Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 4 uker på vei med nr. 2 og går på dressur ridekurs én gang i uken. Det er relativt uskyldige greier og veldig liten sannynlighet for å falle av etc. Kurset varer tom. juni, så det er ikke så mange ganger igjen. Er det noen som har noen erfaring med ridning og graviditet? Bør jeg kutte ut resten av kurset nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og fikk høre av min svigermor som har født 6 barn at man ikke burde ride under begynnelsen av graviditeten.

Skrevet

En veninne av meg har egen hest og har ridd hele svangerskapet. Siste mnd gikk hun bare å leide den men tidligere red hun flere dager i uka uten problem. Dette var også i samråd med jordmor som mente at det var positivt at hun holdt seg i aktivitet så lenge.

Skrevet

Jeg var hos lege i dag og spurte om det var i orden å ri siden jeg skal til Island om noen uker. Fikk beskjed om at for barnet sin del var det ingen problem, men at jeg selv kunne føle ubehag hvis det ble humpete og så er det jo selvsagt ikke så lurt å falle av hesten ;o)

Skrevet

"regelen" er vel om man er vant til det fra før av bør man forsette så lenge man selv føler for det.

Mange jeg kjenner som har hest har ridd nesten hele svangerskapet, største problemet på slutten er at man sliter med balansen;) lett å falle fremover! hehe

Du bør så klart ikke falle av, men det har seg også slik at folk har prøvd å kaste seg av hester, ned trapper osv uten å klare å miste(altså folk har prøvd).

Hvis spiren har bestemt seg for å bli, så skal det mye til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...