Gjest Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Hei dere, lenge siden jeg har vært aktiv her nå.. Har trengt å "koble litt av"... Men jeg trenger deres hjelp: Fikk mens på rugedag 9 etter "mislykket" IVF. Det er nå 27 dager siden. Jeg har alltid hatt syklus på 27-28 dager, og alltid spottet 2-4 dager før mens. Denne gangen fikk jeg eggløsning ganske sent, på dag 16 i syklusen (brukte el test for å sjekke), men jeg har foreløpig ingen tegn til spotting. Noen som vet om det er vanlig at syklusen klusses litt til etter IVF? Noen mer erfaringer rundt dette? Klem fra meg
Sunniva78 har to små Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Hei du, lenge siden jeg har sett deg her inne ja! Syklusene mine har blitt lengre etter at jeg begynte med alle disse hormonene. Før hadde jeg sykluser på ca 28-29 dager, og som deg spottet jeg alltid noen dager før mens. Nå spotter jeg ikke mere, men har mensmurringer i ca 1 uke før mens, og den kommer først på dag 34-35! Nå må jeg jo legge til at jeg ikke har hatt lange pauser mellom forsøkene, så det kan jo godt være at det går seg til hvis det blir lengre pauser... Går det bra med deg ellers da? Har dere planer om nytt forsøk snart? Klemmer-
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Hei Sunniva! Kos å høre fra deg. Ja, har hatt litt behov for å koble av litt og ikke fokusere så mye på alt dette her, men det er slett ikke lett. Det er det eneste som står i hodet på oss om dagen..... Ja, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet..... Akupunktøren min sa også at mens helt sikkert er forsinket etter alle hormonene. Den kommer nok til uken tipper jeg..... Alt er bra ellers, selv om savnet etter å få lov til å se to streker på gravitesten er svært stort. Jeg tenker mer og mer på det, og mannen min er helt lik... Men jeg er jo ikke den eneste som har det slik... Får jo ikke nytt forsøk fra Ullevål før etter 3 sykluser, så det blir i så fall ikke før i juni en gang.. Det irriterer meg veldig for jeg skulle så gjerne vært i gang nå. Har inntrykk av at på alle andre klinikker og sykehus kan man jo starte opp etter en syklus..... Har jo bare to egg på frys jeg da..... Du da? Hvordan står det til med deg? Klem
Nina 40+ Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Hei Lillingønske! Jeg fikk endringer etter IVF forsøk, men anderledes enn deg. Syklus som før, men hele den premenstruelle perioden og alle symptomene ble helt anderledes. Før hadde jeg skikkelige ømme bryster og sterke "tak" i magen 1-2 dager før TR, men etter IVF har dette blitt borte, og jeg har nesten ikke premenstruelle symptomer i det hele tatt. Rart.... Jeg la inn også spørsmål om dette, men fikk ikke mange svar.. Så jeg vet egentlig ikke hvor vanlig det er med endringer i syklus og annet.. Men det at klinikkene vil at man skal ha minst en vanlig mens mellom forsøkene kan jo tyde på at ting iblant kan skje... Lykke til videre!
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Hei Lillingønske!! endelig er du her igjen! Linnen80 her :-) Syklusen min var den samme denne måneden, kom på dag 28.. så det er sikkert veldig individuelt :-) Jeg har begynt på medisinene til neste forsøk nå. Skjønner det er kjedelig å vente!! KLEM
Sunniva78 har to små Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Hei igjen!! Ja, det hadde vært virkelig godt å kunne koble ut toppetasjen iblant... Det kverner ustanselig... Her går det i samme tralta, det meste dreier seg om "prosjekt" baby... Har vel kommet til et punkt der vi bare MÅ prøve å planlegge andre ting også, så vi er såvidt begynt å planlegge bryllup:-) Etter 10 år sammen og snart 3 års forlovelse er det vel på tide...! Så etter planen blir det bryllup neste sommer:-) Så vi prøver alt vi kan å ikke sette hele livet på vent. Vi prøver... Ellers er jeg i gang med nytt fryseforsøk, skal på UL mandag, og går det knirkefritt blir det innsetting samme uka. Skal høre litt angående endoen når jeg skal dit, har tenkt litt på om den har forverret seg etter alle disse hormonrundene. De har ikke nevnt det med et eneste ord etter at vi satte igang, og det synes jeg er merkelig. Er snart 2 år siden lap, og jeg er litt redd for at det er grunnen til at egget ikke vil sitte på nytt... Så får vi høre hva de har å si om saken. Jeg skjønner godt at det er tungt å måtte vente så lenge på nytt forsøk. Ventingen er noe av det verste, tiden raser forbi, og man står på stedet hvil. Men nå er det heldigvis ikke så lenge igjen, du får holde ut!!! Mange klemmer fra meg!
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Hei på deg! Jeg titter innom innimellom vet du Det er så kos å holde kontakten med dere!! Hvordan har du det? Går det greit med medisinene?? Håper inderlig alt klaffer for oss denne gangen! Vi skal bli med mager i 2007, ikke sant? Det er planen det!!! :-) Masse lykke til videre med medisinene - men det er fryseforsøk, ikke sant? Klem fra meg til deg
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Hei Nina 40+ Takk for ditt svar Det er helt tydelig at det skjer ting med kroppen etter IVF ja... Men det er ganske forvirrende. Jeg vil jo helst at ikke mensen skal komme denne måneden, og skulle jo hatt den i går, og den har fremdeles ikke dukket opp - MEN, så vet jeg jo at el var forsinket og det betyr jo da at mens er forsinket... Åh! Det er veldig frustrerende! Jeg har dog ikke merket forskjell ellers i kroppen. Hadde litt murringer og krampelignende tak noen dager etter el, men ikke noe annet. Lykke til du og, Nina
Emma*den lykkelige venter Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Jepp, må si meg enig i at kroppen er helt forvirret etter et forsøk. Mensen er bestandig seint ute etter et negativt forsøk. Noen ganger opptill 2 1/2 uke. Jeg er da superpremenstruell. Kroppen er fylt med vann og skikkelig oppblåst. Føles ut som når man stikker hull på en ballong når mensen endelig dukker opp. Lykke til ved neste forsøk:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå