Gå til innhold

Når kan man ta ultralyd "fra utsiden"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt bør man ha kommet for å kunne ta utvendig ultralyd?

Ikke så keen på vaginal ultralyd jeg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke helt sikker.. men tok UL både i uke 8 og 13 og begge var vaginal..

det er i hvertfall INGENTING å grue seg til det da. kjennes ikke og er mye bedre enn en vanlig GU...

så det burde du ikke tenke på... :-)

Skrevet

det ser ut som en dildo som dem trer en kondom utenpå. måtte nesten le når jeg så det.. ingen ting å grue seg for! det går så fint. jeg syns det er eklere da legen putter en finger i anus og vagina for å sjekke veggen... det var 100 ganger mer ekkelt. det går så bra! :) lykke til

Skrevet

tenkte åsså på akkurat samme måte som dæ... va relativt skeptisk til innvendi UL, men når æ va ferdi me d måtte æ nestn flire av mæ sjøll... kjente d knapt..kan ikke sammenlignes me vanli GY...

Skrevet

På majorstuaklinikken tat de utvendig ul fra uke 14, mener jeg å huske!

Tok innvendig i uke 13, og det er ikke skummelt i det hele tatt!

Dingsen de trer inn, er kjempe smal og liten, du kjenner egentlig ikke noe, (det "gåsenebbet" de bruker i GU er myye større og værre!)

Ingenting å frykte, og bildene blir kjempe fine!

Skrevet

Jeg har tatt utvendig ultralyd i uke 6 på Ullevål.

Legen sa det gikk fint siden jeg var relativt slank.

Skrevet

Jeg har en venninne som tok utvendig ultralyd i uke 11. Tydelig bilde og greier.. :)

Skrevet

Hei:) Droppet innom tilfeldig fra 2. tri, og jeg tok innvendig i uke 8, og utvendig i uke 12. Gikk helt fint.

Innvendig UL er helt greit, jeg har tatt det mange ganger tidligere også, og har aldri hatt vondt eller syntes det var ekkelt:)

Så bare slapp av og kikk på skjermen, det er jo det viktigste:)

Skrevet

Jeg skulle egentlig ta en innvendig ultralyd i uke 7, men legen ville helst unngå dette da det ble en ekstra, unødvendig irritasjon som han sa, så de ville prøve utvendig først. De sa at det var ikke bestandig de såg noe så tidlig på denne typen ultralyd, men vi fikk se den lille spiren med bankende hjerte:-) Var da 7+1.

Skrevet

Her var det litt sprikene meninger.

Får vel bare smøre meg med tålmodighet og se hva min lege vil foreta seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...