 dager etter, og ved sa/ma er det i ca 30 dager....men du kan jo høre med legen...han kan sikkert si hva som er grunnen...

Skrevet

må man til legen for å måle mengden hcg i kroppen?

eller hvordan gjør dere det?

Skrevet

Oj oj...dette hørtes ikke så bra ut...:(( Mener ikke å skremme deg, men det er muligheter for at du er gravid utenfor livmoren. Mange (inkludert undertegnede) tror man spontanaborterer fordi man kan få en kraftig blødning tidlig i svangerskapet. Men hCG er fortsatt forhøyet, eller lett stigende, fordi embryoet sitter i eggleder og produserer hCG. Min hCG fortsatte å stige etter blødningen, fra 46 til et maks på 123 da jeg ble operert etter nesten 9 fullgåtte uker.

Du bør komme deg til gynekolog/UL så fort som mulig! (Men de kan neppe se noenting før tidligst 6 uker...)

Svangerskap utenfor livmor (EXU) er en potensielt livstruende tilstand hvis egglederen sprekker, fordi man rett og slett kan blø i hjel.

Skulle du få sterke magesmerter, svimmelhet, smerter i en skulder (=irritasjon av bukhinnen) eller annet dramatisk, må du ringe 113. Lykke til! (Hvis det er noe du lurer på må du gjerne PM meg..)

Skrevet

Jeg hadde en SA for 2 mnd siden. Jeg hadde blødninger fra IKM (spotting som ble sterkere og sterkere, altså mer blod) Hcg steg hele tiden men mindre enn normalt. Doblet seg ca hver 3 dag. Jeg mistet i uke 7. da var hcg 170 og det var altfor lavt.

Jeg brukte altså 3 uker med blødning og masse klomper før hovedklompen kom og jeg mistet. Etter Sa blødde jeg en uke. Så tilsammen blødde jeg 1 mnd. Er godt å ha fått en normal kropp igjen.

Kan være at selve spiren ikke har kommet ut eller at deler av morkaken er igjen og produserer hcg.

Jeg råder deg til å dra på innvendig UL (ring legen eller volvat) så får du evt utelukket svangerskap utenfor livmor og funnet ut av hva som skjer med kroppen din)

Håper kroppen din snart blir normal igjen. jeg vet hvor vondt det er å gå å være usikker!!

klem

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skal til gynekolog i morgen tidlig, og regner med å få oppklart litt da. Det ble tatt en innvendig UL den 14/4, og gynekologen mente da, sammen med mitt hcg-svar, å avkrefte exu. men vi får nå se i morgen. De subjektive tegnene gir seg i alle fall ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...