Tjorven:-) Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Håper noen kan fortelle meg hvordan jeg skal gå fram: jeg har en gutt på 9 uker, som jeg aldri har produsert nok melk til, mye grunnet svært vanskelig svangerskap og akutt keisersnitt bl.a. Siden han har fått mye flaske, ble puppen bare teit for han, altfor lite mat i den! Derfor gikk jeg over til å pumpe og har i noen uker nå gitt ca 50/50% mm og mme, 3 flasker av hver om dagen. Men gutten er veldig urolig og krevende og p.g.a. det tugnge svangerskapet har jeg null overskudd, og har av familie og venner blitt anbefalt å kutte ut alt som er en ekstrabelastning. Ser jo absolutt det positive i at gutten får morsmelk, men pumpinga er tidkrevende og slitsomt, mye jobb for lite mat. Derfor vurderer jeg å gå over til bare mme. Så til spørsmålet: hvordan slutter jeg? Kan jeg bare slutte å pumpe sånn på dagen, eller må jeg trappe ned eller noe? Hva er best for kroppen min? Opplever i liten grad melkespreng av de få skvettene jeg har... Klem fra
Expat Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Mamming er viktigere enn amming... Trapp ned en pumping av gangen, eller bare pump mindre hver gang. På en ukes tid burde du være ned til å bare måtte pumpe ut spreng når du får det. Lykke til og kos deg med babyen!
Rose69 Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Expat-du er bare helt fantastisk!!! Likte frasen "mamming er bedre enn amming". Jeg tror det finnes mammaer der ute som stresser seg "melkeløse" pga. amme-presset.Da er det godt å høre dine ord om at man faktisk er en topp mamma - med eller uten amming! TAKK! :-)
Tjorven:-) Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 Takk for støtte og råd! Da blir det nok nedtrapping her i går'n! Har fått høre av både helsesøster, jordmor og ammepoliklinikken at det er flott jeg holder på med pumping så lenge jeg orker, men gi meg i tide! Så da var det bare hvordan igjen :-) Har vært sykemeldt så langt etter fødsel, og mannen har hatt permisjonen fram til nå, og med din oppskrift Expat, rekker jeg å bli ferdig til jeg skal klare hverdagen alene. Klem fra
Expat Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Fint! Får du tilstopping så hjelper Lecitin fra apoteket, 1200mg to ganger per dag. Og så svarer sikkert noen her hvis det er no mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå