Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest om allergi mange ganger før, men trenger nok en bekreftelse. Det er ok å ta allergimedisin feks. zyrtec, når man er prøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...................ingen andre med pollenallergi her?????? Dytter litt jeg....

Skrevet

Du skal ikke bruke det når du er gravid, fikk hverfall ikke jeg lov til. Men så lenge du er prøver må det jo være greit da.

Skrevet

OI... er jo selvfølgelig klar over at man ikke skal bruke medisiner, men trodde enkelte anti- histaminar gikk an???? Da bør man vel være måteholden i prøvetiden også......... Huff, hvordan skal jeg komme meg igjennom bjørkepollensesongen nå.... vil jo nødig gjøre noe som kan skade en evt. kommende spire....

ja, ja.. hva gjør man da ikke....

Takk for svar!!

Skrevet

Jeg bruker Cetrizin (det samme som zyrtek)

Og jeg MÅ bruke det. =(

Men har ikke hørt noe om at du ikke ska bruke det under prøving, men vet jo ikke sikkert da!

Skrevet

Hei du!

Cetrizin går fint; jeg har snakka med legen min om det.

Selvfølgelig skal man være forsiktig med medikamenter når man er gravid, men akkurat med allergimedisin er det viktig å oppveie fordeler mot ulemper. Er du like allergisk som meg, vil det nok være mest gunstig å bruke antihistaminer selv om du er gravid.

Men det anbefales å bruke 1.generasjons antihistaminer som phenamin, zyrtec etc, ikke clarityn, aerius, loratadin etc.

Uansett: blir du gravid, kan du jo ringe legen din for sikkerhets skyld.

Jeg bruker i tillegg zaditen øyedråper og nasonex nesespray, fikk dem av lege etter å ha sagt at jeg planlegger graviditet.

Skrevet

Takk for svar=)

Jeg er oxo veldig forsiktif med medikamenter.

Tar ikke paracet engang i EL tiden.

Og ibux tar jeg ihvertfall ikke for det står det jo på pakka

Skrevet

Tusen takk, jenter!!!!!

Dette hjalp veldig!!!! Jeg er nemlig helt avhenging av allergimedisin!!!!

Tusen takk, igjen.... jeg ble beroliget nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...